Łukasz Szewczyk25.05.2012 (10:11)brak komentarzy

Łukasz Wejchert wprowadza do Polski Wrapp

Łukasz Wejchert, były prezes Onetu oraz założyciele Skype'a i LinkedIn współpracują przy nowym projekcie internetowo-mobilnym Wrapp. Polska jest kolejnym rynkiem, na którym będzie dostępna ta usługa.
Wrapp (www.wrapp.com) to nowa usługa, która umożliwia przesyłanie znajomym i rodzinie kart podarunkowych czołowych marek. Dzięki integracji z Facebookiem w prosty sposób można obdarować swoich przyjaciół. Wrapp dostarcza wirtualną kartę podarunkową wskazanej osobie - karta może zostać wykorzystana w sklepie po okazaniu jej na wyświetlaczu smartfona.
Wrapp, bazując na sieciach społecznych, pozwala sprzedawcom na precyzyjne dotarcie do najbardziej pożądanych klientów. Usługa dostępna jest już dla użytkowników w Stanach Zjednoczonych, Szwecji, Wielkiej Brytanii oraz w Norwegii. Kolejne wersje zostaną uruchomione w Japonii, Kanadzie i we Włoszech.

Dla Łukasza Wejcherta uruchomienie Wrapp to przykład innowacyjnej strategii biznesowej dla projektów internetowych, wykorzystującej dynamicznie rozwijający się nowy trend "Social Gifting".
Portale społecznościowe to często modele biznesowe, które charakteryzuje dość ryzykowna strategia oparta w głównej mierze na generowaniu liczby użytkowników. Ale nawet miliony użytkowników nie zawsze oznaczają realne przychody. Zadaniem takich projektów jak Wrapp jest przełożenie popularności serwisów i trendów w mediach społecznościowych w realny efekt biznesowy, czyli sprzedaż
- mówi Łukasz Wejchert, CEO Dirlango, wcześniej wieloletni prezes i twórca sukcesu Onetu.

Rozwojem biznesu zajmuje się Thomas Krotkiewski, założyciel międzynarodowej agencji marketingowej Spook.pl, były dyrektor Grey Worldwide (Grupa WPP). Obecnie trwa budowa struktur sprzedaży i biura w Polsce. Rozpoczęto także rozmowy z potencjalnymi partnerami handlowymi.