Łukasz Szewczyk14.09.2009 (7:32)brak komentarzy

Dziennik Gazeta Prawna w kioskach [okładki]

W poniedziałek (14 września 2009 roku) w kioskach ukazał się pierwszy numer nowego tytułu prasowego - Dziennik Gazeta Prawna, który powstał z połączenia dwóch redakcji Dziennika oraz Gazety Prawnej. Wydawca liczy na sprzedaż około 110 tys. egzemplarzy.
Pojawienie się nowego tytuły kioskach to jednocześnie koniec Dziennika oraz Gazety Prawnej, które od teraz będą ukazywały się pod jednym tytułem. Redaktorem naczelnym nowej gazety jest Michał Kobosko, dotychczasowy szef Dziennika. Nowy tytuł ma być kierowany do osób, które poszukują aktualnych informacji z kraju i ze świata, informacji ekonomicznych, analizy biznesowo-prawnej oraz komentarzy ekspertów. Dziennik Gazeta Prawna będzie ukazywał się pieć razy w tygodniu - od poniedziałku do czwartku w cenie 2,60 zł, w piątki - 2,90 zł.
Dziennik Gazeta Prawna - okładka pierwszego numeru


Dziennik składa się z trzech części – na stronach białych pojawiać się będzie tematyka z obszaru polityki, kultury i sportu (znana do tej pory z Dziennika). Reszta to strony dla biznesu - z informacjami gospodarczymi (strony łososiowe Forsal.pl) oraz z zakresu prawa i podatków (strony żółte).

Wraz z nowym tytułem będą ukazywać się wybrane dodatki tematyczne znane z Dziennika, wśród nich m.in. Kultura opisujący najważniejsze wydarzenia kulturalne; Program TV z programami prawie 50 kanałów telewizyjnych; Financial Times z polskimi tłumaczeniami artykułów popularnego brytyjskiego dziennika; Podróże dla obieżyświatów; Magazyn z reportażami, publicystyką oraz opisami ważnych wydarzeń w nauce, popkulturze czy nowych technologiach; Moja firma – dodatek dla właścicieli małych i średnich firm.

Wsparciem dla nowego tytułu będą trzy serwisy internetowe: Dziennik.pl, GazetaPrawna.pl, Forsal.pl, które pozostaną w niezmienionej formie i odpowiadać mają poszczególnym częściom nowego dziennika.

Przypomnijmy, że nowy tytuł powstał na mocy podpisanego 1 czerwca 2009 roku porozumienia przez spółki Infor Biznes i Axel Springer Polska zawarły porozumienie. Zmiany mają na celu m.in. zwiększenie przewagi nad konkurencją w sektorze biznesu, finansów i prawa. Kilka tygodni temu UOKiK wydał zgodę na fuzje, z kolei od 17 sierpnia wydawcą Dziennika i portalu Dziennik.pl jest Infor Biznes.
Infor Biznes (fot. Forsal.pl)