31.07.2024 (11:35)1 komentarz
Dobry start Igrzysk Olimpijskich 2024 w Eurosport. Rekord subsrypcji Max w Europie
• Zaledwie dwa dni wystarczyły, by igrzyska olimpijskie w Paryżu przebiły poprzednie - w Tokio - pod względem oglądalności.
• Warner Bros. Discovery, oficjalny nadawca imprezy, podał też rekordowe dane dotyczące przyrostu subskrybentów w Europie.
• Warner Bros. Discovery, oficjalny nadawca imprezy, podał też rekordowe dane dotyczące przyrostu subskrybentów w Europie.
Fot. Warner Bros. Discovery
Wprowadzenie platformy Max, ulepszonej usługi streamingowej Warner Bros. Discovery, zrewolucjonizowało sposób, w jaki widzowie w Europie doświadczają igrzysk olimpijskich. Jest to kluczowy czynnik wzrostu widowni - to właśnie z platformy Max pochodzi 80 proc. całej streamingowej widowni igrzysk. Rekordowa dla Warner Bros. Discovery pod względem liczby widzów streamingu podczas igrzysk olimpijskich była sobota 27 lipca.
Na platformach Max i Discovery+ odnotowano prawie miliard minut streamingu igrzysk w Paryżu. To siedem razy więcej niż na tym samym etapie poprzednich igrzysk w Tokio. Pod względem liczby obejrzanych minut w Europie, impreza w Paryżu już po dwóch dniach osiągnęła 75 proc. całkowitej oglądalności poprzednich igrzysk. Widzowie spędzają na platformach Max i discovery+ średnio o 63 proc. więcej czasu niż podczas transmisji zmagań z Tokio.
Jeśli chodzi o liczbę widzów w porównaniu z poprzednimi igrzyskami, na tym etapie imprezę w Paryżu ogląda pięć razy więcej osób.
- Igrzyska olimpijskie w Paryżu rozpoczęły się fantastycznie, a niedawne wprowadzenie platformy Max w Europie napędza rekordową oglądalność i zaangażowanie. Potężna i unikalna kombinacja najlepszych filmów i fabularnego contentu, programów rozrywkowych i największych wydarzeń sportowych na świecie przyciąga więcej osób do platformy Max i utrzymuje ich zaangażowanie na dłużej. To dopiero początek, więc jesteśmy podekscytowani, aby na fali tego sukcesu rozpędzać się przez następne dwa tygodnie - powiedział CEO and President, Global Streaming and Games, Warner Bros. Discovery, JB Perrette.
- Nie mogliśmy się doczekać igrzysk w Paryżu i odczuwam ogromną satysfakcję, widząc, że przyciągamy tak wielu widzów w całej Europie. Mamy wspaniałą, blisko 100-osobową ekipę wybitnych prezenterów i ekspertów, pracujących w niesamowitych studiach na dachu WBD House w Hotelu Raphael w Paryżu. Z myślą o fanach wprowadziliśmy nowe funkcjonalności, takie jak alerty medalowe na platformach Max i discovery+. To wszystko przekłada się na wyjątkowe doświadczenie olimpijskie dla widzów i decyduje o naszym sukcesie - dodał Andrew Georgiou, President and Managing Director, Warner Bros. Discovery U.K & Ireland and WBD Sports Europe.
Igrzyska w Paryżu przyniosły również znaczne wzrosty dla Eurosportu. Zaangażowanie na stronach internetowych kanału, oferujących darmowe wiadomości olimpijskie i krótkie filmy, wzrosło o ponad 43 proc. Z kolei średnia widownia linearna Eurosportu wzrosła na wszystkich głównych rynkach w porównaniu do igrzysk w Tokio i zwiększyła się o 98 proc., przeciwstawiając się trendowi spadku oglądalności TV w ostatnich latach.
W niedzielę Eurosport 1 odnotował w Polsce rekordową dzienną oglądalność (RTG 0,76) oraz najwyższy w historii dzienny udział w rynku w grupie A20-54 (SHR 4,11). Od soboty Eurosport 1 jest czwartym najchętniej oglądanym kanałem telewizyjnym w Polsce i numerem 1 wśród kanałów płatnych.
