Łukasz Szewczyk10.02.2022 (16:31)10 komentarzy

TVN7 wciąż bez koncesji. Gwiazdy stacji odliczają dni do końca nadawania (wideo)

• KRRiT wciąż nie podjęła decyzji w sprawie przedłużenia koncesji TVN7
• Na antenie strachu rozpoczyna się kampania informacyjna związana z koncesją TVN7.
• W spocie gwiazdy stacji zapraszają do wspólnej zabawy i ostrzegają, że kanał może niedługo zakończyć nadawanie
• Widzowie mogą wyrazić solidarność z kanałem zwracając się do KRRiT o niezwłoczne przyznanie koncesji
TVN
Telewizyjna Siódemka oferuje widzom całe spektrum emocji, od radości do łez, wciąga do zabawy, ale daje też chwile nostalgii i wzruszenia. Najnowszy spot wizerunkowy stacji wprowadza odbiorców w bajkowy świat, w którym wszystko jest możliwe. Akcja toczy się na planie "fabryki snów" - miejsca, gdzie realizowane są programy, seriale, na scenie i w kulisach, gdzie zarówno widzowie, jak i bohaterowie produkcji TVN7 spotykają się we wspólnej zabawie.

- Siódemka to kanał rozrywkowo-filmowy, który od początku stawiał sobie za cel dostarczenie widzom przyjemności, oderwanie się od codzienności i wszystkiego co nas przytłacza - złych wiadomości, inflacji, pandemii. Konsekwentnie realizujemy politykę programową w oparciu o potrzeby naszej widowni. Nasi widzowie mają wpływ na program, ale też mogą stać się jego częścią. W spocie wiosennej oferty programowej padają słowa "Tu można kochać bez granic i pozostać sobą, albo być zupełnie kimś innym. W Siódemce spełniają się marzenia!" - te słowa to wypowiedzi naszych widzów, ale i bohaterów naszych produkcji, bo dla niektórych zarówno zawodowo jak i prywatnie marzenia stały się faktem - mówi Katarzyna Mazurkiewicz, dyrektor programowa TVN7.


Nie wszystko jednak w tej historii wywołuje uśmiech na twarzy, bo tylnymi drzwiami wkrada się niepokój. Spot kończy plansza, na tle której głos lektora przypomina o liczbie dni pozostałych do zakończenia aktualnej koncesji TVN7. Informuje również o możliwości wysyłania maili w obronie stacji na adres Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji ([email protected]), która mimo upływu ponad roku od złożenia przez nadawcę wniosku o nową koncesję dla Siódemki nie wydała decyzji w tej sprawie.

- Odebranie darmowej rozrywki najbardziej uderzy w zwykłego widza. Emitując spot chcemy uświadomić naszym widzom, że ich ulubione programy, seriale i bohaterowie mogą wkrótce zniknąć z ekranu. Prosimy ich więc o wsparcie. Mogą realnie pomóc apelując do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o przyznanie nam koncesji na kolejny okres - dodaje Katarzyna Mazurkiewicz.

Atmosferę spotu oddaje muzyka, którą skomponowali Bartłomiej Zaborowski i Wojciech Urbański.

W klipie zobaczymy bohaterów największych i najbardziej lubianych produkcji TVN7: Małgorzatę Sochę, Julię Kamińską, Filipa Bobka, Adrianę Kalską, Mateusza Mosiewicza, Barbarę Garstkę, Małgorzatę Heretyk, Ernesta Musiała, byłych mieszkańców Hotelu Paradise, a także Milenę Kucińską - naszą widzkę, która odpowiedziała na akcję Siódemki, dołączając do zabawy ogłoszonej przez social media dla fanów kanału.

Kampania od 9 lutego będzie emitowana we wszystkich kanałach TVN Grupa Discovery. Poza klipami o możliwości udzielenia wsparcia stacji będą przypominać tzw. scrolle, tj. paski informacyjne przy wybranych audycjach nadawcy. Przy logotypie kanału umieszczony zostanie licznik odmierzający dni pozostałe do wygaśnięcia koncesji. Kampanię będą wspierać intensywne działania na wszystkich profilach w social mediach nadawcy. Na potrzeby akcji stworzono hasztag #chcemybawicsiedalej.

Czy stacja będzie mogła nadal dostarczać rozrywkę widzom?
Nadawanie TVN7 jako kanału bezpłatnego dla wszystkich polskich widzów telewizji naziemnej możliwe jest wyłącznie na podstawie koncesji przyznawanej przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji (KRRiT), na którą TVN Grupa Discovery czeka od ponad roku. Jeśli KRRiT nie wyda decyzji o przedłużeniu koncesji dla TVN7, co jest jej obowiązkiem wynikającym z prawa, widzowie utracą bezpłatny dostęp do największego kanału rozrywkowego w Polsce. Wielu z nich zostanie całkowicie pozbawionych możliwości oglądania stacji.

Jest to sytuacja bez precedensu - dotychczas nie było przypadku, w którym KRRiT nie przedłużyła istniejącej koncesji naziemnej pomimo spełnienia wszystkich warunków przez nadawcę. Brak przyznania polskiej koncesji przez KRRiT uderza przede wszystkim w widzów, pozbawiając ich najpopularniejszego kanału rozrywkowego, który codziennie wybierają miliony Polaków. Jedna trzecia widzów ogląda go za pośrednictwem telewizji naziemnej.

Wniosek do KRRiT o przedłużenie koncesji dla TVN7 na kolejne 10 lat został złożony przez TVN Grupa Discovery 23 grudnia 2020 r. Pomimo spełnienia wszelkich wymogów, do dzisiaj nie zapadła decyzja o rekoncesji. Zgodnie z obowiązującym prawem nic nie uzasadnia takiego opóźnienia.

Komentarze (1 - 10 z 10)

Przecież mają koncesje na nadawanie z Holandii więc w czym problem? Takie strachy na Lachy.
Przesyl światłowodem z wawki do Holandii i w eter.
 2  
ale już nie w naziemnej. Oglądam często TVN7 i nie potrzebuję specjalnie płacić kablówkom za to skoro miałem za free. Kanały TVP mnie nie interesują
 7  
mnie nie interesuje ten kanał może być za to inny np POLSAT EKSTREMA ,POLSAT SERIALE .
 2  
Nic ciekawego. Tak, jak większość kanałów TVN sama patola na antenie. Ogłupiające programy. Jestem za likwidacją.
 10  
Skoro nic ciekawego? poczekaj na tv republika
 8  
Ręce precz od para-dokumentów na TVN7. One zajmują większość ramówki tego kanału i są potrzebne.
 4  
Od 28 Lutego nowy sezon
 3  
bardzo źle, bo w zamian wejdzie prokremlowska stacja
 9  
Po cichu liczę że będzie TVN7 bo republika mi nie interesuje
 1  
Dostałem ciężką depresję ,nie mogę ani jeść ani spać ,bo TVN7 nie będzie .
Jak nie będzie nadawał to mam przygotowany sznur ehh
 0