Łukasz Szewczyk24.09.2012 (18:14)4 komentarze

Koniec Bloomberg Businessweek Polska. Tytuł znika z rynku

Dwudziesty numer dwutygodnika Bloomberg Businessweek Polska, który ukaże się 1 października, będzie ostatnim wydanym przez Point Group Business Unit, spółkę zależną Platformy Mediowej Point Group
Rezygnacja z wydawania"Bloomberg Businessweek Polska jest spowodowana tym, że wciągu roku magazyn nie osiągnął zakładanych wyników biznesowych i nie przekroczył progu rentowności. Większość zespołu otrzymała wypowiedzenia.
Dziękuję Michałowi Kobosko, obecnie naczelnemu Wprost, i Cezaremu Szymankowi, którzy podjęli się wprowadzenia tytułu na rynek i pracy nad nim i którym udało się wdrożyć najwyższe standardy dziennikarstwa ekonomicznego. Podziękowania też należą się zespołowi, który te standardy realizował, tworząc jedno z najciekawszych pism biznesowych w Polsce - mówi Michał M. Lisiecki, prezes PMPG, wydawca "Bloomberg Businessweek Polska
Powyższe działania są związane z restrukturyzacją portfela przedsięwzięć PMPG SA i skupieniu na przedsięwzięciach o wyższej rentowności.
Bloomberg Businessweek Polska to polska edycja jednego z najbardziej wpływowych magazynów na świecie. Ukazywał się od września 2011 r. Magazyn jest wydawany na licencji Bloomberg L.P., wydawcy "Bloomberg Businessweek". Łącznie ukazało się 29 numerów polskiej edycji pisma. Od sierpnia 2012 redakcją kierował Cezary Szymanek.

Komentarze (1 - 4 z 4)

Lepszym pomyslem byloby gdyby z TV Biznes Polsat Bloomberg zrobili. Dobry pomysl na konkurencje do TVN CNBC a ja mialbym jeden kanal wiecej w faworytach. ;)
 3  
Niestety wersja polska była dość chaotycznym magazynem. Artykuły były napisane jak w przysłowiowym "śmietniku informacyjnym" bez łądu. Jednak wersja orginalna jest dużo bardziej ciekawsza i czytelniejsza.
 4  
Polska wersja była bardzo dobrym magazynem. Odkąd kupiłem pierwszy raz (jakież było moje zdziwienie, że jest taki dwutygodnik - może w tym był problem), nie opuściłem żadnego numeru, pomimo że cena (8zł), jak na moje warunki studenckie, nie była niska. Mnie właśnie podobała się taka eklektyczność magazynu, pomieszanie konkretów z luźmymi informacjami okołogospodarczymi ze świata (którą ktoś tu nazwał śmietnikiem informacyjnym) i duży profesjonalizm. Jedyne co mi się nie podobało, to zbytnie eksponowanie PointGroupu w Bloombergu (np. podpisane zdjęcie szefa redakcji "Wprost" w relacji z Forum Ekonomicznego w Krynicy - z jakiej racji?!), ale takie grzeszki łatwo wybaczyć. Wielka szkoda Bloomberga! Może pan Hajdarowicz odpowie na apel z ostatniego numeru.
 2  
Dokładnie takie same odczucia - niestety z ekonomicznego punku widzenia bardziej opłaca się wydawać Vivę....Gospodarka głupcy!
 0