19.03.2014 (8:43)3 komentarze
Szef OMD: Rynek reklamowy odbija się od dna. Rosną wydatki na reklamę
Rośnie popyt na czas reklamowy. Media zaczynają więc podnosić ceny. Sytuacja dotyczy przede wszystkim telewizji oraz sektora online. Równocześnie reklamy internetowe osiągają dziś dużo wyższą skuteczność niż jeszcze kilka lat temu.
Fot. Newseria
Ceny za emisję reklam w telewizji są obecnie w trendzie wzrostowym. Taki ruch cenowy ma miejsce między innymi w grupie TVN, a za nią podążają pozostałe stacje. W sektorze reklamy telewizyjnej spodziewam się w najbliższym czasie odbicia rynku - mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Jakub Bierzyński, prezes domu mediowego OMD
Ostatnie lata oznaczały dla utrzymujących się z reklam mediów ciężkie czasy. Odnotowywano znaczący spadek wydatków na reklamę, a najwięcej utracił sektor prasowy. I choć wydawcy gazet wciąż borykają się z niską sprzedażą i związanym z nią odpływem reklamodawców, ożywienia doczekały się sektor telewizyjny i internetowy.Wzrost zysków z nadawania reklam online jest stałym trendem panującym od kilku lat. Internet jest najszybciej rozwijającym się medium i przyciąga coraz większą liczbę reklamodawców - mówi Bierzyński
Wynika to przede wszystkim z rozwoju nowych technologii, które zmieniły zasady funkcjonowania internetu jako medium reklamowego. Zdaniem Bierzyńskiego, ogromne znaczenie miało wprowadzenie metody zakupu RTB. Pozwoliła ona wielokrotnie zwiększyć efektywność kampanii reklamowych. Model RTB (Real Time Bidding) umożliwia emisję reklamy w czasie rzeczywistym, skierowaną do konkretnego użytkownika. Nie jest w nim istotna liczba emisji, lecz trafienie w aktualne zapotrzebowania internauty.Z punktu widzenia reklamodawców najistotniejsze jest obecnie stworzenie kampanii, która będzie skierowana do użytkowników, o których wiadomo, że mogą być zainteresowani jej tematem. Nowe technologie oraz precyzyjniejsze targetowanie kampanii zwiększyły ich skuteczność, równocześnie redukując wydatki i ryzyko trafienia z przekazem do osób, które nie znajdują się w określonej grupie docelowej - wyjaśnia prezes OMD
Wprowadzenie modelu RTB oraz dynamiczny rozwój technologiczny w branży reklamy online rozpoczął się niecałe dwa lata temu. Zdaniem Bierzyńskiego obecnie mamy do czynienia z efektami tych zmian.Reklama online jest dziś zdecydowanie bardziej skuteczna niż dwa lata temu. Branża zdaje sobie z tego sprawę, w naturalny sposób rosną więc wydatki właśnie na tę formę reklamy - uważa
Według szacunków domów mediowych i analityków bankowych, rynek reklamy online może wzrosnąć w tym roku nawet o 10 proc.Newseria
Komentarze (1 - 3 z 3)
Obojętnie jaki będzie skrót - czy RTB, czy BGW, czy HGW, a może RTS i tak 98% internautów zanim zobaczy co jest wyświetlane klika ZAMKNIJ. Z pozostałych 2% to 1% nie trafił w guzik ZAMKNIJ, a z pozostałego 1% reklamą zainteresowało się jakieś 10%. Tak, że budujcie sobie swoją własną strategię istnienia póki reklamodawcy się nie jorgną, że robicie ich w balona i nagle praktycznie cały rynek reklamy upadnie w ciągu 2-3 miesięcy.
Obojętnie jaki będzie skrót - czy RTB, czy BGW, czy HGW, a może RTS i tak 98% internautów zanim zobaczy co jest wyświetlane klika ZAMKNIJ. Z pozostałych 2% to 1% nie trafił w guzik ZAMKNIJ, a z pozostałego 1% reklamą zainteresowało się jakieś 10%. Tak, że budujcie sobie swoją własną strategię istnienia póki reklamodawcy się nie jorgną, że robicie ich w balona i nagle praktycznie cały rynek reklamy upadnie w ciągu 2-3 miesięcy.