Łukasz Szewczyk29.07.2021 (12:34)3 komentarze

Koniec magazynu Gala. Burda Media Polska stawia na Focus

• Zmiany na polskim rynku prasowym
• Burda Media Polska zostaje właścicielem marki "Focus" w Polsce i rezygnuje z licencji G+J na "Galę"
Gala - numer 15-16/2021
Gala - numer 15-16/2021
Burda Media Polska porozumiała się z Gruner und Jahr (G+J) w sprawie nabycia na rynku polskim grupy popularno-naukowych marek wydawniczych "Focus", wraz z portalem Focus.pl. "Focus" jest silną marką medialną i publikacją popularnonaukową o ugruntowanej pozycji w Polsce. Przejęcie "Focusa" umożliwi Burda Media Polska dalszy rozwój marki na polskim rynku i kontynuację prac nad dopasowaniem treści do oczekiwań polskich odbiorców. Do tej pory "Focus" był wydawany na podstawie licencji udzielonej przez G+J.
Wraz z zakupem "Focusa", Burda Media Polska uzgodniła wspólnie z G+J zaprzestanie współpracy związanej z "Galą" w Polsce. Do tej pory Burda publikowała "Galę" na licencji G+J. Ostatni numer "Gali" ukaże się na rynku 23 sierpnia. Jednocześnie Burda Media Polska będzie kontynuowała projekty partnerskie, które obecnie są prowadzone pod marką "Gala", takie jak "Itaka & Gala" oraz "Gala Beauty Stars".

- Niezwykle się cieszę, że Burda Media Polska stała się właścicielem "Focusa" i całej grupy marek pokrewnych w Polsce. Daje to nam wiele nowych możliwości ich dalszego rozwoju. W związku z zamknięciem "Gali", chciałbym podziękować wszystkim tym, którzy przyczynili się do jej sukcesu. "Gala" osiągnęła ikoniczny status na polskim rynku wydawniczym - mówi Alexander Sorg, Prezes Burda Media Polska

Burda Media Polska wydaje magazyn "Focus" od 2013 roku. Stworzyła również takie popularne marki pokrewne, jak "Focus Historia", "Focus. Nauka zmienia świat", "Focus Ekstra, "Focus Wiedza" czy "Focus Śledczy". Od 2019 r. BMP produkuje również podcasty "Focus on".
Burda wydawała "Galę" na licencji G+J od 2013 r., a sam tytuł był obecny na polskim rynku od roku 2001. Najpierw, przez dziesięć lat, "Gala" była wydawana jako tygodnik, następnie jako dwutygodnik. Obok głównego tytułu publikowane były takie luksusowe wydania specjalne jak "Gala Men", "Gala Beauty", "Gala Ślub", "Gala Kids". Najlepsze numery osiągały sprzedaż w wysokości niemal 500 tysięcy egzemplarzy. Najwięcej okładek miały Kinga Rusin i Doda (po 13), a także Martyna Wojciechowska i Edyta Górniak (po 11).

Komentarze (1 - 3 z 3)

O matko! Polacy nie chcą już czytać o luksusach celebrytów?
Świat się kończy! :D
 5  
"Tylko papież i Gala i Pani Domu widnieli zza szybek"
 0  
Ikoniczny status? Dlatego znika z rynku? Co za bełkot!
 0