Łukasz Szewczyk06.12.2010 (9:42)46 komentarzy

UPC Polska przejmuje Aster

Liberty Global, spółka matka UPC Polska, podpisała umowę o zakupie sieci Aster. Transakcja ta rozpoczyna długo oczekiwany i niezbędny proces konsolidacji polskiego sektora komunikacji kablowej, wspierający konkurencyjność na polskim rynku telekomunikacji i mediów.
UPC Polska, największa polska telewizja kablowa, przejmuje sieć Aster. Liberty Global - właściciel UPC i drugi największy na świecie operatora komunikacji szerokopasmowej - poinformował o osiągnięciu porozumienia w sprawie zakupu 100 akcji Aster od funduszy zarządzanych przez Mid Europa Partners LLP.
Zakup sieci Aster pozwoli na dalszy rozwój UPC Polska na konkurencyjnym rynku, na którym działają tacy giganci jak Telekomunikacja Polska, a także Cyfrowy Polsat i inne platformy satelitarne oraz nowi dostawcy IPTV czy cyfrowej telewizji naziemnej. Sektor kablowy w Polsce jest nadal rozdrobniony, działa na nim ponad 500 operatorów kablowych, podczas gdy w krajach takich jak Wielka Brytania czy Francja tylko jeden, skonsolidowany operator, mogący skuteczniej konkurować z platformami satelitarnymi i operatorami narodowymi.

- Konsolidacja z Aster pozwoli na bardziej efektywną kontynuację celów strategicznych UPC, w tym dalsze inwestycje w nowoczesne technologie, rozwój usług cyfrowych i super szybkiego, szerokopasmowego Internetu, wykorzystując przy tym synergię obu firm oraz zwiększony efekt skali – zapowiada Simon Boyd, Prezes Zarządu UPC Polska.

- Nasz oddział w Polsce od kilku lat osiąga jedne z najlepszych wyników w grupie LGI. Transakcja ta poprawi naszą pozycję rynkową i sprawi, że nasze nowoczesne sieci oraz usługi cyfrowe i szerokopasmowe nowej generacji będą dostępne dla klientów Aster. Polski rynek telewizji kablowej jest bardzo rozdrobniony a transakcja jest naturalnym i niezbędnym krokiem w kierunku konsolidacji rynku i zapewniającym, że branża pozostanie motorem inwestycji i innowacji. Biorąc pod uwagę charakterystykę działalności Aster oraz bliskość naszych sieci, transakcja uzyskała atrakcyjną cenę na poziomie ok. 7,3 razy naszych szacunków EBITDA Aster na rok 2011, w tym spodziewanych synergii po zakończeniu procesu pełnej integracji fir – dodaje Mike Fries, Prezes i Dyrektor Wykonawczy Liberty Global.

- Stworzyliśmy firmę najwyższej klasy, zarówno pod względem satysfakcji klientów, stabilności zatrudnienia oraz wydajności operacyjnej i finansowej. To właśnie przyciągnęło uwagę UPC Polska. Stając się częścią LGI, abonenci Aster zdobędą dostęp do światowych zasobów i unikalnych technologii. Liczymy na dobrą współpracę z Zarządem UPC, która zapewni sprawną realizację transakcji zarówno naszym abonentom jak i partnerom biznesowym – powiedział Janusz Arciszewski, Prezes Aster.

Transakcja podlega zatwierdzeniu przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a jej finalizacja spodziewana jest w pierwszej połowie 2011 roku.

LGI zakupi 100% akcji Aster za cenę 870 mln zł. Cena zakupu, razem z długiem netto Aster na dzień 30 września 2010 roku wynoszącym ok. 1,530 mld zł preprezentuje całkowitą cenę zakupu bez kosztów transakcji wynoszących ok. 2,4 mld zł. Liberty Group przewiduje sfinansowanie zakupu z zasobów w dyspozycji LGI, w tym w gotówce oraz zdolności kredytowych.

Przypomnijmy, że na koniec września 2010 roku sieć Aster posiadała 96 tys. abonentów telewizji cyfrowej, 177 tys. abonentów Internetu, 70 tys. abonentów telefonii stacjonarnej oraz 66 tys. telefonii mobilnej.

Aktualizacja:
Czy przejęcie Aster przez UPC oznacza ujednolicenie oferty? Na tym etapie nic się nie zmienia dla klientów. Jednak prawdopodobnie UPC będzie dążyła do ujednolicenia oferty w zakresie telewizji, Internetu i telekomunikacji. Z kolei oferta UPC Polska może zostać powiększona o usługi telefonii komórkowej, które od dawna w swojej ofercie ma Aster.

POLECAMY: "Vectra o przegranej walce o Aster"
UPC

Komentarze (1 - 10 z 46)

myślę, że to dobra wiadomość dla abonentów drogiego Astera z fatalną obsługą klienta
 0  
To teraz UPC wejdzie m.in do Zielonej Góry i Sulechowa.
 0  
Super :) na to czekałem może w końcu będę miał alternatywę dla tp i dialogu.
 0  
No to możecie się cieszyć. Vectra ma obecnie kiepską jakość, problemy z EPG i brak Polsatów.
 0  
No to teraz zobaczysz jak wygląda "dobra" obsługa klienta ze strony UPC... :-)
 0  
@kris ostrzegam cie uzbrój się w cierpliwość jak będziesz próbował się połączyć z biurem obsługi ( dział techniczny ) mniej wiecej około 10min czekania, ale dam ci dobra rade w miarę szybko dodzwonisz się z samego rana bo potem to zapomnij pozdro... :D
Treść edytowana 1 raz (ostatnio 6 grudnia 2010 o 10:24:33 przez caliber).
 0  
Cena zakupu 1.5 mld zl , koszt transakcji 2.4 mld zl ? Chlopaki niezle sie obłupią.
Monopole to zło.
We wspomnianej Angli monolopista Virgin Media to prymitywny moloch. Pierwsze programy HD wprowadził niecały rok temu.
Obsługa klienta Virgin Media jest powszechnym symbolem niekompetencji i arogancji.

Anglia jest dobrym przykładem ale tego czego musimy uniknąć i nie powielać ich błedów.
 0  
Pajak czytaj ze zrozumieniem, 870+1530 = 2400.
 0  
No to czeka nas podwyżka abonamentu......
 0  
brawo !
 0