Łukasz Szewczyk13.11.2010 (16:11)1 komentarz

PE bierze się za ochronę internautów

Parlament Europejski wzywa Komisję Europejską do dostosowania przepisów prawa, by bardziej chroniły prywatność internautów. Kraje członkowskie mają rozprawić się z ukrytymi reklamami w Internecie oraz gromadzeniem danych o internautach.
Komisja Europejska przyjęła raport, który zwraca uwagę na nowe techniki reklam wykorzystywane w Internecie (np. reklama kontekstowa), które mogą naruszać prywatność internautów. Raport wskazuje, że reklamy wykorzystująca sieci społecznościowe bądź geolokalizację, a więc są dostosowane do tego co w danej chwili robi internauta, mogą stanowić naruszenie ochrony prywatności z powodu "śledzenia osób fizycznych".
Twórcy raportu proponują, by tego typu reklamy zawierały odpowiednie wyjaśnienia tego zjawiska. Parlament Europejski wezwał Komisję Europejską do podjęcia odpowiednich działań w zakresie ochrony danych - internauta powinien otrzymywać jasne i wyczerpujące informacje o tym, jak ich dane są gromadzone i wykorzystywane. Dodatkowo te dane powinny być przechowywane i używane wyłącznie za zgodą konsumenta.

Parlament Europejski zwraca uwagę także na problem tzw. ukrytej reklamy internetowej. Mowa tutaj na przykład o linkach zamieszczanych we wpisach na różnych forach internetowych, w których promowane są różne produkty lub usługi. Pod tego rodzaju wpisy często podszywają się podstawione osoby, dlatego - według raportu - państwa członkowskie powinny prowadzić kampanię informacyjną, która będzie ostrzegała konsumentów o tego typu działaniach.
PE

Komentarze (1 - 1 z 1)

Nieco za późno te działania. JA mam lepszy na to sposób; zrezygnowałem z internetu i.. będę mieć święty spokój od wyciągania odemnie danych jak i wciskania mi niechcianych reklam. Wybrałem darmową telewizję ELITARNA a jakże, tvTrwam i mi wystarczy reklam. Żegnam do zobaczenia za rok- jak dostawcy obniżą ceny za dostawę o 50%
 0