Łukasz Szewczyk04.07.2012 (0:31)38 komentarzy

Nowa VIVA Polska dla starszego widza. Mniej muzyki

Kanał VIVA Polska planuje rewolucyjne zmiany w ramówce. Stacja swój program będzie kierowała do starszego widza, np studentów, którzy bardziej od muzyki lubią programy rozrywkowe. Czy nowa stratega się sprawdzi?
Nowa VIVA Polska dla starszego widza. Mniej muzyki
Muzyczny kanał VIVA Polska zaprezentował nową strategię, w ramach której we wtorek (17 lipca 2012 roku) stacja zmieni logo, wprowadzi nową identyfikację wizualną oraz rozpocznie nadawanie w panoramicznym formacie 16:9. Zmiany dotkną także ramówkę, w której pojawią się nowe programy rozrywkowe, w tym kreskówki.
Zapowiedzi zmian nie spotkały się aprobata osób oczekujących od stacji muzycznych przede wszystkim muzyki. Tym bardziej, że zmiany przyniosą ograniczenie emisji teledysków, które teraz obejmą tylko do 60 proc. czasu antenowego (obecnie 75-85 proc.).

Szefowa stacji VIVA Polska na łamach Rzeczpospolitej wyjaśnia, że zmiany mają spowodować, że stacja będzie wyróżniała się na coraz konkurencyjnym rynku stacji muzycznych.
Po pierwsze patrzymy na wyniki oglądalności i dłuższe formy lepiej się dziś oglądają niż teledyski. Po drugi - patrzymy, co dzieje się na innych rynkach, a tam także zachodzą takie zmiany. Po trzecie: zagęściło się na rynku stacji muzycznych (...) a liczba widzów na rynku pozostaje taka sama - mówi Magdalena Adamska, dyrektor programowa Vivy Polska
Przy okazji nowości VIVA Polska zmienia widza docelowego. Zmieniona VIVA Polska ma być kierowana do ludzi w wieku od 20 do 35 lat. Do tej pory program był kierowany głównie do widzów 16-19 lat.

Dodajmy, że w czerwcu 2012 roku kanał VIVA Polska oglądało średnio 26,7 tys. widzów (spadek o 29 proc.). Stacja utrzymuje pozycję lidera wśród kanałów muzycznych, jednak konkurencja coraz bardziej zagraża, bo drugi na liście kanał Eska TV w czerwcu oglądało już 22,5 tys. widzów (wzrost o 215 proc.), a 4Fun.TV - 21,3 tys. widzów (wzrost 35 proc.).
Rzeczpospolita/wł.

Komentarze (1 - 10 z 38)

NO TO TERAZ NA PEWNO VIVĘ PRZEGONIĄ! Zamiast coś z tym zrobić, to się poddają, lenie, idą na łatwiznę, a przecież tak niewiele trzeba. Poza tym skoro Esce czy 4fun aż tyle % przybyło to jednak można na muzyce zarabiać i zwiększać oglądalność. Żal!!!!
 14  
nową strategię to można tworzyć jak się jest na końcu rankingu i trzeba się czymś nowym ratować, a nie kanał muzyczny, który ma największą oglądalność.Widocznie jakis palant dostał się do władzy to musi pokazać że coś zrobił nowego...
 12  
ViVA zrobi się klonem MTV...z kreskówkami i durnymi tv show....stanie się uzupełnieniem MTV...tak jak to się stało w Niemczech i UK....logo też takie same...smutne, że tak łatwo się poddali...w wakacje napewno Eska przegoni Vive....w lato zdecydowanie przyjemniej słucha się muzyki a nie oglada durnych reality shows.
 16  
A ja tez jestem zeby byl zal. Zal,zal mi tych videoclipów. Za to teraz bedzie watpliwa rozgrywka. A wiadomo ze to mlodzi sa konsumentami i kupujo a nie starzy co oszczedzajo.
 4  
Viva była dobra w latach 90'. Teraz mimo. ze stacji muzycznych jest dużo to te wiodące puszczają muzykę dla ludzi mało myślących, takich, którzy w odtwarzaczu mają 20-30 piosenek i słuchają ich w kółko. Telewizje odpowiadają na ich potrzeby i nadają różnego rodzaju notowania. W każdej godzinie puszczają te same piosenki, tyle, że w innej kolejności. Ma być imprezowo, skocznie i odmóżdżająco. Do tego dodajmy program, w którym ludzie robią z siebie idiotów i jest sukces.
 9  
mnie się te zmiany nie podobają :( lubiłem stare logo, a świadomość że jest tam muzyka na pewno przyciągała widzów. Teraz parę razy włączą, zobaczą że nic nie gra i przełączą. Tak parę razy i po dobrej marce na którą pracowało się latami. Ludzie przecież głupi nie są.
 6  
Czy menadżerowie stacji nie widzą co się dzieje z MTV, która właśnie takie zmiany wprowadza? Oglądalność spada na łeb na szyję, czego życzę i Vivie, która od dawna pokazuje sam chłam dla dzieci-niedorozwojów.
 12  
Idiotyczna decyzja. Stacje emitujące same teledyski zyskują na oglądalności, bo wszyscy mają już dość głupawych programików. A Viva robi na odwrót. Toń Vivo, toń !
 14  
jak do telewizji naziemnej dojdzie jeszcze 4.fun tv . to na Vivę na satelicie mało kto będzie paczył . 4,fun tv i eska tv będą miały w tedy dużo większy zasięg .
Eska tv ma coraz większą oglądalność bo jest do kanału bardzo łatwy dostęp .
 4  
Żegnaj ViVO Polska :(

Eska TV przebije VIVĘ, ale za to VIVA będzie miała lepszą oglądalność - nie oszukujmy się, młodzi lubią takie programy rozrywkowe. Pamiętamy jak MTV Polska po wprowadzeniu programów i ograniczeniu muzyki miała lepszą oglądalność.
 0