Łukasz Szewczyk25.03.2021 (11:05)8 komentarzy

Cyfrowy Polsat: Mniej abonentów usług płatnej TV, wzrost abonentów telefonii komórkowej

• Grupa Cyfrowy Polsat w 2020 roku notuje spadek liczby telewizyjnych usług abonamentowych
• Rośnie liczba abonentów usług telefonii komórkowej oraz internetu mobilnego
Cyfrowy Polsat
Na koniec grudnia 2020 roku Cyfrowy Polsat posiadał 5,010 mln aktywnych usług płatnej telewizji w systemie abonamentowym (spadek o 28 tys. rok do roku), w tym 1,209 mln usług multiroom (wzrost o 16 tys. rok do roku). Dodatkowo z płatnej telewizji w systemie przedpłatowym (pre-paid) operator posiada 114 tys. aktywnych usług (spadek o 47 tys. rok do roku).
Z kolei liczba usług konfrontatywnych telefonii komórkowej (Plus) plasuje się na poziomie 8,535 mln (wzrost o 640 tys. rok do roku), a usług pre-paid 2,446 mln (wzrost o 30 tys.). Natomiast liczba usług konfrontatywnych internetu komórkowego wynosi 1,827 mln (wzrost o 31 tys.) oraz 58 tys. (spadek o 22 tys.) w systemie pre-paid.

W ofercie usług łączonych SmartDOM jest już już ponad 2,065 mln klientów (wzrost o 72 tys. rok do roku). Liczba RGU posiadanych przez klientów SmartDOM wzrosła do 6,36 mln.

Łączna liczba usług (kontraktowych i przedpłaconych) wyniosła 17,840 mln, co oznacza wzrost o 604 tys. rok do roku.

- Rok 2020 był wyjątkowym czasem i przyniósł nowe wyzwania, którym musieliśmy sprostać na wielu polach. Najbardziej priorytetowe dla nas było zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa naszym pracownikom, a także ciągłości biznesu i możliwości dostarczania klientom najwyższej jakości naszych usług, w szczególności internetowych i telefonicznych, dzięki którym m.in. mogli pracować i uczyć się zdalnie - mówi Mirosław Błaszczyk, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtela.

W 2020 roku zostały zrealizowane inwestycje, które zapewnią dalszy, konsekwentny rozwój działalności Grupy. Jednym z najważniejszych wydarzeń było uruchomienie pierwszej w Polsce sieci 5G oraz nawiązanie strategicznej współpracy z Cellnex Telecom, która umożliwi szybszy rozwój sieci 5G. Dzięki szybkiemu rozwojowi sieci z 5G Plusa można już korzystać we wszystkich 16 województwach. Już wkrótce najnowocześniejsze 5G 2600 MHz TDD od Plusa obejmie zasięgiem łącznie ponad 11 milionów mieszkańców Polski.

Nowe możliwości przed Grupą Polsat otworzył zakup Grupy Interia.pl, czołowego gracza na polskim rynku Internetu. Po nabyciu Interii Grupa Polsat stała się jednym z wiodących podmiotów na polskim rynku reklamy internetowej i e-commerce. Szybka integracja portalu w ramach struktur Grupy Polsat pozwala korzystać z potencjału licznych synergii.

W 2020 roku Grupa rozpoczęła także działalność na rynku fotowoltaiki, wprowadzając ofertę instalacji fotowoltaicznych pod nową marką ESOLEO.

Rok 2020 to udany okres dla Grupy Polsat także pod względem wyników finansowych. Przychody Grupy wzrosły o 2,5% do blisko 12 mld zł, skorygowana EBITDA była stabilna i wyniosła 4,2 mld zł, a zysk netto wzrósł do poziomu 1,15 mld zł. Grupa zdecydowała o wypłacie rekordowo wysokiej dywidendy za 2019 r. w łącznej kwocie 640 mln zł, czyli 1 zł na akcję. Wolne przepływy pieniężne utrzymują się na wysokim poziomie 1,27 mld zł pomimo istotnego przyspieszenia realizowanych inwestycji, a wskaźnik całkowitego zadłużenia spadł do 2,80x (dług netto/EBITDA LTM).

- W 2020 roku wypracowaliśmy bardzo dobre wyniki finansowe, co pozwoliło nam kontynuować bieżące projekty, inwestować w rozwój sieci 5G i nowe obszary działalności, a także zdecydować o wypłacie rekordowo wysokiej dywidendy za 2019 r. w wysokości 640 mln złotych - mówi Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych Cyfrowego Polsatu i Polkomtela. - Rosnące zapotrzebowanie w czasie pandemii na usługi telekomunikacyjne i rozrywkę przełożyło się na wzrost przychodów segmentu usług B2C i B2B, co wpłynęło także na wzrost wyniku EBITDA tego segmentu, a jednocześnie na naszą decyzję o przyspieszeniu inwestycji w technologię 5G. Z kolei odbudowa skali przychodów segmentu mediowego jest efektem odbicia rynku reklamy w drugiej połowie roku oraz konsolidacji wyników Grupy Interia.pl i nabycia nowych kanałów Nowa TV i Fokus TV - dodaje.

Komentarze (1 - 8 z 8)

ciekawi mnie jak wypada oferta ott/ip tv z polsat cyfrowy pytm o jakosc i brak awaryjnosci tresci tv.. kto moze mi doradzic szczerze w tej kwesti
 0  
Jeszcze długo oferta IP/OTT nie przebije oferty SAT co do jakości TV . Tym bardziej CP nic z tym nie robi to samo z ofertą STV Netia brak rozwoju w kierunku poprawy jakości streaming TV . A o UHD 4K zapomnij w CP/Netia . To chyba jedyny wielki gracz który nie wprowadził usług 4K i tak prędko nie wprowadzi . Wymagający klient musi szukać u innych operatorów .
 0  
Do telewidz. Wejdź na teleelevidenie i dostaniesz to samo iptv za 3 euro miesięcznie. No nie to samo bo tam jeszcze Canal Plus jest, HBO cinemax filmbox wszystkie Polsat Sport premium i KSW za darmo.
 0  
No dobra zapomniałem tam jeszcze 4k oglądasz w jakości 4k. Bez umowy!!!! Ale tym co krzyczą o 4k to powiem że w Polsce jest jeden kanał taki. Canal Plus 4k i są tam same powtorki
 2  
A jak macie dostęp do satelity to polecam dekoder zgemma 4k. Koszt 500 złotych ale za telewizję polską, full płacisz 15 złotych rocznie też z KSW. Są też tańsze dekodery. Gt Media openbox solovox na wszystkich to dziala.
 0  
Tylko po dwóch miesiącach oglądania sam sobie powiesz, że nic w telewizji nie ma. No nie ma co ogladac
 7  
Gdyby oferta Polsatu na sat była by na kartę więcej by było klientów. Sam jestem posiadaczem oferty na kartę ale konkurencji. Plus myśli że wszyscy chcą mieć abo.
 3  
firma nie mysli bo jak m zachecac nowe osoby do oferty skoro biora 409 zł jednorazowo za dekoder i montaż..

serio??? 400zł az trzeba brać od klientow??
 0