Łukasz Szewczyk01.03.2024 (17:53)3 komentarze

Nowa oprawa anteny TVN na wiosnę

• Od 1 marca 2024 roku TVN nadaje w nowej odsłonie
• Stacja zyskała nową oprawę, odświeżono także logo
Nowa oprawa TVN / Fot. TVN Warner Bros. Discovery
Nowa oprawa TVN / Fot. TVN Warner Bros. Discovery
Telewizja niezmiennie odgrywa istotną rolę w życiu odbiorców, kształtuje nasze spojrzenie na rzeczywistość i wpływa na codzienne życie. Odświeżona oprawa wizualna TVN to nowoczesna odpowiedź na zmieniające się trendy. Punktem wyjścia do zmiany była koncepcja jedności dla procesu tworzenia nowego wizerunku marki. Elementy graficzne zastosowane w nowej oprawie reprezentują połączenie, różnorodność oraz pionierski charakter stacji. Podkreśla ona również rolę TVN jako istotnego medium promującego pozytywne zmiany.
Dział Kreacji i Autopromocji TVN Warner Bros. Discovery w ścisłej współpracy z argentyńską agencją Superestudio podjął zadanie odświeżenia oprawy.

- Przy projektowaniu nowej oprawy musieliśmy pamiętać o jednym kluczowym aspekcie - spójności wizerunku TVN na wszystkich polach. Chcemy, aby nasza marka była atrakcyjna zarówno dla widzów, jak i reklamodawców. Dlatego nowa oprawa graficzna wykracza poza obszar telewizji i obejmuje wszystkie możliwe kanały i formy przekazu. Mamy nadzieję, że widzowie poczują, tak jak my, argentyńskie słońce i optymizm, które wybijają się z nowej identyfikacji wizualnej TVN - mówi dyrektor działu kreacji TVN Warner Bros. Discovery Piotr Rucki.

Nowa oprawa TVN / Fot. TVN Warner Bros. Discovery
Nowa oprawa TVN / Fot. TVN Warner Bros. Discovery
W rezultacie powstała oprawa, która jest zarówno świeża, jak i pełna energii. Nowe logo TVN jest minimalistyczne, ale jednocześnie dynamiczne. Idealnie oddaje charakter marki TVN.

- Już na wczesnych etapach projektowania zdaliśmy sobie sprawę, że subtelne zmiany w logo sprawią, że będzie ono bardziej odpowiednie dla marki, ale nie chcieliśmy stracić jego ikoniczności, wpływu i rozpoznawalności na polskim rynku telewizyjnym. Uprościliśmy więc logo, zastępując żółty kolor białym i zmodyfikowaliśmy kolor niebieski, aby znak był bardziej nowoczesny, ale jednocześnie zachował swoje dziedzictwo - wyjaśnia dyrektor wykonawczy Superestudio Ezequiel Rormoser.

- Cała idea nowej oprawy, opiera się o słowo "United". Poprzez oprawę graficzną pokazujemy widzom, że TVN jest miejscem spotkań, gdzie różne perspektywy, kultury i idee łączą się w jedno. Logo, typografia, zdjęcia - wszystkie te elementy są ze sobą harmonijnie połączone, tworząc dynamiczne i wielokolorowe layouty. Oprawa oparta jest o zdjęcia gwiazd, ponieważ to one są autorytetami dla wielu widzów, niosą za sobą przekaz - dodaje dyrektor departamentu kreacji i autopromocji TVN Warner Bros. Discovery Robert Przyszlak.

Nowa oprawa TVN / Fot. TVN Warner Bros. Discovery
Nowa oprawa TVN / Fot. TVN Warner Bros. Discovery
Poprzez połączenie różnych elementów marki oraz akcentowanie idei wspólnego celu i emocji, Dział Kreacji i Autopromocji TVN Warner Bros. Discovery wraz z Superestudio stworzyli nową tożsamość marki TVN.

Komentarze (1 - 3 z 3)

Typowe myślenie menadżerów Discovery (zróbmy jakiś rebranding lub oprawę graficzną, zamiast skupić się na prawdziwych problemach). Co z nowej oprawy, skoro TVN rozkłada się dziś od spodu (ilość tanich i głupich paradokumentów oraz płytkich randkowych reality przeraża). To dziś telewizja dla coraz głupszej widowni. Nawet Polsat jest dziś dużo ambitniejszy (4 wydania Wydarzeń dziennie na głównej antenie + sporo dobrej publicystyki). Poza Faktami niewiele dziś do oglądania w TVN.
 6  
Nareszcie zniknął znaczek HD w logo ekranowym na TVN!!! Ale jestem tym podjarany, ojejku!!! Aż miło patrzeć teraz na to logo. Nareszcie logo znowu wygląda normalnie, samo kółko z napisem TVN, tak jak przed laty!!! Oglądam wersję HD TVN-u praktycznie od początku jej istnienia, tj. od 2007 roku, bo jakość w HD lepsza, ale ten szpetny znaczek HD, który "wycinał" kawałek kółka, strasznie mnie denerwował przez kilkanaście lat, strasznie!!! Brakowało mi normalnego logo na ekranie, teraz znowu jest. I to jest największy plus tej zmiany!!!

Cieszy mnie rezygnacja z żółto-niebieskiego koloru w logo. Żółto-niebieskie logo kojarzyło się z Ukrainą, której i tak jest jest w Polsce już za dużo. Zmiany przyjęłem pozytywnie!!!
 7  

Cieszy mnie rezygnacja z żółto-niebieskiego koloru w logo. Żółto-niebieskie logo kojarzyło się z Ukrainą, której i tak jest jest w Polsce już za dużo. Zmiany przyjęłem pozytywnie!!!
Logo TVN nigdy nie było żółte
 1