Łukasz Szewczyk01.08.2011 (14:01)brak komentarzy

Broń.pl z aplikacją Q&A opartą o Facebook

Grupa AMP Media przygotowała i wdrożyła w sklepie internetowym Bron.pl
nowoczesną aplikację opartą o ideę Q&A – pytania i odpowiedzi.
Jest to pierwsze wdrożenie typu social commerce w polskim sklepie internetowym.
Aplikacja służy do informowania znajomych poprzez serwis społecznościowy
Facebook.com o zakupach dokonanych w sklepie internetowym Bron.pl, a także
umożliwia zadanie pytania odnośnie produktu osobie, która dany produkt zakupiła.

Aplikacja korzysta z funkcjonalności narzędzia „facebook connect” służącego do
powiązania kont na Facebook.com z kontami klientów sklepu Bron.pl oraz do
automatycznego logowania użytkownika.

To ciekawe rozwiązanie łączące social media z rynkiem ecommerce ma duży wypływ na budowanie relacji klientów danego sklepu, a także klientów ze sklepem. Wdrożona aplikacja pozwala bowiem na bezpośredni dialog między osobami zainteresowanymi produktami sklepu Bron.pl a tymi, którzy już je zakupili, użytkują i tym samym mogą podzielić się swymi opiniami. Wymiana opinii, choć odbywa się za pośrednictwem serwisu Facebook.com, jest również widoczna na karcie danego produktu w sklepie Bron.pl, co stanowi znaczącą wartość dodaną do informacji o produkcie. Wyrażone opinie o produkcie mają bowiem bardzo duże znaczenie podczas podejmowania decyzji o zakupie, nierzadko o wiele większe niż inne jego cechy jak np. cena czy marka. Ważna przy tym jest wiarygodność opinii, a aplikacja Q&A ją zapewnia.

Za wdrożenie aplikacji Q&A odpowiedzialna jest Grupa AMP Media, która od ponad 10 lat wraz z zespołem sklepu Bron.pl skutecznie realizuje jego strategię komunikacji. Obecnie w agencji trwają prace nad rozwojem tej aplikacji oraz kolejnymi wdrożeniami nie tylko wśród klientów Grupy AMP Media.