24.01.2022 (9:10)2 komentarze
Radio 357 inwestuje w treści i technologię. Nowe głosy i audycje
• Radio 357 ogłosiło nowości w ramówce.
• Ruszają nowe audycje Mateusza Fusiarza, Justyny Godz, Antoniego Grudniewskiego, Katarzyny Pruchnickiej i Piotra Stelmacha.
• Jarosław Juszkiewicz poprowadzi cykl o historii medycyny.
• Do grona autorów audycji muzycznych dołącza Rosalie.
• Zespół Radia 357 ogłosił też plany na 2022 rok.
• Ruszają nowe audycje Mateusza Fusiarza, Justyny Godz, Antoniego Grudniewskiego, Katarzyny Pruchnickiej i Piotra Stelmacha.
• Jarosław Juszkiewicz poprowadzi cykl o historii medycyny.
• Do grona autorów audycji muzycznych dołącza Rosalie.
• Zespół Radia 357 ogłosił też plany na 2022 rok.

Fot. materiały prasowe
W ciągu roku zespół Radia 357 zbudował szeroką ofertę programową, kompletując tworzący ją ponad 100-osobowy zespół. Obecnie każdego dnia emitowanych jest 18 godzin premierowych audycji. - W ciągu roku stworzyliśmy od początku antenę bogatą w treści wysokiej jakości. To był nasz priorytet. Postawiliśmy sobie poprzeczkę bardzo wysoko i nie szliśmy na żadne jakościowe kompromisy. A do współpracy zaprosiliśmy autorów, którzy ten poziom gwarantowali. Stopniowo wydłużaliśmy też godziny nadawania - obecnie emitujemy audycje od godziny 6:00 do północy. Z bardzo szerokim spektrum - od audycji muzycznych, przez publicystykę, reportaż, kulturę, ekonomię, naukę, sport, styl życia po serwisy tworzone w profesjonalnym newsroomie. Taki był ten miniony rok - mówi Katarzyna Pruchnicka, kierująca w zarządzie Radia 357 rozwojem anteny.
Nowości antenowe Radia 357 dotyczą przede wszystkim piątku. To tutaj od godziny 6:00 pojawia się Caffé Matte, czyli poranna audycja Mateusza Fusiarza. - Uprzedzam, że będzie się tu dużo działo. Czasami mocniejsze uderzenie, ale tak, by każdy w tej audycji znalazł coś dla siebie. Coś, co przydaje się w piątkowe poranki - motywację, by dźwignąć ostatni dzień tygodnia. Będzie kilka nowych cykli w trakcie Caffé Matte, na przykład Mateusz Kuźniewski z informacjami sportowymi. Pozostaną też dotychczasowe - zapowiedź reportażu czy "357 kęsów na śniadanie" Katarzyny Błażejewskiej-Stuhr - mówi Mateusz Fusiarz, prowadzący piątkowe pasmo poranne. Dotychczasowa audycja "Wróżenie z fusów" swoje premiery będzie miała od tej pory co tydzień w podcastach, dostępnych w zakładce "Twoje 357".
Również w piątek na stałe do planu dnia wchodzi audycja "Wspieraj system", w której Piotr Stelmach i Antoni Grudniewski będą prezentowali nowości do głosowania na Listę Piosenek 357. - Chcemy, by Lista Piosenek była miejscem pulsującym nowościami i pokazującym to, co dzieje się na muzycznym rynku. Po 3 miesiącach od uruchomienia systemu do głosowania startujemy z audycją pomagającą zorientować się w nowych propozycjach do głosowania. I przypominającą na ostatniej prostej, by zagłosować do południa. Mieliśmy sporo głosów, że jest potrzebna. W tle - debatujemy z Patronami jak uczynić zabawę jeszcze lepszą. To dobry moment na pierwsze podsumowania, wnioski i udoskonalenia. Taki mamy pomysł na to radio - wspólnie piąć się coraz wyżej - mówi Marcin Łukawski prowadzący Listę Piosenek 357.
Z początkiem lutego w piątki startują dwie nowe audycje. "La pausa italiana" to wyprawa do Włoch - z włoskim klimatem, muzyką, ale także z opowieściami o tradycjach, regionach i kulturze. - Po kilku odcinkach w wakacje dostałam mnóstwo sygnałów, by ją kontynuować. Więc poniekąd wracamy - tym razem na dłużej. Będą goście, znawcy i badacze Włoch. Będziemy też rozmawiać z Polonią mieszkającą we Włoszech. Ale przede wszystkim rozprawimy się ze stereotypami dotyczącymi włoskiej muzyki i sprowadzaniu wszystkiego do pizzy i cappuccino - mówi Justyna Godz, autorka audycji. Emisja w piątki o 12:00.
