Łukasz Szewczyk08.05.2012 (13:37)2 komentarze

Hyperion uruchomi nowe kanały TV

Należąca do giełdowej Grupy MNI spółka Hyperion w tym roku zamierza się skupić na rozbudowie posiadanego portfolio kanałów tematycznych, co przełoży się na dalszy wzrost sprzedaży czasu antenowego.
Giełdowa grupa Hyperion, kontrolowana przez spółkę holdingową MNI, podsumowała ostatecznie 2011 r. - Od II kwartału 2011 roku Hyperion, zgodnie z nową strategią przygotowaną wspólnie z głównym akcjonariuszem (grupą MNI), z dostawcy usług szerokopasmowego dostępu do sieci Internet (w technologii ethernet) stał się teledostawcą multimedialnych usług konwentowych. Strategia była odpowiedzią na szybko zmieniający się rynek telekomunikacyjny, gdzie klienci nie szukają już prostych usług, a oczekują bogatej atrakcyjnej cenowo oferty konwentowej - mówi Robert Kwiatkowski, prezes Hyperion.
W 2011 roku, według zaudytowanych danych, Grupa Kapitałowa Hyperion S.A. wypracowała m.in.:
64,1 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży netto, co oznacza wzrost o 42,4% w porównaniu do poprzedniego roku;
8,3 mln zł skonsolidowanego zysku EBITDA (zysk przed opodatkowaniem, odsetkami i amortyzacją);
2,7 mln zł skonsolidowanego zysku operacyjnego (EBIT);
0,36 mln zł skonsolidowanego zysku netto, wobec (-1,95 mln zł) straty rok wcześniej;

W ramach obowiązującej od II kwartału 2011 strategii Hyperion., sprzedał posiadane aktywa telekomunikacyjne dla MNI Telecom, kupując jednocześnie trzy niepubliczne firmy. Pierwsza z nich to Lark Europe, polski producent i dostawca elektroniki użytkowej, głównie multimedialnych tabletów PC i mobilnych urządzeń nawigacji GPS. Drugą spółką kupioną przez Hyperion jest Telestar, nadawca ogólnopolskiej telewizji iTV o profilu rozrywkowym. Trzecią przejętą spółką jest Netshops.pl, firma z segmentu e-commerce, prowadząca wirtualną galerię handlową virtualna.com., z takimi markami modowymi, jak francuska 3SUISSES, amerykańskie CAT (Caterpillar), Converse, polska Wittchen (największy producent dóbr luksusowych w Europie Środkowej) czy CarsonaVip, producent ekskluzywnego damskiego obuwia robionego ręcznie.
Obecnie nasza grupa koncentruje się na dostarczaniu multimedialnych usług kontentowych, dedykowanych kanałów telewizyjnych, komercyjnych kanałów TV IPTV (OTT - over-the-top TV), dostępu do Internetu (mobilny i Wi-Fi) w oparciu o infrastrukturę spółek Grupy MNI, dostępu do ofert kontentowych (e-booki, komercyjne przekazy multimedialne - filmy, programy sportowe itp.)
- mówi Robert Kwiatkowski, prezes Hyperion.

W grudniu 2011 roku. nasza spółka zależna Telestar otrzymała od Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji koncesję na nowy drugi kanał telewizyjny Ezo.tv o charakterze ezoterycznym, który ma poruszać również kwestie społeczne i obyczajowe. Celem strategicznym zarządu na 2012 rok jest rozbudowa portfolio kanałów tematycznych. Prace nad nowym projektem rozpoczęły się już w IV kwartale 2011 roku. Zwiększenie liczby kanałów przy sprzyjającej koniunkturze, pozwoli na utrzymanie - tendencji wzrostowych sprzedaży czasu antenowego - dodaje prezes Robert Kwiatkowski.

Komentarze (1 - 2 z 2)

Może jednak wyjdzie coś z tych zapowiedzi, skoro teraz wystartują z HOT TV
:)
 0  
Sorry: co to sa "uslugi konwentowe"? Nie slyszalem takiego okreslenia, nawet "convent services" po angielsku sie nie googluje w branzy telcomow
 0