Redakcja04.07.2025 (9:16)brak komentarzy

PAP i Google łączą siły na rzecz cyfrowej transformacji mediów

Polska Agencja Prasowa podpisała umowę partnerską z Google. Współpraca ma na celu wsparcie cyfrowej transformacji Agencji i promocję odpowiedzialnego wykorzystania sztucznej inteligencji w pracy redakcyjnej.
Zawarte porozumienie zakłada wdrożenie zaawansowanych technologii, w tym narzędzi opartych na AI, które usprawnią działanie newsroomu i rozwiną ofertę informacyjną PAP. Google zapewni zarówno wsparcie technologiczne, jak i finansowe oraz organizacyjne dla kluczowych inicjatyw branżowych realizowanych przez Agencję.

AI na służbie dziennikarstwa

Jednym z narzędzi, które zostanie wdrożone w ramach współpracy, jest Google Pinpoint - platforma pomagająca dziennikarzom przeszukiwać i analizować obszerne zbiory dokumentów z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.
- Z jednej strony wzmacniamy Agencję pod względem technologicznym, z drugiej - wspólnie z partnerem staramy się budować wartość, pozytywnie wpływającą na cały polski rynek mediów - powiedział Marek Błoński, szef PAP.

Google: "To strategiczny krok dla rynku mediów"

Google docenia decyzję PAP o głębokiej transformacji cyfrowej. - Dzięki tej współpracy najważniejsza agencja prasowa w Polsce będzie dobrze przygotowana do odpowiedzialnego wdrożenia narzędzi AI w swoich newsroomach - zaznaczyła Magdalena Kotlarczyk, dyrektor Google Poland.

Partnerstwo z perspektywą rozwoju

Google wesprze również inicjatywy PAP służące rozwojowi środowiska dziennikarskiego w Polsce, w tym:
● konferencję "Media Przyszłości",
● konkurs dziennikarski o Nagrodę PAP im. Ryszarda Kapuścińskiego,
● wydarzenia w ramach współpracy z międzynarodowymi agencjami informacyjnymi.

Umowę zawarto na kilka lat z możliwością rozszerzenia współpracy. Obie strony podkreślają, że porozumienie otwiera nowe możliwości dla rozwoju innowacyjnych usług medialnych oraz wzmacniania jakości informacji publicznej w Polsce.
Informacja prasowa