Łukasz Szewczyk23.10.2015 (22:52)4 komentarze

Polskie Radio i Hama Polska w galeriach handlowych promują DAB+

Hama Polska i Polskie Radio SA rozpoczynają wspólne działania w zakresie popularyzacji DAB+(Digital Audio Broadcasting Plus). Już teraz w galeriach handlowych w Polsce są dostępne showroomy, mające przybliżyć zalety korzystania z nowej technologii.
Radio cyfrowe DR 1100
Po telewizji przyszedł czas na cyfryzację radia. To nowy rozdział w historii radiofonii, który jest odpowiedzią na oczekiwania współczesnego odbiorcy. DAB+ umożliwia emisję dźwięku cyfrowego, oferując szereg dodatkowych rozwiązań, m.in. przesyłanie opisów, obrazów oraz informacji o ruchu drogowym dla systemów nawigacji. Inne walory tej technologii to: bezszumowy dźwięk, większy wybór kanałów czy planowanie odsłuchu.
Polskie Radio nadaje w systemie cyfrowym DAB+ swoje standardowe programy (Jedynka, Dwójka, Trójka, Czwórka). Z kolei Polskie Radio Dzieciom, PR 23, Radio Rytm są dostępne wyłącznie w systemie cyfrowym. Jednak, aby słuchać cyfrowych audycji, trzeba posiadać odpowiedni odbiornik radiowy. Tego typu radia oferuje m.in. Hama.

Polskie Radio jest prekursorem cyfryzacji radia w Polsce i zamierza aktywnie promować DAB+ wśród słuchaczy i nabywców sprzętu RTV. Akcja w galeriach handlowych ma na celu prezentacje sprzętu, pokazanie jego zalet i dodatkowych funkcjonalności.

Stoisko Hama DAB+
Najbliższy event poświęcony cyfryzacji radia odbędzie się w dniach 24-25 października w Centrum Handlowym Silesia City Center w Katowicach. Akcję wspiera sieć sklepów z elektroniką użytkową Saturn. Następne imprezy będą miały miejsce 14-15 listopada w warszawskiej Arkadii oraz 17-18 listopada we wrocławskim Sky Tower.

Partnerami Polskiego Radia w tej akcji, oprócz Hama Polska, są także Philips, Onkyo, Pioneer oraz Technisat.

Komentarze (1 - 4 z 4)

Pomysł jest dobry, choć wątpię aby ta technologia przyjęła się w Polsce. Po pierwsze aby DAB+ zaistniał w szerszym wymiarze to ceny odbiorników musiałyby mocno spaść. Przy obecnych cenach tych "radyjek" nie ma szans na rozwój, zwłaszcza że wszechobecny FM jest wszędzie a radia internetowe mają się dobrze.
Owszem ja jako miłośnik radia cieszyłbym się z rozwoju tego medium ale niestety niektóre media ze względu na ich cenę i brak szerszego zainteresowania są skazane na porażkę. Tak było z magnetofonami cyfrowymi DAT, MD (mini dysk) i poniekąd płyty Blue Ray też jakoś nie miały szczęścia. Poza tym nadawcy komercyjni nie są zainteresowani DABem a bez nich trudno mówić o jakimś sukcesie.
 9  
zmusza nas do przejścia na DAB tak samo ja było z DVB-t. Mnie najbardziej martwi w DAB, że zamiast dawać wyższą jakość upycha się więcej kanałów jakiejś szmiry - tu znów analogia do DVB-t. Kiedyś "cyfrowość" oznaczała wysoką jakość, dziś cyfrowość niestety oznacza pogorszenie jakości względem analogu.
 6  
Panie Szewczyk - zajmij się Pan jakąś pożyteczną pracą i nie wypisuj Pan niesprawdzonych informacji. Byłem dzisiaj w Saturnie w CH Silesia. Żadnej takiej promocji tam nie było. Podobno gdzieś w przejściu ktoś ich widział. Darmozjady i lenie z PR znowu sobie urządzili bibkę za publiczne pieniądze. Tfu tchórze i nieroby pewnie gdzieś w piwnicy albo wcale. Dajmy sobie spokój z takimi instytucjami jak Polskie Radio. I oddajcie ukradziony mi z pensji abonament - ze złodziejskie pieniądze świetnie się bawicie, nie ?
 3  
Tak jak napisał Marcin34 - nie widzę szans na rozpowszechnienie DAB w Polsce. Gdyby to było 20 lat temu to co innego, ale dziś nie ma to już żadnego sensu, nie daje odbiorcom żadnych, absolutnie żadnych korzyści, natomiast opowiadania o wartości dodanej typu obrazki, okładki płyt, zdjęcia czy informacje na ekraniku ... a po co to komu?? Jak chcę zobaczyć to jest TV, informacje mam dziś na wyciągnięcie ręki, a jakość DAB+ wcale nie jest lepsza niż FM. Co z tego,że tyle kasy wywalono na cyfryzację, skoro "redaktory" z PR biegają z tanimi dyktafonami za kilka stów, z których nagrania szumią jak Morze Bałtyckie ??
 2