18.10.2012 (15:22)13 komentarzy
Koniec tygodnika Newsweek na papierze. A w Polsce?
Coraz bliżej końca ery prasy drukowanej? Od przyszłego roku tygodnik Newsweek rezygnuje z wydań papierowych. Pismo będzie ukazywało się wyłącznie w wersji cyfrowej na komputer oraz urządzeni mobilne. Czy podobny los czeka Newsweek Polska?
Nadchodzi kolejna istotna zmiana na rynku prasowym. Tina Brown, redaktor naczelna amerykańskiego tygodnika Newsweek, poinformowała, że 31 grudnia 2012 roku ukaże się ostatnie drukowane wydanie Newsweeka. Od 2013 roku tygodnik w Ameryce będzie dostępny wyłącznie w wersji cyfrowej - na komputery, smartfony oraz tablety. Zmiana podyktowana jest wyłącznie względami ekonomicznymi - redukcją zbyt wysokich kosztów druku i dystrybucji.Zmiana dotyczy wersji "Global" tygodnika. Od teraz tygodnik będzie koncentrował się na czytelnikach, którzy coraz częściej informacje czerpią z Internetu oraz urządzeń mobilnych. Przedstawiciele pisma zapewniają, że dojdzie jedynie do przekształcenia Newsweeka, a nie do pożegnania z tygodnikiem. Nowy międzynarodowy serwis pod nazwą Newsweek Global nie zmieni treści znanych z dotychczasowej drukowanej wersji - będzie koncentrował się wokół najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata, opatrzonych eksperckim komentarzem i opinią. Treści Newsweek Global będą dostępne po wykupieniu abonamentu. Na razie nie ujawniono cen dostępu.
To bardzo trudny moment dla nas wszystkich, którzy kochamy romantyzm papieru i wyjątkowe koleżeństwo podczas gorączkowych godzin w piątki przed zamknięciem numeru. Jednak jeśli chcemy utrzymać poziom dziennikarstwa, który daje poczucie sensu naszej pracy, musimy przejść do cyfrowej przyszłości - pisze Tina Brown, naczelna Newsweek USA
Jak zapewnia Ringier Axel Springer Polska, fakt, że amerykański Newsweek przenosi się na format cyfrowy nie wpływa na papierowe wydanie Newsweek Polska, które będzie ukazywało się bez zmian. Decyzja amerykańskiego wydawcy o rezygnacji z wersji drukowanej nie ma absolutnie żadnego wpływu na tygodnik Newsweek Polska. Tytuł, wydawany w Polsce od ponad 11 lat, ma bardzo mocną pozycję na rynku, cieszy się uznaniem czytelników i zainteresowaniem reklamodawców - mówi Anna Gancarz-Luboń, rzecznik prasowy Ringier Axel Springer Polska
Newsweek
Komentarze (1 - 10 z 13)
eh ale się zawiodłem L:
Co do ekologii, właśnie opublikowano badania z których wynika, że powszechne użytkowanie samochodów elektrycznych przyniesie znacznie większe straty ekologiczne (z elektrowni) niż z dotychczasowych silników spalinowych samochodów.