29.07.2021 (12:34)3 komentarze
Koniec magazynu Gala. Burda Media Polska stawia na Focus
• Zmiany na polskim rynku prasowym
• Burda Media Polska zostaje właścicielem marki "Focus" w Polsce i rezygnuje z licencji G+J na "Galę"
• Burda Media Polska zostaje właścicielem marki "Focus" w Polsce i rezygnuje z licencji G+J na "Galę"

Gala - numer 15-16/2021
Wraz z zakupem "Focusa", Burda Media Polska uzgodniła wspólnie z G+J zaprzestanie współpracy związanej z "Galą" w Polsce. Do tej pory Burda publikowała "Galę" na licencji G+J. Ostatni numer "Gali" ukaże się na rynku 23 sierpnia. Jednocześnie Burda Media Polska będzie kontynuowała projekty partnerskie, które obecnie są prowadzone pod marką "Gala", takie jak "Itaka & Gala" oraz "Gala Beauty Stars".
- Niezwykle się cieszę, że Burda Media Polska stała się właścicielem "Focusa" i całej grupy marek pokrewnych w Polsce. Daje to nam wiele nowych możliwości ich dalszego rozwoju. W związku z zamknięciem "Gali", chciałbym podziękować wszystkim tym, którzy przyczynili się do jej sukcesu. "Gala" osiągnęła ikoniczny status na polskim rynku wydawniczym - mówi Alexander Sorg, Prezes Burda Media Polska
Burda Media Polska wydaje magazyn "Focus" od 2013 roku. Stworzyła również takie popularne marki pokrewne, jak "Focus Historia", "Focus. Nauka zmienia świat", "Focus Ekstra, "Focus Wiedza" czy "Focus Śledczy". Od 2019 r. BMP produkuje również podcasty "Focus on".
Burda wydawała "Galę" na licencji G+J od 2013 r., a sam tytuł był obecny na polskim rynku od roku 2001. Najpierw, przez dziesięć lat, "Gala" była wydawana jako tygodnik, następnie jako dwutygodnik. Obok głównego tytułu publikowane były takie luksusowe wydania specjalne jak "Gala Men", "Gala Beauty", "Gala Ślub", "Gala Kids". Najlepsze numery osiągały sprzedaż w wysokości niemal 500 tysięcy egzemplarzy. Najwięcej okładek miały Kinga Rusin i Doda (po 13), a także Martyna Wojciechowska i Edyta Górniak (po 11).
Komentarze (1 - 3 z 3)
Świat się kończy! :D