Łukasz Szewczyk02.11.2022 (9:22)10 komentarzy

Przerwane transmisje sportowe Viaplay pod lupą UOKiK. Ruszyło postępownie

• Usterki techniczne uniemożliwiające dostęp do usług i oglądanie na żywo transmitowanych treści to coraz powszechniejszy problem platform streamingowych
• UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie serwisu Viaplay i wystąpił o wyjaśnienia do Cyfrowego Polsatu i Canal+
• Jeśli transmisja na żywo została przerwana, konsumenci mogą złożyć reklamacje.
sport tv telewizja
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło w tym roku ponad 40 skarg na serwis streamingowy Viaplay. Skandynawska platforma ma w swojej ofercie filmy, seriale i programy telewizyjne, ale tym co ją charakteryzuje są transmitowane na żywo wydarzenia sportowe, m.in. mecze Bundesligi i Premier League czy gale KSW. To właśnie fani sportowych rozgrywek są szczególnie niezadowoleni z działania serwisu i wskazują na przerwy w dostępie do usługi, buforowanie transmisji, problemy z dźwiękiem i przycinanie obrazu. Po sygnałach od konsumentów dotyczących powtarzalnych problemów technicznych utrudniających lub uniemożliwiających korzystanie z opłaconych usług Prezes UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie Viaplay Group International AB.
Viaplay na swojej stronie internetowej podkreśla, że aby zapewnić najlepsze wrażenia z oglądania, wszystkie rozgrywki sportowe transmituje w "bardzo wysokiej jakości streamingu". W toku postępowania sprawdzone zostanie czy obietnice spółki mają pokrycie w rzeczywistości. Wątpliwości wzbudzają nie tylko kłopoty z transmisjami w serwisie internetowym, ale także sposób rozpatrywania reklamacji konsumentów. Prezes Urzędu przyjrzy się, czy proponowane konsumentom rekompensaty są adekwatne do sygnalizowanych problemów.

- Transmisje wydarzeń sportowych cieszą się dużym zainteresowaniem konsumentów. Spółka, która w swoich przekazach twierdzi, że posiada "wysoką jakość streamingu" i "zapewnia najlepsze wrażenia" musi dysponować infrastrukturą, która sprosta popularności oferowanych treści. W razie wystąpienia problemów technicznych spółka powinna zrekompensować konsumentom powstałe utrudnienia. To na przedsiębiorcy spoczywa odpowiedzialność za wykonanie opłaconej przez konsumenta usługi - mówi Tomasz Chróstny, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Ze skarg, które wpłynęły do Urzędu wynika, że reklamacje mogły być odrzucane przez Viaplay, a ciężar odpowiedzialności za problemy ze streamingiem mógł być przerzucany na konsumenta poprzez sugerowanie słabego łącza internetowego, nieodpowiedniej przeglądarki czy niespełniającego wymagań urządzenia. Jeżeli spółka przyjęła skargę, to miała oferować jedynie rabat w wysokości 25 proc. opłaty za subskrypcję na kolejny miesiąc korzystania z platformy.

- Powtarzające się problemy z transmisjami mogą zniechęcać konsumentów do dalszego korzystania z serwisu streamingowego, proponowanie im więc, w ramach rekompensaty, zniżki na dalszy abonament, może być nieadekwatne do sytuacji. Forma naprawienia szkody powinna być ustalona stosownie do jej wartości, w sposób zaspokajający interes konsumenta i uzgodniony z nim, nie zaś arbitralnie narzucony przez spółkę - dodaje Prezes Chróstny.

Postępowanie wyjaśniające w sprawie Viaplay może skutkować postawieniem zarzutów i nałożeniem kary w wysokości do 10 proc. obrotu.

Komentarze (1 - 10 z 10)

Wreszcie się za nich wzięli
 21  
Do bez majtek tylko żeby im coś zrobili a nie pogrozili palcem.
 1  
Oglądałem mecz Lecha w czwartek z Wiedniem i przerywało a mam internet 120 MBit/s . Więc lipa.
 12  
kocham sport uprawiam w łurzku przed viaplay najlepszy sport pod kołderko na 75 cali oledie a w ;sie iskrzy i strzela kocham moją najlepszą pory roku od litopada do maja , pozdrowionka dla leszcza ;) ,
 6  
to ta słynna skandynawska uczciwość :D
 1  
Ja akurat mecz Lecha miałem dobrej jakości i obraz był dobry. Niestety ligę angielską nie zawsze idzie oglądać. Następnym razem zrobię zrzut ekranu i prześlę żeby mi oddali kasę za miesiąc. I tak systematycznie ,bo z tego co widzę to można wyegzekwować pełen zwrot z miesiąca. Wszyscy powinniśmy tak robić.
 1  
^ ty wyżej
żyjemy w dobrobycie, nie dziaduj o te pare groszy.
Kaczelny wuc dziadosław mikry 2.11.2022 (22:06:12)
 3  
A my wszystkie mecze nagrywamy na czterech nagrywarkach HDMI 4K UHD w jakości HD i sprzedajemy wszystkim chętnym a jest w naszych powiatach dużą i zarabiamy bo szczerze z piractwa da się wyżyć wilk syty i owca cała , pozdrowionka Dla Wali Dziewi...Ps.
 3  
Naziemna telewizja na bezdimnych i szpitalach wiezieniach ma racje bytu my w naszej rodzini wydajemy na telewizje i vod 500 zł miesiecznie tylko wpłacamy i kożystamy jak śiedzimy w kraju i gdzie dostep do portali zagranico
 2  
W końcu.
Ostatniego KSW nie dało rady oglądać dwóch ostatnich walk, a dostałem tylko 25% na kolejny pakiet. Co z tego jak ja oglądam u nich tylko KSW i reszty kontentu nie oglądam. - więc te ich 25% to jest dla mnie o dupe rozbić.
 0