Łukasz Szewczyk18.10.2012 (15:22)13 komentarzy

Koniec tygodnika Newsweek na papierze. A w Polsce?

Coraz bliżej końca ery prasy drukowanej? Od przyszłego roku tygodnik Newsweek rezygnuje z wydań papierowych. Pismo będzie ukazywało się wyłącznie w wersji cyfrowej na komputer oraz urządzeni mobilne. Czy podobny los czeka Newsweek Polska?
Koniec tygodnika Newsweek na papierze. A w Polsce?
Nadchodzi kolejna istotna zmiana na rynku prasowym. Tina Brown, redaktor naczelna amerykańskiego tygodnika Newsweek, poinformowała, że 31 grudnia 2012 roku ukaże się ostatnie drukowane wydanie Newsweeka. Od 2013 roku tygodnik w Ameryce będzie dostępny wyłącznie w wersji cyfrowej - na komputery, smartfony oraz tablety. Zmiana podyktowana jest wyłącznie względami ekonomicznymi - redukcją zbyt wysokich kosztów druku i dystrybucji.Zmiana dotyczy wersji "Global" tygodnika. Od teraz tygodnik będzie koncentrował się na czytelnikach, którzy coraz częściej informacje czerpią z Internetu oraz urządzeń mobilnych. Przedstawiciele pisma zapewniają, że dojdzie jedynie do przekształcenia Newsweeka, a nie do pożegnania z tygodnikiem. Nowy międzynarodowy serwis pod nazwą Newsweek Global nie zmieni treści znanych z dotychczasowej drukowanej wersji - będzie koncentrował się wokół najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata, opatrzonych eksperckim komentarzem i opinią. Treści Newsweek Global będą dostępne po wykupieniu abonamentu. Na razie nie ujawniono cen dostępu.
To bardzo trudny moment dla nas wszystkich, którzy kochamy romantyzm papieru i wyjątkowe koleżeństwo podczas gorączkowych godzin w piątki przed zamknięciem numeru. Jednak jeśli chcemy utrzymać poziom dziennikarstwa, który daje poczucie sensu naszej pracy, musimy przejść do cyfrowej przyszłości - pisze Tina Brown, naczelna Newsweek USA
Jak zapewnia Ringier Axel Springer Polska, fakt, że amerykański Newsweek przenosi się na format cyfrowy nie wpływa na papierowe wydanie Newsweek Polska, które będzie ukazywało się bez zmian.
Decyzja amerykańskiego wydawcy o rezygnacji z wersji drukowanej nie ma absolutnie żadnego wpływu na tygodnik Newsweek Polska. Tytuł, wydawany w Polsce od ponad 11 lat, ma bardzo mocną pozycję na rynku, cieszy się uznaniem czytelników i zainteresowaniem reklamodawców - mówi Anna Gancarz-Luboń, rzecznik prasowy Ringier Axel Springer Polska
Newsweek

Komentarze (1 - 10 z 13)

Jeszcze się przejadą na tych elektronowych wydania!
 26  
A już myślałem, że ten nasz polski Newsweek zostanie zlikwidowany w wersji papierowej i jak przeczytałemn, że to będzie zlikwidowany Newsweek amerykański w wersji papierowej, to odetchnąłem.
 8  
tak tak Newsweek tylko elektroniczny kto w dzisiejszych czasach czyta coś na papierze..?
 14  
Newsweek jak i sam Lis są w polsce potzrebni tak długo dopuki ostatni kosciuł jest otwarty, niech leja tych podlych katoli i zwlaczaja te zabobony. Niech żyje Tusk i koalicja z Palikotem!!!
 25  
To wyjątkowo nieprzemyślana i szkodliwa dla wydawcy decyzja. Dobre papierowe media zdecydowanie się obronią i tak powinno być, ponieważ to jest prawdziwe dziennikarstwo.
 10  
lis to to pseudodziennikarzyna ktory jest obiektywny jak nie wiem co, to kretyn impertynencka tuba rzadu ;-)
 3  
A może byś tak trochę postudiował słownik ortograficzny. Nie warto ujawniać się ze swoją "inteligencją".
 9  
Już nie pamiętam, kiedy ostatni raz kupiłem jakąkolwiek gazetę. Wszystkie wiadomości czytam w internecie. Dla mnie liczy się aktualność, a w wydaniach papierowych nie ma czegoś takiego jak "wiadomość z ostatniej chwili". Tak że popieram zastąpienie normalnej prasy prasą cyfrową. Takie rozwiązanie ma jeszcze tę zaletę, że jest PROEKOLOGICZNE i to jest fajne, mniejsze zużycie papieru, mniejsze wypier****dzielanie drzew - same zalety, zero wad.
 3  
a ja się już cieszyłem że Nesw WEEK polska
eh ale się zawiodłem L:
 1  
Nie wiem na ile Newsweek PL zależy od amerykańskiego Newsweeka, ale póki co chyba jednak nic się nie zmieni, pomimo, że Time (3 mln) czy Newsweek (ponad 1 mln) znacznie wyprzedzają nakłady polskich tygodników.
Tygodniki nie dostarczają jednak newsów, a raczej przegląd wydarzeń, felietony, wywiady. I póki co dobry tygodnik papierowy może się jednak obronić. Zwłaszcza, że osoby kupujące prasę to głównie starsi, z których wielu albo nie korzysta z internetu albo rzadziej korzysta z tabletów. Możliwe, że targety wydań elektronicznego i papierowego się mijają.
Co do ekologii, właśnie opublikowano badania z których wynika, że powszechne użytkowanie samochodów elektrycznych przyniesie znacznie większe straty ekologiczne (z elektrowni) niż z dotychczasowych silników spalinowych samochodów.
Treść edytowana 1 raz (ostatnio 19 października 2012 o 8:27:59 przez BeeJay).
 3