Łukasz Szewczyk31.12.2012 (10:25)7 komentarzy

Magda Gessler i Ewa Drzyzga zarobiły najwięcej w TV

Gotowanie na ekranie wciąż przyciąga - nie tylko widzów, ale także pieniądze reklamodawców. "Kuchenne rewolucje" Magdy Gessler okazały się najlepszą lokomotywą reklamową w polskiej telewizji w 2012 roku. Z kolei najbardziej dochodowym show okazał się "Mam talent".
Magda Gessler - "Kuchenne rewolucje" (fot. TVN)
Dom mediowy PanMedia Western przeanalizował przychody reklamowe telewizji pod kątem najbardziej "dochodowych" celebrytów w całym 2012 roku W rankingu ujęto przychody reklamowe przypadające na wszystkie premiery i powtórki programów jakie emitowane były od początku stycznia do 16 grudnia 2012 r. W zestawieniu na czołówkę najlepiej zarabiających dla swoich stacji celebrytów wysunęła się znana restauratorka - Magda Gessler. W tym czasie prowadzony przez nią w TVN reality show "Kuchenne Rewolucje" zarobiło ponad 131,6 mln zł.
Po części wynika to z dość dużej liczby bloków oraz spotów reklamowych, które zostały wyemitowane - przy "Kuchennych rewolucjach" pokazano ponad 5800 reklam. Druga przyczyna sukcesu tego programu, a przez to także czołowemu położeniu w naszym rankingu tkwi w dobrym czasie emisji - zarówno premierowe jak i powtórkowe odcinki pokazywane są w prime timie. Warto zaznaczyć, że program ten znajduje się także w pierwszej szóstce pod względem najwyższej średniej oglądalności spotu oraz najwyższego średniego kosztu spotu - wyjaśnia Michał Bakalarczyk, ekspert od rynku telewizyjnego, Senior Media Planner / Buyer w domu mediowym PanMedia Western
Na drugim miejscu rankingu PanMedia Western znalazła się Ewa Drzyzga, prowadząca popularny talk show "Rozmowy w toku". W całym 2012 r. Drzyzga zarobiła dla stacji TVN blisko 102 mln zł. Na trzecim miejscu uplasował się mocny team jurorów i prowadzących muzycznego programu "Must be the music" - Andrzej Sztaba, Kora, Urszula Zapędowska, Wojtek Łozowski, Maciej Rock, Paulina Sykut - w 2012 r. celebryci zarobili dla Polsatu 98 mln zł.
TOP 10 Celebryci - lokomotywy reklamowe (ROK 2012 - premiery i powtórki)
1. Magda Gessler - 131,6 mln zł
2. Ewa Drzyzga - 101,9 mln zł
3. Sztaba, Kora, Zapendowska, Łozowski, Rock, Sykut - 98,2 mln zł
4. Chylińska, Foremniak, Kozyra, Prokop, Hołownia - 96,7 mln zł
5. Wojewodzki, Mozil, Okupnik, Kuźniar - 90,0 mln zł
6. Janowski - 80,9 mln zł
7. Mazurówna, Liszowska, Malitowski, Andersz - 63,9 mln zł
8. Kedzierski, Urbanski, Bohosiewicz, Węgorzewska, Zamachowski - 59,0 mln zł
9. Wojewódzki- 49,6 mln zł
10. Piróg/Rusin/Egurolla/Kazadi- 44,3 mln zł
Wśród TOP 10 najbardziej dochodowych show roku 2012 najwięcej za 30 - sekundowy spot trzeba było zapłacić w blokach reklamowych stacji TVN (przy programie "Mam talent" - średnio 42 tys zł, przy "Must be the music" (Polsat) - 38,9 tys. zł. Na trzecim miejscu znalazł się "X-Factor" (TVN) - za 30 sekund przy tym programie trzeba było zapłacić średnio 37,2 tys zł.
PanMedia Western

Komentarze (1 - 7 z 7)

Must be the music pomimo mniejszej ilości odcinków i mniejszym koszcie reklam ,a także niższej oglądalności zarobiło więcej niż Mam Talent.Wniosek?Polsat to jedna wielka reklama.
 6  
Must be the music jest dwa razy w roku: na wiosne i jeszienią xD
 3  
Akurat Must be the Music zarobiło więcej z tego względu, że w 2012 r były 2 edycje tego progarmu niż Mam Talent, więc dlatego więcej zarobiło. Wniosek taki, iż Mam Talent bardziej dochodowy.
 1  
Przepraszam,faktycznie nie zauważyłem iż Tylko Muzykę puszczają dwa razy do roku.
 1  
Trzeba nie mieć muzgu żeby oglądać takie programy... jakie społeczeństwo taka nadawana treść w TV... żal dupę ściska.
 1  
Pani Gessler ma syndrom leniwego trawienia a poza tym...nazwisko,hmm...coś troszke...koszerne?
 2  
widać jaka jest widownia rozmów w toku tylko im sex i dupy w głowie bo ten program może kiedyś i był dobry bo teraz to stał się jakąś wypociną tvn gdzie przychodzą jakieś strasznie mądre dziewczynki i chłopaczki co chcą wystąpić na siłę w tv a co do programu pani Gessler to jest bardzo fajny
 0