Druga nowość to "Polska na kozetce". Poprowadzą ją Katarzyna Pruchnicka i psychoterapeutka Dorota Minta. - To będzie audycja o psychologii, o relacjach z ludźmi i ze sobą. Udowodnimy, że psychologia jest potrzebna, a przy okazji - może uda się komuś pomóc - mówi Katarzyna Pruchnicka. Audycja emitowana będzie w każdy piątek o 13:00.
- Ciągle poszukujemy nowych pomysłów, możliwości i miejsca na takie propozycje w ramówce. Nasza antena żyje, rozwija się, nie stoi w miejscu. Tam, gdzie wspólnie z autorami dochodzimy do wniosku, że jest potrzebna nowa formuła audycji - szukamy jej. Rozmawiamy i decydujemy naprawdę zespołowo, bez odgórnych poleceń. Taki model przyjęliśmy - gwarantuje on słuchaczom, że Radio 357 będzie ciekawe, inspirujące i stworzy autorom przestrzeń sprzyjającą twórczej pracy. Wysoka jakość treści to nasz wyróżnik. Czytamy pytania, opinie, jesteśmy radiem, które słucha - znajduje to odzwierciedlenie w naszych propozycjach zmian i nowości - na przestrzeni ostatniego roku i teraz. I tak zostanie - mówi Olga Mickiewicz, koordynująca zmiany w piątkowej ramówce.
Dodatkowo audycję muzyczną "Soul rider" w czwartki o 16:00 poprowadzi Rosalie. - wokalistka, kompozytorka, producentka. Zaprezentuje muzykę R'n'B. Natomiast w niedziele, w audycji Patrycjusza Wyżgi "Patronautyka" pojawi się nowy cykl o historii medycyny. Poprowadzi go Jarosław Juszkiewicz, znany między innymi jako lektor nawigacji Google Maps.
Radio 357 wprowadza też kolejne jingle dla poszczególnych audycji. - Jingli przybywa. Teraz wszystkie piątkowe propozycje będą już od razu miały swoją muzyczną wizytówkę, Stopniowo otrzymają ją wszystkie pozycje z ramówki - dodaje Olga Mickiewicz.
Rok 2022 z priorytetem dla treści i technologii
- Startowaliśmy rok temu. Nie mieliśmy nic poza entuzjazmem Patronów i determinacją, by to zrobić. Stworzyliśmy więc podstawowe narzędzie do dostarczania treści online. Takie, na jakie wtedy było nas stać. A potem skupiliśmy się na tym, co uznaliśmy wtedy za kluczowe - czyli stworzeniu tych treści. I ta strategia sprawdziła się. Słuchacze otrzymali to, czego im tak bardzo brakowało. Wrócili lubiani autorzy, pojawili się nowi. Pierwszy rok był dla nas czasem budowania jakościowych treści. I to się nie zmienia - bo treści wysokiej jakości nas wyróżniają. To doprowadziło nas do momentu, w którym możemy mocniej postawić na drugi priorytet i wrócić do bardziej intensywnej pracy nad platformą dystrybucji tych treści - aplikacją i stroną internetową. To będzie rok treści, ale już też mocniej rok technologii - wyjaśnia Paweł Sołtys, prezes zarządu Radia 357.
Nowy cel zbiórki - 1 mln zł na rozwój aplikacji, strony, video, eventy i edukację
Podczas spotkania z Patronami został ogłoszony nowy cel zbiórki na portalu Patronite. Tym razem to pułap 1 mln zł. Pozwoli zespołowi radia na bardziej intensywny rozwój własnej platformy dystrybucji treści - czyli aplikacji mobilnej i strony internetowej. A to obecnie kluczowy kierunek.
- Plan na ten rok obejmuje dwa podstawowe kierunki rozwoju naszej platformy. Chcemy zadbać o większą wygodę słuchania oraz o personalizację. Do tego uwzględnimy wiele udogodnień postulowanych przez użytkowników. Rok temu mieliśmy wizję, opracowaliśmy plan, teraz zwiększyliśmy środki na jego realizację w nowym roku budżetowym. Te zmiany będą pojawiały sukcesywnie i systematycznie. Po osiągnięciu nowego celu będziemy mogli wdrażać je sprawniej i z większą intensywnością - wyjaśnia Ewa Mieczławska, odpowiedzialna w zarządzie Radia 357 za obszar IT.
Osiągnięcie nowego celu pozwoli także zwiększyć nakłady na treści video oraz własne, większe wydarzenia organizowane z myślą o Patronach i Słuchaczach. Zespół Radia 357 chce również rozpocząć działania edukacyjne.
