Łukasz Szewczyk17.05.2011 (18:13)brak komentarzy

Internetowa Rewolucja rusza w trasę

Akcja Internetowa Rewolucja wchodzi w nowy etap i po cieszących się powodzeniem Dniach Internetowej Rewolucji, rusza w trasę, w ramach której odwiedzi 18 polskich miast, by edukować przedsiębiorców w ich regionach. W programie zarejestrowało się już ponad 45 tys. firm.
Internetowa Rewolucja to akcja skierowana do małych i średnich firm, które nie są obecne w internecie. Akcja została ogłoszona w październiku 2009 r. W ramach Internetowej Rewolucji każda mała i średnia firma w Polsce może za darmo zarejestrować adres internetowy (domenę), stworzyć pierwszą stronę internetową, umieścić wizytówkę na internetowych mapach, wypróbować kampanię reklamową w sieci oraz dowiedzieć się więcej o obecności online i efektywnym wykorzystaniu internetu w swojej działalności. Dzięki darmowemu pakietowi startowemu, wszystkie małe i średnie firmy w Polsce mogą zaistnieć w internecie nic nie ryzykując i nic nie płacąc. Organizatorami akcji są Google, home.pl i PKPP Lewiatan, a patronat nad nią objęło Ministerstwo Gospodarki.
- Jesteśmy niezmiernie dumni, że możemy patronować akcji która przynosi wymierne korzyści dla firm sektora MSP w szczególności mikro. Sektor małych i średnich firm wytwarza gros polskiego PKB i chcemy go wspierać w dynamicznym rozwoju. Cieszy nas fakt, że organizatorzy i partnerzy akcji po doświadczeniach popartych badaniami chcą kontynuować akcję odpowiadając na potrzeby przedsiębiorców – mówi Sebastian Christow, Dyrektor Departamentu Gospodarki Elektronicznej w Ministerstwie Gospodarki. – Dwucyfrowe wzrosty sektora ICT i sektora Internetowego pokazują jak duży potencjał rozwojowy posiadają te branże. Chcemy, aby polscy przedsiębiorcy znali najnowsze możliwości i technologie informatyczne, dokonywali świadomego wyboru i dzięki temu byli bardziej konkurencyjni na rynku regionalnym i międzynarodowym. Akcja Internetowa Rewolucja daje im możliwość wypróbowania dodatkowych kanałów komunikacji, kooperacji i zbytu.

Od listopada 2010 r. do marca 2011 r. w ramach akcji odbywały się Dni Internetowej Rewolucji – całodniowe wydarzenia we Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu, Gliwicach i Gdańsku, skierowane do przedsiębiorców i studentów. W każdym z wydarzeń uczestniczyło około tysiąc osób. W ramach każdego Dnia Internetowej Rewolucji odbyło się 14 wykładów i prezentacji w 3 blokach tematycznych: dla przedsiębiorców, studentów i dla wszystkich. Właściciele małych i średnich firm mogli dowiedzieć się np. jak stworzyć pierwszą stronę internetową czy jak promować ją w wyszukiwarce. Prezentacje były skierowane zarówno do tych przedsiębiorców, którzy nie są jeszcze obecni w sieci, jak i do tych, którzy mają już stronę internetową.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z frekwencji jaką miały Dni Internetowej Rewolucji i wyników całej akcji. Do tej pory przystąpiło do niej ponad 45 tys. firm – mówi Janusz Moneta, dyrektor marketingu Google Polska. – Mamy nadzieję, że dzięki następnemu etapowi akcji, tysiące kolejnych przedsiębiorców skorzystają ze specjalistycznych, darmowych szkoleń i zaistnieją w Internecie.

Zainteresowanie Dniami Internetowej Rewolucji pokazało, jak istotne jest bezpośrednie dotarcie do przedsiębiorców. Dlatego Internetowa Rewolucja wyrusza w trasę, by odwiedzić kolejnych 18 polskich miast. 19 maja ciężarówka Internetowej Rewolucji dotrze do Białegostoku, a następnie w kilkudniowych odstępach odwiedzi Olsztyn, Elbląg, Koszalin, Szczecin, Zieloną Górę, Bydgoszcz, Toruń i Płock, listę kolejnych miast będzie można znaleźć na stronie www.DniRewolucji.pl.

- W Polsce rosnącym problemem jest relatywnie wysokie zróżnicowanie rozwoju poszczególnych regionów. Korzystanie z nowoczesnych technologii, w tym z internetu to nie tylko szansa dla regionu na rozwój techniczny, ale to przede wszystkim impuls do wzrostu społeczno-gospodarczego – wyjaśnia Lech Pilawski, Dyrektor Generalny Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych Lewiatan.

W każdym mieście samochód Internetowej Rewolucji zatrzyma się na cały dzień. Przedsiębiorcy będą mogli na miejscu założyć bezpłatnie wizytówkę na mapach, profesjonalną stronę WWW oraz zareklamować się w wyszukiwarce Google. W ramach każdego spotkania odbędzie się szereg wykładów, np. “Jak stworzyć pierwszą stronę internetową?”, “Sprzedaż w internecie - strategia i narzędzia”, “Wszystko, co warto wiedzieć o reklamie w wyszukiwarce”. W ramach spotkania, przedsiębiorcy będą mieli przez cały dzień dostęp do specjalistów zajmujących się budową stron WWW i reklamą w internecie.