14.06.2010 (16:55)5 komentarzy
GG uruchamia nowy portal [wideo]
GG Network zaprezentowało dzisiaj swoje nowe dziecko – GG.pl. W nowym serwisie zostaną zintegrowane wszystkie społeczności GG Network wzbogacone o dodatkowe możliwości m.in.: wymianę multimediów, livestream, multilogowanie i przede wszystkim otwarte API.
GG Network wychodzi odważnie naprzeciw trendom prezentując dziś nowy serwis GG.pl, który w wersji Beta będzie otwarty dla wszystkich użytkowników od 15 czerwca 2010. Serwis łączy ze sobą wszystkie ważniejsze funkcjonalności dostępne w innych serwisach i ma stanowić rozszerzenie komunikatora Gadu-Gadu. Prywatność, bliskie relacje z prawdziwymi znajomymi, wymiana multimediów, livestream oparty m.in. na opisach tekstowych i graficznych znanych z komunikatora – to niektóre wymieniane przez GG Network wyróżniki nowego projektu przygotowanego dla polskich internautów, w tym dla licznej społeczności użytkowników Gadu-Gadu.
Osoby korzystające na co dzień z Gadu-Gadu zyskają dzięki serwisowi wiele nowych funkcjonalności, które nie będą obciążać dotychczasowej aplikacji. W nowych wersjach komunikator współpracuje z serwisem GG.pl. Użytkownik posługuje się własną listą kontaktów, ale zyskuje nowe możliwości wymiany informacji. Są to m.in.: łatwość wymiany plików multimedialnych oraz inicjowanie dyskusji i współpraca w niewielkich grupach - tzw. konferencjach, powoływanych one click lub nawet automatycznie. Nowy portal GG.pl umożliwia czat i komunikację poprzez e-mail Poczty Gadu-Gadu, która ostatecznie zostanie przeniesiona całkowicie na GG.pl. Wkrótce będą też możliwe połączenia głosowe i wysyłanie wiadomości SMS z poziomu serwisu a także możliwość tworzenia grup, fanklubów i wydarzeń.
Pierwsze wrażenie z korzystania z serwisu jest bardzo pozytywne. Fajna jest możliwość tworzenia podgrup, z którymi można prowadzić kilkuosobowe czaty i wysyłać do nich wiadomości. 'Konferencje' widoczne są po lewej stronie Lifestreamu a te rzadziej używane będą automatycznie spychane w dół. Oto printscreen 'Konferencji':
GG Network zapewnia, że wysoki stopień prywatności charakterystyczny dla Gadu-Gadu zostanie zachowany i żadne informacje poza tymi z katalogu publicznego nie będą upublicznione. Osoby spoza serwisu, niezwiązane z listą kontaktów, nie mają dostępu do danych i wpisów. Zakres prywatności będzie ustalać w prosty sposób sam użytkownik – może także upublicznić swój profil tak, aby był widoczny dla wszystkich – jednak musi to być jego świadoma decyzja. Tak jak do tej pory nawet znajomi nie widzą pełnej listy kontaktów danego użytkownika. Dla ich informacji będą jedynie wspólni znajomi.
Użytkownicy komunikatora mają coraz większe potrzeby i nie sposób ich wszystkich zrealizować w jednej aplikacji. Chcą się komunikować i wymieniać multimediami również w wąskich grupach przyjaciół. Nie zawsze chcą prezentować siebie i swoje przemyślenia całemu światu. Coraz częściej myślą o prywatności, tak znamiennej dla osobistych rozmów prowadzonych na Gadu-Gadu. O tym wszystkim pamiętaliśmy gdy powstawała idea GG.pl jako naturalnego rozszerzenia naszego komunikatora – mówi Piotr Pokrzywa z zarządu GG Network S.A.
Pierwszą formą reklamy w serwisie będą kluby, grupy i wydarzenia, które zostaną wprowadzone w najbliższym czasie. W rozmowie z media2.pl Pan Marek Soból, CPO w GG Network S.A. powiedział, że w modelu reklamowym serwis ma być bliżej Facebooka niż naszej-klasy „idziemy w kierunku modelu socialowego reklamy” - dodaje.
