Łukasz Szewczyk13.08.2009 (11:15)44 komentarze

Telewizja "n" przegrywa z Telewzją na Kartę

W ostatnim kwartale (od kwietnia do końca czerwca) baza abonencka telewizji "n" powiększyła się 8 tys. abonentów. Znacznie lepiej radzi sobie oferta Telewizji na Kartę, która zdobyła ponad 50 tys. użytkowników. Łącznie z usług korzysta 790 tys. użytkowników (w tym 683 tys. to aktywni klienci).
W drugim kwartale 2009 roku przybyło 61 tysięcy nowych użytkowników satelitarnych platform powiązanych z Grupą ITI. Znaczną część tej liczby stanowili użytkownicy Telewizji na Kartę  (53 tys.). Z kolei baza abonencka telewizji "n"  zwiększyła się tylko o 8 tys. nowych abonentów, to słaby wynik biorąc pod uwagę, że w pierwszym kwartale wzrost ten wyniósł 49 tys. abonentów.
Telewizja "n" i Telewizja na kartę w II kwartale
 IIQ2009IQ2009Zmiana
Telewizja "n" 557 tys. 549 tys. +8 tys.
Telewizja na kartę 233 tys. 180 tys. +53 tys.
Razem790 tys.729 tys.+61 tys.

Liczba użytkowników: Telewizja "n" & Telewizja na kartę - 2Q2009

Na 30 czerwca 2009 roku platforma "n" posiadała ponad 557 tys. podpisanych umów o świadczenie usług, w tym ponad 554 tys. aktywnych abonentów "n". W czerwcu 2009 roku platforma cyfrowa "n" odnotowała średni miesięczny przychód na użytkownika (ARPU) w wysokości 59 zł, w porównaniu do 49 zł w czerwcu 2008 roku.

Z kolei na koniec czerwca Telewizja na Kartę posiadała ponad 129 tys. aktywnych abonentów oraz bazę abonencką na poziomie ponad 233 tys. Platforma cyfrowa "n" łącznie z TNK posiadały na dzień 30 czerwca 2009 roku 683 tys. aktywnych abonentów.

Przychody platformy ‘n’ wzrosły o 98,3 proc. do 214 mln zł ze 108 mln zł w analogicznym okresie 2008 r. Wzrost ten wynika głównie ze wzrostu przychodów z opłat abonamentowych o 118,7 proc. do 191 mln zł z 88 mln zł w analogicznym okresie 2008 roku. Wzrost ten wynika głównie ze wzrostu średniej liczby abonentów i wyższego ARPU. Telewizja na kartę osiągnęła przychody w wysokości 11 mln zł w okresie sześciu miesięcy zakończonych 30 czerwca 2009 r. Przychód ten składa się głównie z opłat abonamentowych oraz z przychodu ze sprzedaży dekoderów.
Grupa TVN

Komentarze (1 - 10 z 44)

Nie ma się co dziwić, sezon zaczyna się na jesień, więc wtedy można się spodziewać wzrostu sprzedaży, zwłaszcza po wprowadzeniu nfilm. We wrześniu ma się odbyć konferencja więc zobaczymy czym nas zaskoczy Sojka. Mam nadzieje, że na samym nfilm się nie skończy, bo oczekiwania abonentów są duże.
 0  
8 tys nowych abo N - sladowa sprzedaz! Cieniutko!
 0  
Haha 8 tys. nowych abonentów, to już chyba babcia na straganie sprzedaje więcej pomidorów miesięcznie. Jak tak dalej pójdzie to będzie więcej abonentów ubywać niż przybywać.
 0  
Te +8 tys. to zdaje się saldo sprzedaży. Trzeba wziąć jeszcze pod uwagę, że w czerwcu można było zrezygnować z N i najwyraźniej zrobiło to kilka-kilkanaście tysięcy osób.
 0  
8tys hahahahahhahaha
 0  
Fantastyczne wyniki. Ciekawe ile Cyfrowy Polsat zyskał klientów. Pewnie ze 200 000. To tylko 50 razy więcej niż n.
 0  
Do Grupy TVN wchodzi jakiś gostek z niemieckiego SKY!
Czyżby niebawem
/ nSky / ??!
 0  
Niemiec zastąpił Sojkę !
 0  
Jak mozna kupowac tak denna oferte jak tv na karte i placic min. za tv religia
 0  
Astro! Mama woła na drugie śniadanie! Umyj rączki i jazda od klawiatury!
...TV Religia mimo, że jest kodowana to w ofercie TNK jest bezpłatna...
 0