Łukasz Szewczyk19.01.2022 (15:10)4 komentarze

Radia słucha codziennie ponad 20 mln Polaków

• W 2021 roku utrzymał się bardzo wysoki zasięg dzienny radia, które pozostaje jednym z najpopularniejszych wśród Polaków mediów.
• Codziennie gromadzi ponad 20 milionów słuchaczy, każdego tygodnia jest to już 26,6 mln osób.
Radia słucha codziennie ponad 20 mln Polaków
W 2021 roku zasięg dzienny radia wyniósł 67,2%, co oznacza nieznaczną korektę, o -1,7 punktu proc., w stosunku do wyniku z roku 2020 roku. Ten niewielki spadek należy wiązać z kilkoma czynnikami - ogólnym spadkiem konsumpcji wszystkich mediów tradycyjnych czy przeciągającym się efektem pandemii, która długofalowo wpłynęła na zmianę sposobu korzystania z mediów. Radio mierzy się też z konkurencją w postaci innych mediów audio, w tym podcastów, które znacząco zwiększyły swój zasięg w ub.r. (ale w Polsce największymi producentami i dostawcami podcastów są grupy i rozgłośnie radiowe).
W 2021 roku we wszystkich grupach wiekowych radio notowało bardzo wysoką słuchalność tygodniową, na poziomie 85-92%. Najwyższą słuchalność radio ma wśród osób dorosłych, ale nawet wśród młodych, w wieku 15-24 lata, zasięg tygodniowy przekracza 85%.

Radio: Zasięg tygodniowy w grupach wiekowych
Radio: Zasięg tygodniowy w grupach wiekowych
W minionym roku wzrost słuchalności widać w miesiącach letnich, co można wiązać z powrotem Polaków do tradycyjnego sposobu życia i pracy po okresie ograniczeń związanych z przemieszczaniem się poza domem. Obostrzenia zostały poluzowane od maja 2021, rozpoczęły się samochodowe wyjazdy na wczasy, wakacje i weekendy - auto jest tym miejscem, w którym radia słucha najwięcej Polaków, co mogliśmy wyraźnie obserwować we wzroście zasięgu.

Radio: Zasięg dzienny i średni czas słuchania
Radio: Zasięg dzienny i średni czas słuchania
Na wysokim poziomie pozostaje średni czas słuchania - 4 godz. i 19 min. Prawie co trzeciego odbiorcę mnożna zaliczyć do grupy heavy userów radia - osób, które mają włączony odbiornik przez co najmniej 6 godzin dziennie.

Najpopularniejsze są w Polsce rozgłośnie komercyjne, których udział w czasie słuchania wynosi aż 85%.

Oprócz stacji mainstreamowych, nadających w formacie AC, bardzo popularne są rozgłośnie wąsko sformatowane, które codziennie gromadzą blisko 12-milionowe audytorium.

Komentarze (1 - 4 z 4)

Całe szczęście, że tylko znikomy odsetek słucha rządowych radiowęzłów propagandowych:D :D :D
 3  
U mnie radio gra od rana do nocy, kiedyś najczęściej była to Trójka, ale odkąd zaczęli puszczać tam kocie jęki to wole stacje komercyjne.
 4  
Lepsze kocie jęki niż cukierkowa popeluna w radiuuuu zeeeet. Na świętach u rodziny się nasłuchałem, na cały rok mi starczy.
 1  
Nie słucham radia ze względu na szajs muzykę którą grają. Wolę Spotify, i mam to czego chcę.
 0