Łukasz Szewczyk22.06.2013 (12:40)1 komentarz

Usprawnienie formatów reklamowych na Facebooku

W ostatnim roku Facebook współpracował blisko ze swoimi reklamodawcami, aby uzyskać ich opinie na temat proponowanych przez portal produktów reklamowych. Wspólnie z reklamodawcami, Facebook podjął działania zmierzające do urzeczywistnienia tego celu - zmiany te zostaną wprowadzone w ciągu najbliższych 6 miesięcy.
Wartością, która przyświeca wszelkim kontaktom z markami wykorzystującymi potencjał reklamowy Facebooka, jest poznanie ich celu biznesowego. Podobnie jest z formatami reklamowymi dostępnymi na Facebooku - chodzi o to, by każdy reklamodawca, odpowiadając na pytanie co chce osiągnąć, mógł otrzymać właściwe zestawienie narzędzi reklamowych, które pozwoli mu zrealizować założone plany. W ciągu najbliższych 6 miesięcy Facebook podejmie następujące działania:
- usprawnienie formatów reklamowych - zmniejszenie ich liczby o ponad połowę (z obecnych 27) - Zauważyliśmy, że wiele dostępnych na Facebooku formatów służy osiąganiu podobnych celów. W związku z tym postanowiliśmy wyeliminować takie powtórzenia.
- wykorzystanie najważniejszych funkcjonalności Historii Sponsorowanych we wszystkich formatach reklamowych - w przeszłości reklamodawcy musieli wybrać czy chcą, czy nie chcą nadawać reklamom kontekst społecznościowy, czy może wykorzystać wyłącznie format Historii Sponsorowanych. Wierzymy, że kontekst społecznościowy i word-of-mouth zwiększają potencjał reklam. Badania przeprowadzone przez Nielsena, comScore oraz Datalogix pokazują, że kontekst społeczny zwiększa świadomość konsumentów i ROI, tak więc zdecydowaliśmy się dodać go domyślnie do wszystkich formatów reklamowych.

- nadanie formatom reklamowym spójnego wyglądu - ujednolicanie formatów rozpocznie się od tego, że reklamy wyświetlane w prawej kolumnie oraz w Kanale Aktualności będą wyglądały podobnie. Pozwoli to zredukować liczbę dostępnych formatów i uprościć proces kreacji reklamodawcom, którzy prowadzą wiele działań promocyjnych bądź sprawdzają, które formy kreacji są dla nich najbardziej efektywne. Celem takiego działania jest zwiększenie ROI poprzez lepszą optymizację kampanii zarówno w wersji desktopowej jak i mobilnej Facebooka.

Komentarze (1 - 1 z 1)

Post jednoznacznie wyjaśnia co jest obowiązkiem wyadwcf3w Adsense.Skoro jesteś wyadwcą, masz obowiązek dbać o jakość treści na witrynach z reklamami Adsense, żadne tłumaczenia "To post użytkownika forum a nie mf3j" nie pomogą.Proszę pamiętać, że Adsense to swoisty ekosystem na ktf3ry składają się reklamodawcy,wyadwcy reklam i użytkownicy.I wszyscy muszą być zadowoleni ;)
 0