Łukasz Szewczyk17.09.2012 (17:34)16 komentarzy

Klienci byłego Aster o UPC: Lepsza oferta, dobra relacja jakości do ceny

Mija rok od finalizacji przejęcia sieci Aster przez UPC Polska. Z badań przedstawionych przez operatora wynika, że klienci byłego Aster, którzy skorzystali z usług UPC wskazują, że oferta jest lepsza niż u konkurencji i w atrakcyjnej cenie.
Klienci byłego Aster o UPC: Lepsza oferta, dobra relacja jakości do ceny
Warta 2,4 mld złotych transakcja zakupu Aster uzyskała warunkową zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta we wrześniu 2011 roku. Finalizacja transakcji 16 września 2011 r. stanowiła pierwszy krok w kierunku integracji spółek i wprowadzenia nowej jakości usług dla ponad 360 tysięcy klientów byłego Aster. Transakcja wyznaczała także początek procesu konsolidacji nadmiernie rozdrobnionego sektora kablowego, który w perspektywie nadchodzących lat będzie musiał zmierzyć się z rosnącą konkurencją na rynku ze strony innych technologii, oferujących usługi cyfrowe.
Dzięki modernizacji i integracji infrastruktury klienci Aster, w ramach obowiązujących umów bezpłatnie otrzymali nawet 10-krotnie szybszy Internet oraz dodatkowe kanały w cyfrowej jakości, dostępne wcześniej wyłącznie w ofercie analogowej, a także lepszą ofertę telefoniczną. Ponadto UPC umożliwiło wszystkim klientom korzystanie z ujednoliconego portfolio usług w zaledwie 3 miesiące po prawnym połączeniu spółek - od marca 2012 roku oferta UPC jest dostępna dla wszystkich abonentów byłem sieci Aster.

Przedstawione przez UPC badania przeprowadzone wśród byłych klientów Aster potwierdzają, że są oni zadowoleni zarówno z całości oferty jaki i parametrów i funkcjonalności poszczególnych usług. Aż 54% nowych klientów podkreśla większą niż w przypadku usług świadczonych przez Aster satysfakcję z dostępu do Internetu, a 55% do interaktywnej oferty telewizyjnej. W UPC pozytywnie zaskoczyła ich przede wszystkim prędkość internetu (35%), bogactwo oferty programowej Telewizji Cyfrowej (24%), konkurencyjna cena (18%).

Od początku integracji z Aster, UPC Polska stawia sobie za cel stałe podnoszenie jakości obsługi klientów połączonych spółek. Rezultaty usprawnień w obszarze obsługi klienta widoczne są w wynikach badań: aż 66% byłych klientów Aster uznało, że UPC to przyjazna firma, a 72% twierdzi, że jej pracownicy angażują się w rozwiązywanie problemów klientów. Dlatego jakość obsługi i pomocy technicznej ze strony konsultantów stanowi jedną z najczęściej podkreślanych pozytywnych aspektów zmiany operatora na UPC Polska.

Badanie miało charakter ilościowy. Zostało przeprowadzone metodą wywiadów telefonicznych wspomaganych komputerowo (CATI) przez agencję badawczą IPSOS, na losowej próbie N=300 klientów UPC, którzy skorzystali z oferty migracyjnej. Zostało przeprowadzone w dniach 30 sierpnia - 4 września 2012
UPC

Komentarze (1 - 10 z 16)

ciekawe czy badali zapotrzebowanie na nowe kanały hy hy
 3  
a po co mieli to badać, skoro badanie dot. aster vs. upc?

Piękny odruch Pawłowa sobie wyrobiliście, zobaczycie logo UPC od razu musicie skomentować "nowe kanały, nowe kanały"
 2  
Szkoda że nie wspomnieli o centrum obslugi klienta ile trzeba czekać az konsultant sie odezwie .To horror!!!!!
 3  
Wiadomo coś o HBO2 HD i HBO Comedy HD czy w koncu się pojawią??
 0  
Ciesze sie bardzo, ze Kosmica TV dolaczyli, bo wiem, ze juz zadnych smieciow na satelicie nie ma i beda tera dolaczali tylko fajne kanaly! Obawiam sie jednak, ze moze byc tez inaczej i zaczna teraz dolaczac ten wloski badziew z Hot Birda a nastepne kanaly w kolejnosci, to Noello Sat i Tiziana Sat! :D
 1  
UPC proszę was kupcie jeszcze Dialog i będzie pęknie :)
Treść edytowana 1 raz (ostatnio 17 września 2012 o 20:24:16 przez bomba).
 1  
Będzie fajna dyskusja na forum Aster. :D Tych zadowolonych.
 0  
UPC proszę was kupcie jeszcze Dialog i będzie pęknie :)
Nie mogom kupic Dialoga, bo kupila Netia Dialog. Najpierw czyta interneta a potem pisze! ;)
 1  
Ja nie jestem zadowolony z usług UPC. Jak w kamienicy w Krakowie od GH NETu/ potem ASTER był zwykły LAN to za UPC jest nadal to samo. Mało tego, Aster oferowało mi internet 10 Mbit/s a teraz UPC więcej nie może dać niż 8 Mbit/s. I gdzie tu jest zróżnicowanie oferty? Na światłowodzie za 60 Mbit/s chcą 80 zł a ja za LAN 8 Mbit/s mam płacić 55 zł. A od lutego dostawałem maile, że zwiększa mi prędkość itd. GÓWNO DAŁA MI TA FUZJA :)
 0  
ja mam taka sama sytuacje z GHNET. W artykule czytamy: "od marca 2012 roku oferta UPC jest dostępna dla wszystkich abonentów byłem sieci Aster." . Otoz nie jest i jestesmy doskonalym przykladem jak klientow ma sie gleboko w powazaniu:)
 0