Michał Rogowicz07.10.2008 (13:29)brak komentarzy

INMA wyróżnia media Agory w Football Media Competition

„Gazeta Wyborcza" i Sport.pl zajęły drugie miejsce w międzynarodowym konkursie wydawców mediów na najlepsze projekty związane z piłkarskimi mistrzostwami Euro 2008. Szczególne uznanie jury zdobył turniej dla dzieci „miniEuro" zorganizowany przez redakcję „Gazety" w Gdańsku.
„Gazeta" udowodniła, że choć specjalizuje się w tematyce innej niż sportowa, to potrafi doskonale wyczuć, czym żyją pasjonaci sportu. W projekt związany z Euro 2008 zaangażowane były niemal wszystkie media Agory, a turniej piłki nożnej dla 11-latków pokazał, że piłkarze nie pojawiają się znikąd: trzeba ich znaleźć, zaangażować i trenować, póki nie dorosną - uzasadniło wyróżnienie dla „Gazety" jury konkursu.
W związku z mistrzostwami Euro 2008 „Gazeta Wyborcza" przygotowała cykle artykułów „Historia mistrzostw Europy" oraz „Polskie Gwiazdy na Euro" i opracowała dodatek redakcyjny „Skarb Mistrzów", a trójmiejska redakcja zorganizowała turniej „miniEuro". W internecie pojawił się serwis Euro 2008, wzbogacono też serwis Zczuba.pl. Wystartował konkurs „Golmania", a na Sport.pl pojawiły się relacje na żywo z mistrzostw i tematyczne materiały wideo. Użytkownicy telefonów komórkowych dzięki aplikacji Sport - Euro 2008 mogli śledzić relacje na żywo z rozgrywanych meczów na portalu Gazeta.mobi.

Organizatorem Football Media Competition jest międzynarodowe stowarzyszenie mediów INMA (International Newsmedia Marketing Association). W konkursie wzięli udział wydawcy z całej Europy, a zwycięzcą została szwedzka gazeta „Aftonbladet".
inf. prasowa