Łukasz Szewczyk23.06.2022 (15:34)3 komentarze

Start Disney+ w Polsce. Ponad 1,9 mln widzów w pierwszym tygodniu

• W ciągu tygodnia od premiery w Polsce, serwis Disney+ przyciągnął ponad 1,9 mln widzów - wynika z danych Nielsen Media
Disney+
Disney+ to kolejna globalna platforma streamingowa, która weszła na rynek w Polsce. Siła marki Disney w połączeniu z szeroką dystrybucją, współpracą z operatorami oraz intensywnie prowadzona kampania promująca uruchomienie serwisu w Polsce, pozytywnie wpłynęła na zainteresowanie w pierwszych dniach dostępności oferty.
Według danych Nielsen Media, widzowie najchętniej oglądali treści z serwisu Disney+ na dużych ekranach: telewizorów lub PC/laptopów - ponad 81% oglądalności serwisu odbyło się właśnie na tych urządzeniach. Ponad 1,2 miliona widzów oglądało treści wideo z Disney+ na ekranach telewizorów, a prawie 430 tysięcy na ekranach komputerów (PC/laptop). Widzowie spędzali na oglądaniu wideo w tym serwisie 1 godzinę i 13 minut (średnio dziennie).

Start Disney+ w Polsce / Fot. Nielsen
Start Disney+ w Polsce / Fot. Nielsen
Start Disney+ w Polsce / Fot. Nielsen
Start Disney+ w Polsce / Fot. Nielsen
Start Disney+ w Polsce / Fot. Nielsen
Start Disney+ w Polsce / Fot. Nielsen
W pierwszych siedmiu dniach łączna oglądalność platformy Disney+ wyniosła 1,9 miliona osób. To około 700 tysięcy więcej osób, niż pierwsze siedem dni platformy HBO Max, która zadebiutowała w Polsce w marcu.

- Polscy widzowie chętnie wypróbowali nowe treści oferowane przez Disney+, już w dniu premiery z oferty wideo serwisu skorzystało prawie 400 tysięcy widzów - mówi Michał Buszko, Advanced Measurement Manager w Nielsenie. - Widzowie którzy zdecydowali się oglądać treści w serwisie, robili to średnio godzinę i 13 minut dziennie, co jest powyżej średniej oglądalności platform wideo OTT. Z punktu widzenia zwyczajów widzów, serwis wpisuje się w podobne rytuały jak inne serwisy z kategorii SVOD takie jak Netflix czy HBO Max: widzowie preferują oglądanie ich na dużych ekranach, zdecydowanie też więcej czasu poświęcają w weekendy na korzystanie z nich. Z ciekawością będziemy śledzić dalszy rozwój serwisu - dodaje Michał Buszko.
Nielsen

Komentarze (1 - 3 z 3)

Nie widzów a urządzeń. Ja na swoim koncie uruchamiałem z dwoma znajomymi na dwóch TV, trzech telefonach i laptopie
 3  
więcej sie chwalcie, ze dzielicie się kontem ze znajomymi to skrócą takie działania platformy streamingowe
 2  
 tuk
więcej sie chwalcie, ze dzielicie się kontem ze znajomymi to skrócą takie działania platformy streamingowe
To nie ma znaczenia, ważne jest, że znowu jakiś SVOD podaje fałszywe dane.
Liczba urządzeń to nie liczba widzów zapewniam cię.
 2