- Jesteśmy i pozostaniemy radiem, którego naturalnym środowiskiem są treści audio. Nie zamierzamy zmieniać studia radiowego na telewizyjne. Ale rola treści video rośnie. Słuchacze lubią do nas zajrzeć czy obejrzeć transmisję z wydarzenia, zrobioną na wysokim poziomie. Pokazała to relacja z Topu Radia 357, realizowana z wykorzystaniem dronów i widokami nocnej Warszawy. Takie będzie radio przyszłości - a my te standardy chcemy wyznaczać. A ponieważ mamy doświadczoną ekipę - chcemy dzielić się tym doświadczeniem. Stąd drugi pomysł, żeby stworzyć inicjatywy edukacyjne, w tym platformę do e-learningu. Dzięki temu - sami otrzymując wsparcie od Patronów - będziemy mogli wspierać osoby stawiające pierwsze kroki w mediach, podcastach czy produkcji audio-video - mówi Krystian Hanke z zarządu Radia 357.
Radio 357 jest pierwszym w Polsce projektem finansowanym społecznościowo, który wyznaczył cel na poziomie 1 mln zł. W tej chwili jest także największą w Polsce inicjatywą na portalu Patronite pod względem liczby Patronów oraz kwoty miesięcznego wsparcia.
Nowe propozycje, nowe jingle
Nowości antenowe Radia 357 dotyczą przede wszystkim piątku. To tutaj od godziny 6:00 pojawia się Caffé Matte, czyli poranna audycja Mateusza Fusiarza. - Uprzedzam, że będzie się tu dużo działo. Czasami mocniejsze uderzenie, ale tak, by każdy w tej audycji znalazł coś dla siebie. Coś, co przydaje się w piątkowe poranki - motywację, by dźwignąć ostatni dzień tygodnia. Będzie kilka nowych cykli w trakcie Caffé Matte, na przykład Mateusz Kuźniewski z informacjami sportowymi. Pozostaną też dotychczasowe - zapowiedź reportażu czy "357 kęsów na śniadanie" Katarzyny Błażejewskiej-Stuhr - mówi Mateusz Fusiarz, prowadzący piątkowe pasmo poranne. Dotychczasowa audycja "Wróżenie z fusów" swoje premiery będzie miała od tej pory co tydzień w podcastach, dostępnych w zakładce "Twoje 357".
Również w piątek na stałe do planu dnia wchodzi audycja "Wspieraj system", w której Piotr Stelmach i Antoni Grudniewski będą prezentowali nowości do głosowania na Listę Piosenek 357. - Chcemy, by Lista Piosenek była miejscem pulsującym nowościami i pokazującym to, co dzieje się na muzycznym rynku. Po 3 miesiącach od uruchomienia systemu do głosowania startujemy z audycją pomagającą zorientować się w nowych propozycjach do głosowania. I przypominającą na ostatniej prostej, by zagłosować do południa. Mieliśmy sporo głosów, że jest potrzebna. W tle - debatujemy z Patronami jak uczynić zabawę jeszcze lepszą. To dobry moment na pierwsze podsumowania, wnioski i udoskonalenia. Taki mamy pomysł na to radio - wspólnie piąć się coraz wyżej - mówi Marcin Łukawski prowadzący Listę Piosenek 357.
Z początkiem lutego w piątki startują dwie nowe audycje. "La pausa italiana" to wyprawa do Włoch - z włoskim klimatem, muzyką, ale także z opowieściami o tradycjach, regionach i kulturze. - Po kilku odcinkach w wakacje dostałam mnóstwo sygnałów, by ją kontynuować. Więc poniekąd wracamy - tym razem na dłużej. Będą goście, znawcy i badacze Włoch. Będziemy też rozmawiać z Polonią mieszkającą we Włoszech. Ale przede wszystkim rozprawimy się ze stereotypami dotyczącymi włoskiej muzyki i sprowadzaniu wszystkiego do pizzy i cappuccino - mówi Justyna Godz, autorka audycji. Emisja w piątki o 12:00.
Druga nowość to "Polska na kozetce". Poprowadzą ją Katarzyna Pruchnicka i psychoterapeutka Dorota Minta. - To będzie audycja o psychologii, o relacjach z ludźmi i ze sobą. Udowodnimy, że psychologia jest potrzebna, a przy okazji - może uda się komuś pomóc - mówi Katarzyna Pruchnicka. Audycja emitowana będzie w każdy piątek o 13:00.
- Ciągle poszukujemy nowych pomysłów, możliwości i miejsca na takie propozycje w ramówce. Nasza antena żyje, rozwija się, nie stoi w miejscu. Tam, gdzie wspólnie z autorami dochodzimy do wniosku, że jest potrzebna nowa formuła audycji - szukamy jej. Rozmawiamy i decydujemy naprawdę zespołowo, bez odgórnych poleceń. Taki model przyjęliśmy - gwarantuje on słuchaczom, że Radio 357 będzie ciekawe, inspirujące i stworzy autorom przestrzeń sprzyjającą twórczej pracy. Wysoka jakość treści to nasz wyróżnik. Czytamy pytania, opinie, jesteśmy radiem, które słucha - znajduje to odzwierciedlenie w naszych propozycjach zmian i nowości - na przestrzeni ostatniego roku i teraz. I tak zostanie - mówi Olga Mickiewicz, koordynująca zmiany w piątkowej ramówce.
