Łukasz Szewczyk28.11.2011 (16:19)brak komentarzy

Gry w NK.pl - ponad 3,5 mln użytkowników

Od półtora roku popularny portal społecznościowy NK.pl oferuje swoim użytkownikom gry. Z tej usługi korzysta już ponad 3,5 mln graczy, a 15 z dostępnych tytułów zgromadziło ponad milionowe społeczności fanów. Które gry są popularne?
Portal NK.pl to już nie tylko miejsce do utrzymywania szkolnych znajomości. To także rozwijająca się platforma rozrywkowa. Powodzeniem wśród użytkowników cieszą się gry społecznościowe, w których prawdziwi znajomi z NK mogą ze sobą rywalizować i porównywać swoje osiągnięcia. Z 71 dostępnych tytułów, aż 15 to aplikacje, które zgromadziły społeczności graczy przekraczające milion. Rekord zainteresowania należy do gry Pet Party, którą przynajmniej raz uruchomiły niemal 4 miliony unikalnych użytkowników NK. Warto również zwrócić uwagę na takie aplikacje, jak: Wiejskie życie, Wyspa Przygód, Świat wg Zombie i PGR. Charakteryzują się one wyjątkowo wysokim zaangażowaniem Użytkowników.
Gry, w które zagrało ponad milion unikalnych użytkowników:
- Pet Party -3,8 mln
- Icy Tower - 3,4 mln
- Happy Harvest - 2,8 mln
- Fishdom - 2,3 mln
- Wiejskie życie - 2,3 mln
- Miejskie gangi - 1,8 mln
- Łowisko - 1,7 mln
- Leśna przygoda - 1,5 mln
- Social City - 1,4 mln
- Goodgame cafe - 1,3 mln
- Crazy Charly - 1,2 mln
- Walka z cieniem - 1,2
- Funtris - 1,1 mln
- Pociągi dzikiego zachodu - 1 mln
- Świat według zombie - 1,1 mln


Ważnym wyróżnikiem popularności poszczególnych aplikacji, jest też liczba fanów gier, którzy zrzeszają się w grupach tematycznych. Gry o najbardziej rozbudowanych społecznościach fanów to w portalu: Pet Party (3 668 88 osób w grupie), Wiejskie życie (3 166 12 osób w grupie), Łowisko (1 837 54 osób w grupie), Fishdom (1 089 51 osób w grupie), Leśna przygoda (1 048 94 osób w grupie).

- Gry w NK to nie tylko forma rozrywki dla internauty ale również propozycja dla partnerów biznesowych NK. W popularnych aplikacjach jest dużo przestrzeni, w których można umieścić np. reklamę. Pierwsi klienci NK już korzystali z takiej możliwości (Polkomtel był obecny w grze Social City). Co ważne, istnieje możliwość przygotowania gry sponsorowanej związanej ściśle z marką czy produktem, poprzez udostępnienie API portalu jest to możliwe do przeprowadzenia również przez zewnętrznych producentów - mówi Joanna Gajewska, rzecznik NK.