Łukasz Szewczyk13.05.2021 (11:56)6 komentarzy

Cyfrowy Polsat: Mniej abonentów płatnej TV, więcej użytkowników telefonii komórkowej i intenetu

• Grupa Cyfrowy Polsat w pierwszym kwartale 2021 roku notuje spadek liczby telewizyjnych usług abonamentowych
• Rośnie liczba abonentów usług telefonii komórkowej oraz internetu mobilnego
Cyfrowy Polsat
Na koniec marca 2021 roku Cyfrowy Polsat posiadał 4,986 mln aktywnych usług płatnej telewizji w systemie abonamentowym (spadek o 6 tys. rok do roku), w tym 1,206 mln usług multiroom (wzrost o 19 tys. rok do roku). Dodatkowo z płatnej telewizji w systemie przedpłatowym (pre-paid) operator posiada 225 tys. aktywnych usług (wzrost o 53 tys. rok do roku).
Z kolei liczba usług konfrontatywnych telefonii komórkowej (Plus) plasuje się na poziomie 8,552 mln (wzrost o 535 tys. rok do roku), a usług pre-paid 2,458 mln (wzrost o 65 tys.). Natomiast liczba usług abonamentowych internetu komórkowego wynosi 1,821 mln (wzrost o 33 tys.) oraz 53 tys. (spadek o 20 tys.) w systemie pre-paid.

- Zgodnie z obietnicą szybko budujemy sieć 5G i już 12 mln klientów jest w jej zasięgu w Plusie. To istotnie wzmacnia naszą pozycję lidera technologii 5G i jest jednocześnie odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie klientów na nowoczesne i szybkie usługi transmisji danych - mówi Mirosław Błaszczyk, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtela. - Podjęliśmy także działania, które przyniosą naszej Grupie nowe możliwości dalszego rozwoju - sieci 5G poprzez strategiczne partnerstwo z Cellnex Telecom, jak i w nowych obszarach - dzięki planowanemu nabyciu udziałów w spółce eobuwie.pl, która dynamicznie rozwija się na perspektywicznym rynku e-commerce - dodaje,

W ofercie usług łączonych SmartDOM jest już już ponad 2,077 mln klientów (wzrost o 65 tys. rok do roku). Liczba RGU posiadanych przez klientów SmartDOM wzrosła do 6,41 mln.

z usług Grupy Cyfrowego Polsatu korzystało 5,5 mln klientów kontraktowych, co oznacza spadek o 95 tysięcy. Jak czytamy w raporcie, ujemny bilans to przede wszystkim skutek konsolidacji kontraktów pod jedną wspólną umową kontraktową w ramach gospodarstwa domowego, co znajduje odzwierciedlenie w rosnącym wskaźniku nasycenie usług na jednego klienta (wzrost o 5,7 proc.)

Łączna liczba usług (kontraktowych i przedpłaconych) wyniosła 18,094 mln, co oznacza wzrost o 658 tys. rok do roku.

- Konsekwentnie realizujemy naszą strategię "Dla każdego. Wszędzie." oraz rozwijamy program smartDOM, który przynosi zakładane przez nas efekty. Nasze nowe usługi - taryfy 5G i telewizja internetowa OTT cieszą się rosnącym zainteresowaniem klientów - mówi Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Cyfrowego Polsatu i Polkomtela. - Prawie 2,1 mln klientów korzysta z usług multiplay, a średni przychód od klienta wzrósł o ponad 5 zł i przekroczył poziom 90 zł. Na stabilnym, bardzo niskim poziomie pozostaje wskaźnik rezygnacji, który jest najlepszą miarą wysokiej satysfakcji naszych klientów - dodaje.

W pierwszym kwartale 2021 roku Grupa Polsat zanotowała wzrost wszystkich głównych wskaźników finansowych. Przychody Grupy wzrosły o 5% r/r do blisko 3 mld zł, wynik EBITDA o 5,5% do ok. 1,1 mld zł, a zysk netto do poziomu 390 mln zł. Wolne przepływy pieniężne utrzymują się na wysokim poziomie blisko 1,4 mld zł, a wskaźnik całkowitego zadłużenia zmniejszył się do poziomu 2,78x (dług netto/EBITDA LTM).

Komentarze (1 - 6 z 6)

Wczoraj na plus się bardzo zawiodłem nigdy nie polecę sieci znajomym. Wiecznie braki w zasięgu. Czekałem na bardzo ważny telefon, przez nie przepuszczenie połączenia przez sieć choć miałem zasięg. Straciłem kilka stów zysku. Abonent nie osiągalny,a zasięg był SMS dochodziły.
 9  
Ciekawe że operator ma wzrost ofert sat na kartę ale nigdzie nie idzie dostać dekodera za gotówkę, wszędzie tylko abo.
 7  
nie wiem dlaczego ta firma stawia zapory dla nowych klientow?? kiedys w CP nowy klient mogl zamowic usluge montażu z 5zł miesiecznie a teraz chca 350zl do reki ... czy nie ma tam osoby myslacej?? wystarczy da np 15zł miesieczne raty x 24mce/ za usluge montażu tym bardziej dla osob starszych.. i finalnie tv 20zł+15=35zł.. moze kts to przyczyta z korpoludkow na łubinowej
 6  
W pc chyba robi sie to samo co kiedys w nc+ ludzie zaczeli uciekać z oferty tv cp a gdzie te 3 kanały polsatu bo dalej nie nadaja??nowych kanałów tvp dalej nie ma dla tego znów jestem w canal+
CANAL+ I CYFROWY POLSAT 13.05.2021 (18:37:35)
 1  
Telewizja satelitarna będzie już tylko tracić. Bardzo powoli, ale jednak tracić, żeby za 10-15 lat stać się totalnie niszową technologią (dla tzw. zabitych dechami wsi pozbawionych szybkiego internetu, ale nawet takich wsi będzie coraz mniej).

Przyszłość to internet i tego postępu nie da się odwrócić. Cyfrowy Polsat o tym wie, dlatego już z 10 lat temu zaczął inwestować w usługi internetowe. Szpecące anteny satelitarne w następnych latach zaczną znikać z krajobrazów - nareszcie!!!
 4  
No tak racja bedzie bo juz od 30zł można kupić tv w necie bez umowy za kilka lat canal+ i cp to bedzie jedna platforma ze by sie uratować ceny nie spdaja niestety a mysle że beda rosły musza przebudowac tak pakiety ze by je ludzie zaczeli je brać a tego nie robią bo liczy sie tylko kasa dla nich.ja sie żegnam z cp po tej umowie co mam i zostaje tylko z canal+
CANAL+ I CYFROWY POLSAT 14.05.2021 (13:40:00)
 4