Beata Ratuszniak04.09.2008 (17:42)brak komentarzy

Opcom wydaje oświadczenie ws. zarzutów

Agencja Opcom wydała oficjalne oświadczenie, w którym pisze, że konkurencyjna firma SARE działa na jej niekorzyść, bezpodstawnie oskarżając ją o plagiat. Opcom tłumaczy, że nie popełniła przestępstwa.
W oświadczeniu czytamy:

- Nie zaprzeczamy, że tworząc nowy system inspirowaliśmy się funkcjonalnościami wiodących systemów do e-mail marketingu na świecie, w tym także funkcjonalnościami systemu Campaign Monitor, ale mowa o plagiacie jest poważnym nadużyciem. Większość obecnych rozwiązań z zakresu IT bazuje na standardach, które już dawno zakorzeniły się w świadomości użytkowników. Dlatego tworząc FreshMaila, wykorzystywaliśmy sprawdzone i dobrze działające schematy rozwiązań. Przeglądarka Internet Explorer jest w pewnym sensie podobna do Firefox, a nasza-klasa inspirowana jest serwisem Classmates - mówi Krzysztof Adamus, dyrektor kreatywny i członek zarządu Opcom. - Dziwi mnie jednak fakt, że informację o takiej skardze wysyła do mediów szef grupy roboczej E-mail marketing IAB Polska, Krzysztof Dębowski, który jest jednocześnie dyrektorem zarządzającym SARE, firmy konkurencyjnej – dodaje Adamus.
W minioną środę biuro IAB Polska poinformowało, że strony sporu, firmy SARE i Opcom, pozytywnie odpowiedziały na propozycję mediacji wystosowaną przez zarząd IAB Polska. Spotkanie stron odbędzie się w najbliższy piątek, 5 września, w siedzibie IAB Polska w Warszawie. Do mediacji w tych rozmowach zarząd wyznaczył swoich przedstawicieli.

Jednocześnie Opcom broni się, że konkurencyjna firma SARE bezpodstawnie używa określeń "nieetyczny" czy też "niezgodny z prawem" w momencie, gdy przeciwko Opcom nie rozpoczęło się jeszcze żadne postępowanie.

Opcom zapewnia również, że informacja do mediów została wysłana przez SARE, a nie przez IAB, co może sugerować - jak twierdzą - podrobiony podpis osoby z IAB.

Przypomnijmy, jutro ma dojść do mediacji między Freshview a agencją Opcom, twórcą Freshmail.

Zobacz:

» Opcom plagiatuje Fresview?