Igrzyska olimpijskie w Paryżu potrwają do niedzieli, 11 sierpnia 2024 roku i będą w całości transmitowane na prawie 50 rynkach w 19 językach na platformie Max, Discovery+ i przez Eurosport w telewizji linearnej.
Jak informuje nadawca, liczba unikalnych widzów igrzysk olimpijskich w Paryżu na platformach streamingowych Warner Bros. Discovery po zaledwie drugim dniu przekroczyła tę z całych poprzednich letnich igrzysk olimpijskich. W weekend otwarcia Warner Bros. Discovery ustanowiło nowy rekord przyrostów subskrybentów w jeden dzień w całej Europie.
Na platformach Max i Discovery+ odnotowano prawie miliard minut streamingu igrzysk w Paryżu. To siedem razy więcej niż na tym samym etapie poprzednich igrzysk w Tokio. Pod względem liczby obejrzanych minut w Europie, impreza w Paryżu już po dwóch dniach osiągnęła 75 proc. całkowitej oglądalności poprzednich igrzysk. Widzowie spędzają na platformach Max i discovery+ średnio o 63 proc. więcej czasu niż podczas transmisji zmagań z Tokio.
Jeśli chodzi o liczbę widzów w porównaniu z poprzednimi igrzyskami, na tym etapie imprezę w Paryżu ogląda pięć razy więcej osób.
- Igrzyska olimpijskie w Paryżu rozpoczęły się fantastycznie, a niedawne wprowadzenie platformy Max w Europie napędza rekordową oglądalność i zaangażowanie. Potężna i unikalna kombinacja najlepszych filmów i fabularnego contentu, programów rozrywkowych i największych wydarzeń sportowych na świecie przyciąga więcej osób do platformy Max i utrzymuje ich zaangażowanie na dłużej. To dopiero początek, więc jesteśmy podekscytowani, aby na fali tego sukcesu rozpędzać się przez następne dwa tygodnie - powiedział CEO and President, Global Streaming and Games, Warner Bros. Discovery, JB Perrette.
- Nie mogliśmy się doczekać igrzysk w Paryżu i odczuwam ogromną satysfakcję, widząc, że przyciągamy tak wielu widzów w całej Europie. Mamy wspaniałą, blisko 100-osobową ekipę wybitnych prezenterów i ekspertów, pracujących w niesamowitych studiach na dachu WBD House w Hotelu Raphael w Paryżu. Z myślą o fanach wprowadziliśmy nowe funkcjonalności, takie jak alerty medalowe na platformach Max i discovery+. To wszystko przekłada się na wyjątkowe doświadczenie olimpijskie dla widzów i decyduje o naszym sukcesie - dodał Andrew Georgiou, President and Managing Director, Warner Bros. Discovery U.K & Ireland and WBD Sports Europe.
Igrzyska w Paryżu przyniosły również znaczne wzrosty dla Eurosportu. Zaangażowanie na stronach internetowych kanału, oferujących darmowe wiadomości olimpijskie i krótkie filmy, wzrosło o ponad 43 proc. Z kolei średnia widownia linearna Eurosportu wzrosła na wszystkich głównych rynkach w porównaniu do igrzysk w Tokio i zwiększyła się o 98 proc., przeciwstawiając się trendowi spadku oglądalności TV w ostatnich latach.
W niedzielę Eurosport 1 odnotował w Polsce rekordową dzienną oglądalność (RTG 0,76) oraz najwyższy w historii dzienny udział w rynku w grupie A20-54 (SHR 4,11). Od soboty Eurosport 1 jest czwartym najchętniej oglądanym kanałem telewizyjnym w Polsce i numerem 1 wśród kanałów płatnych.
Igrzyska olimpijskie w Paryżu potrwają do niedzieli, 11 sierpnia 2024 roku i będą w całości transmitowane na prawie 50 rynkach w 19 językach na platformie Max, Discovery+ i przez Eurosport w telewizji linearnej.
Komentarze (1 - 1 z 1)