Łukasz Szewczyk19.03.2014 (23:22)1 komentarz

Blogerki modowe w kampania społecznej "Nie kupuj - adoptuj"

Pod hasłem "Nie kupuj - adoptuj" ruszyła kampania społeczna mająca na celu zwiększenie liczby adoptowanych psów z polskich schronisk. Działania służą również edukacji społeczeństwa o odpowiedzialności przy decydowaniu się na posiadanie psa.
"Nie kupuj - adoptuj" - plakat
Organizatorem kampanii jest fundacja Sarigato, inicjator akcji karmimypsiaki.pl. Twarzami kampanii "Nie kupuj - adoptuj" są trzy znane polskie blogerki modowe: Katarzyna Gorol - Jestemkasia.com, Karolina Ościk - Cajmel.pl oraz Paulina Jagodzińska z beauty-fashion-shopping.blogspot.com. Dziewczyny stanęły do walki o znalezienie domów dla wybranych przez siebie psów z lokalnych schronisk. W pierwszym etapie, teaserowym, zamieszczały na własnych fan pagach grafiki w tle ze swoim zdjęciem i dopiskiem "Szukam domu...". Premiera głównej części kampanii miała miejsce 15 marca podczas koncertu charytatywnego w warszawskim klubie Hybrydy. W wydarzeniu udział wzięły zaangażowane w akcję blogerki, a dla gości zagrał zespół Mikromusic oraz Michał Wendeker. W trakcie kampanii uczestniczki na swoich blogach opisują wybrane przez siebie psy i wstawiają ich zdjęcia. W celu wzmocnienia przekazu, używają również innych kanałów komunikacji, jak serwisy społecznościowe i media. W działaniach wykorzystano też billboardy, które rozmieszczono w miastach blogerek: Łodzi, Poznaniu i Katowicach. Przebieg akcji można śledzić na Facebooku.
"Nie kupuj - adoptuj" - plakat
Organizatorom zależy także na przełamaniu stereotypu, że zwierzak ze schroniska jest gorszy niż ten kupiony. Większość osób, które adoptowały psa czy kota potwierdza, że była to najlepsza decyzja w ich życiu. Pies ze schroniska jest wyjątkowo wierny i oddany swojemu opiekunowi.

Do akcji mogą się włączyć schroniska, przytuliska oraz wszyscy, którzy chcą ratować bezdomne psy. Organizatorzy zapraszają także innych polskich blogerów. Ich zadaniem jest wizyta w schronisku i wskazanie zwierzęcia, dla którego dzięki swoim kanałom komunikacji, znajdą dom.

"Nie kupuj - adoptuj" - plakat
Do naszej akcji "Nie kupuj - adoptuj" celowo zaprosiliśmy do współpracy znane blogerki modowe, gdyż ich życie i poglądy śledzi obecnie wielu młodych ludzi, a to do nich skierowana jest kampania. Uświadomienie młodego pokolenia w kwestii wrażliwości na cierpienie zwierząt przyniesie duże korzyści w przyszłości. Ważny jest nie tylko fakt samej adopcji, ale przede wszystkim przemyślana i odpowiedzialna decyzja o wzięciu psa pod opiekę. Co to oznacza? Pamiętajmy, że musimy mieć odpowiednie warunki, by stworzyć zwierzakowi szczęśliwe życie. Przy stałych wyjazdach opiekuna i długich godzinach spędzonych poza domem odpowiednia opieka nad psem jest niemożliwa. Dlatego po pewnym czasie zwierzę ląduje w schronisku - podkreśla Paulina Wójtowicz z Fundacji Sarigato
"Nie kupuj - adoptuj" - plakat
Obecnie większość polskich schronisk ma problemy ze zbyt dużą liczbą zwierząt. Porzucanie zwierząt to już niemal plaga. Najgorzej jest w okresie letnim. Przykładowo w schronisku w Gdańsku przebywa ponad 400 psów. Miesięcznie schronisko jest zmuszone przyjąć 90 zwierząt, a liczba adoptowanych to średnio 20. Stąd niestety sytuacja w schroniskach nie ulega poprawie. Problem tkwi w zachowaniu ludzi, którzy nie wiedzą na jaki los skazują swoje zwierzęta.

Komentarze (1 - 1 z 1)

Brawo, podoba mi się inicjatywa. Dobrze byłoby, żeby na większą skalę to było.
 1