Łukasz Szewczyk,Łukasz Rogusk12.10.2007 (12:06)14 komentarzy

Paweł Fąfara: Polska to nie tylko Warszawa

W piątek, wydawnictwo Polskapresse oficjalnie zaprezentowało swoje nowe dziecko, czyli ogólnopolski dziennik, który na rynku zadebiutuje już w poniedziałek. "Myślisz globalnie. Żyjesz lokalnie" - to hasło promujące nowy tytuł. Ile będzie kosztował nowy dziennik? Zobacz także "jedynkę" zerowego numeru. Dziś pierwsze wydanie.
Przypomnijmy, że dziennik Polska połączy sześć dzienników regionalnych Polskapresse (Dziennik Bałtycki, Dziennik Łódzki, Dziennik Zachodni, Gazeta Krakowska, Głos Wielkopolski i Gazeta Wrocławska) oraz nowo powstałe gazety w ogólnopolski dziennik, który powstaje przy współpracy z opiniotwórczą codzienną gazetą brytyjską - The Times.
Polska ukazywać się będzie od poniedziałku do soboty w cenie 1,50 zł, a w województwach wielkopolskim, lubuskim, łódzkim, małopolskim, dolnośląskim, pomorskim i śląskim gazeta będzie kosztować 1,4 zł (w piątek – 1,7 zł), a w opolskim 1,30 (1,70 w piątek).


Redaktorem naczelnym dziennika jest Paweł Fąfara. Jego zastępcami
Ewa Wilcz-Grzędzińska, Paweł Siennicki i Wojciech Rogacin. Wydawcą dziennika jest Tomasz Wróblewski, wiceprezes Polskapresse.

- Stworzyliśmy gazetę, która nie ogląda Polski tylko z perspektywy Warszawy, i nie zamyka świata do zainteresowania polityką. Stąd mnóstwo informacji społecznych z całego kraju, codzienne kolorowe dodatki, mnóstwo poradników – mówi redaktor naczelny dziennika Polska Paweł Fąfara. Polska stawia na kolorowe codzienne dodatki tematyczne, m.in. o kuchni, modzie, mieszkaniu oraz adresowany do mężczyzn. Wydawca liczy na sprzedaż na poziomie ponad 600 tys. egzemplarzy.

Komentarze (1 - 10 z 14)

"Wydawcy liczy na sprzedaż na poziomie ponad 600 egzemplarzy" - zaledwie??? Jaka gazeta utrzyma się ze sprzedaży 600 sztuk na cały kraj? No chyba, że to ma być wynik pierwszego dnia sprzedaży, choć to i tak liche oczekiwania.
 0  
nie bedzie dziennika Łódzkiego???????
 0  
Ta gazeta padnie.. dlaczego? Bo na rynku nie ma miejsca.. "Dziennik" już ma kłopoty, a to wydawnictwo nie jest dobrze rozpromowane
 0  
Jeśli to ma być próbna jedynka, to ja powiem tylko tyle, że ejst po prostu paskudna.
 0  
Dobrze, że przynajmniej zostawili mój tytuł regionalny ("Gazeta Wrocławska", "Słowo Polskie" już ominęli). Ale "Polska - The Times - Gazeta Wrocławska" brzmi gorzej niż dotychczasowe "Słowo Polskie - Gazeta Wrocławska" :/
 0  
tragiczna oprawa graficzna :-(
 0  
Ta oprawa wygląda jakbyśmy byli w żałobie:)
 0  
Moim zdaniem to wypali, pozostały dzienniki regionalne i zwyklego czytelnika mało interesuje czy nad winietą dopisali Polska the times on podzie do kiosku i powie poprosze Gazete Krakowska jak zykle lub dziennik baltycki lub łódzki a moze Głos wlkp. W Warszawie kupimy polske. Gdy wejdziemy na strone zkdp i policzymy srednie naklady sprzedaż tych dzienników "regionalnych" to wyjdzie nam średnio 75% sprzedaż czyli okolo 450000 egz. a dodać pozostałe regiony gdzie też zawsze ktoś kupi POlskę... to musi być średnio kolo 500000 egz. co wyprowadza Polske na pierwsze miejsce w stosunku do Dziennika i GW ale gdy dogadaja sie z resztą tytułów regionalnych a juz wiadomo o Lublinie i Opolu bo te jedynki pojawiaja się w prezentacji... to pewne ilości sprzedaży są prawie zapewnione. jest sprzedaż jest reklama jest reklama jest kasa ... Wiadomo nakłady wielkie ale i zaplecze było dużo w regionach - do tego wiadomo pewnie dojdzie redukcja zatrudnienia i w regionach i to jest NAJWIĘKSZY MINUS :( Zwykły człowiek kupując Polskę będzie kupował gazete regionalną z dodatkowymi stronami i dodatkami. A co do wyglądu jedynek - to... prawdziwe będą ładniejsze... dadzą fote Kaczorka będzie kiepska, dadzą Kwaska bedzie zawiana a jak Kinga Rusin będzie kandydowac na Prezydenta Warszawy to będzie ładna :)))))
 0  
Hagis: skąd wiadomo o Lublinie?
Masz jakieś źródło? Jaka prezentacja?
 0  
Jak patrzę na ten dziennik to najciekawiej nie wygląda... Już wole Dziennik albo Super Express czy Fakt...
 0