Dodatkowo audycję muzyczną "Soul rider" w czwartki o 16:00 poprowadzi Rosalie. - wokalistka, kompozytorka, producentka. Zaprezentuje muzykę R'n'B. Natomiast w niedziele, w audycji Patrycjusza Wyżgi "Patronautyka" pojawi się nowy cykl o historii medycyny. Poprowadzi go Jarosław Juszkiewicz, znany między innymi jako lektor nawigacji Google Maps.
Radio 357 wprowadza też kolejne jingle dla poszczególnych audycji. - Jingli przybywa. Teraz wszystkie piątkowe propozycje będą już od razu miały swoją muzyczną wizytówkę, Stopniowo otrzymają ją wszystkie pozycje z ramówki - dodaje Olga Mickiewicz.
Rok 2022 z priorytetem dla treści i technologii
- Startowaliśmy rok temu. Nie mieliśmy nic poza entuzjazmem Patronów i determinacją, by to zrobić. Stworzyliśmy więc podstawowe narzędzie do dostarczania treści online. Takie, na jakie wtedy było nas stać. A potem skupiliśmy się na tym, co uznaliśmy wtedy za kluczowe - czyli stworzeniu tych treści. I ta strategia sprawdziła się. Słuchacze otrzymali to, czego im tak bardzo brakowało. Wrócili lubiani autorzy, pojawili się nowi. Pierwszy rok był dla nas czasem budowania jakościowych treści. I to się nie zmienia - bo treści wysokiej jakości nas wyróżniają. To doprowadziło nas do momentu, w którym możemy mocniej postawić na drugi priorytet i wrócić do bardziej intensywnej pracy nad platformą dystrybucji tych treści - aplikacją i stroną internetową. To będzie rok treści, ale już też mocniej rok technologii - wyjaśnia Paweł Sołtys, prezes zarządu Radia 357.
Nowy cel zbiórki - 1 mln zł na rozwój aplikacji, strony, video, eventy i edukację
Podczas spotkania z Patronami został ogłoszony nowy cel zbiórki na portalu Patronite. Tym razem to pułap 1 mln zł. Pozwoli zespołowi radia na bardziej intensywny rozwój własnej platformy dystrybucji treści - czyli aplikacji mobilnej i strony internetowej. A to obecnie kluczowy kierunek.
- Plan na ten rok obejmuje dwa podstawowe kierunki rozwoju naszej platformy. Chcemy zadbać o większą wygodę słuchania oraz o personalizację. Do tego uwzględnimy wiele udogodnień postulowanych przez użytkowników. Rok temu mieliśmy wizję, opracowaliśmy plan, teraz zwiększyliśmy środki na jego realizację w nowym roku budżetowym. Te zmiany będą pojawiały sukcesywnie i systematycznie. Po osiągnięciu nowego celu będziemy mogli wdrażać je sprawniej i z większą intensywnością - wyjaśnia Ewa Mieczławska, odpowiedzialna w zarządzie Radia 357 za obszar IT.

Patroni i miesięczne wsparcie
- Jesteśmy i pozostaniemy radiem, którego naturalnym środowiskiem są treści audio. Nie zamierzamy zmieniać studia radiowego na telewizyjne. Ale rola treści video rośnie. Słuchacze lubią do nas zajrzeć czy obejrzeć transmisję z wydarzenia, zrobioną na wysokim poziomie. Pokazała to relacja z Topu Radia 357, realizowana z wykorzystaniem dronów i widokami nocnej Warszawy. Takie będzie radio przyszłości - a my te standardy chcemy wyznaczać. A ponieważ mamy doświadczoną ekipę - chcemy dzielić się tym doświadczeniem. Stąd drugi pomysł, żeby stworzyć inicjatywy edukacyjne, w tym platformę do e-learningu. Dzięki temu - sami otrzymując wsparcie od Patronów - będziemy mogli wspierać osoby stawiające pierwsze kroki w mediach, podcastach czy produkcji audio-video - mówi Krystian Hanke z zarządu Radia 357.
Radio 357 jest pierwszym w Polsce projektem finansowanym społecznościowo, który wyznaczył cel na poziomie 1 mln zł. W tej chwili jest także największą w Polsce inicjatywą na portalu Patronite pod względem liczby Patronów oraz kwoty miesięcznego wsparcia.
Komentarze (1 - 2 z 2)