W pierwszej kolejności API zostanie udostępnione wybranym partnerom a za kilka tygodni stanie się otwarte dla każdego chętnego. Twórcy zapowiadają również wieloplatformowość serwisu dla oprogramowania Mac, Windows i Linux. W planach przedstawionych dzisiaj na konferencji zapowiedziano pojawienie się wkrótce wersji mobilnej oraz integracji serwisu z bliziutko.pl.
Kolejną ciekawą funkcją wprowadzoną w GG.pl będzie "Poleć na GG" stworzone na wzór Facebookowego "Like". Wygląda na to, że GG Network nie boi się stawiać czoła największym i ma też odwagę brać z nich przykład.
Specjalnie dla media2.pl rozmowa z Markiem Sobólem, CPO w GG Network.
Dzisiejsza prapremiera serwisu została rozpoczęta słowami "do tej pory GG Network nie posiadało neutralnego narzędzia społecznościowego dla ogółu użytkowników i chcąc zaspokoić rosnące potrzeby użytkowników komunikatora stworzyliśmy GG.pl" - powiedział na konferencji Zbigniew Pieńkowski, CIO GG Network. Warto nadmienić, że codziennie przez GG rozmawia 5,5 mln internautów a tygodniowo przesyłanych jest 2,1 miliarda wiadomości tekstowych.
Osoby korzystające na co dzień z Gadu-Gadu zyskają dzięki serwisowi wiele nowych funkcjonalności, które nie będą obciążać dotychczasowej aplikacji. W nowych wersjach komunikator współpracuje z serwisem GG.pl. Użytkownik posługuje się własną listą kontaktów, ale zyskuje nowe możliwości wymiany informacji. Są to m.in.: łatwość wymiany plików multimedialnych oraz inicjowanie dyskusji i współpraca w niewielkich grupach - tzw. konferencjach, powoływanych one click lub nawet automatycznie. Nowy portal GG.pl umożliwia czat i komunikację poprzez e-mail Poczty Gadu-Gadu, która ostatecznie zostanie przeniesiona całkowicie na GG.pl. Wkrótce będą też możliwe połączenia głosowe i wysyłanie wiadomości SMS z poziomu serwisu a także możliwość tworzenia grup, fanklubów i wydarzeń.
Pierwsze wrażenie z korzystania z serwisu jest bardzo pozytywne. Fajna jest możliwość tworzenia podgrup, z którymi można prowadzić kilkuosobowe czaty i wysyłać do nich wiadomości. 'Konferencje' widoczne są po lewej stronie Lifestreamu a te rzadziej używane będą automatycznie spychane w dół. Oto printscreen 'Konferencji':


Pierwszą formą reklamy w serwisie będą kluby, grupy i wydarzenia, które zostaną wprowadzone w najbliższym czasie. W rozmowie z media2.pl Pan Marek Soból, CPO w GG Network S.A. powiedział, że w modelu reklamowym serwis ma być bliżej Facebooka niż naszej-klasy „idziemy w kierunku modelu socialowego reklamy” - dodaje.
W pierwszej kolejności API zostanie udostępnione wybranym partnerom a za kilka tygodni stanie się otwarte dla każdego chętnego. Twórcy zapowiadają również wieloplatformowość serwisu dla oprogramowania Mac, Windows i Linux. W planach przedstawionych dzisiaj na konferencji zapowiedziano pojawienie się wkrótce wersji mobilnej oraz integracji serwisu z bliziutko.pl.
Kolejną ciekawą funkcją wprowadzoną w GG.pl będzie "Poleć na GG" stworzone na wzór Facebookowego "Like". Wygląda na to, że GG Network nie boi się stawiać czoła największym i ma też odwagę brać z nich przykład.
Specjalnie dla media2.pl rozmowa z Markiem Sobólem, CPO w GG Network.
GG Network, wł
Komentarze (1 - 5 z 5)
Kiedy juz GG8 zaczął nabierać rumieńców, a optymalizacja przestała wołać o pomstę do nieba, stworzyli monstrum w postaci GG10 - o! porażko. Progress - niestety - póki co, jest wsteczny, zatem jeśli szybko nie ruszą z finalną "dziesiątką", źle wróżę ich dedykowanemu komunikatorowi. W końcu zawsze jest alternatywa.