Łukasz Szewczyk05.02.2016 (18:53)brak komentarzy

Ruszyła akcja społeczna "Życiowy przepis" (wideo)

Polskie Amazonki - Ruch Społeczny, Affidea Polska oraz Polskie Stowarzyszenie Pielęgniarek Onkologicznych ruszają z nietypową akcją "Życiowy przepis". Jej celem jest budowanie świadomości, że badanie piersi, jest pierwszym krokiem do wczesnego wykrycia raka piersi i może uratować życie.
ŻyciowyPrzepis.pl
Do udziału w nietypowej akcji - warsztatach kulinarnych z pieczenia chleba - zaproszono kilka par. Goście uczyli się, jak wypiekać zdrowy domowy chleb. W czasie gdy ciasto odpoczywało, a uczestnicy warsztatów zajęli się przygotowywaniem past do chleba, do ciasta włożono różowe kuleczki symbolizujące guzki w piersiach. Ku zdziwieniu par podczas zagniatania ciasta warsztaty pieczenia chleba przerodziły się w warsztaty samobadania piersi.
- Chcemy zbudować wśród kobiet świadomość tego, jak ważna jest profilaktyka przeciwnowotworowa. Bardzo wiele zależy od nich samych - samobadanie jest niezwykle istotnym elementem w procesie wczesnego wykrywania raka - mówi Joanna Borczak, Dyrektor Marketingu, Affidea.

Akcja jest odpowiedzią na problem raka piersi. Każdego roku notuje się ponad 17 tysięcy nowych zachorowań, a ponad 5,6 tysiąca kobiet umiera, głównie z powodu wykrycia choroby w zbyt zaawansowanym stadium.

- Z naszego doświadczenia wynika, że w profilaktyce nowotworowej znaczenie ma wiele czynników. Oczywiście istotny jest styl życia, to jak jemy, czy uprawiamy sport, a nawet to, czy jesteśmy optymistami czy pesymistami - wyjaśnia Elżbieta Kozik, prezes stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny. - Jednak to, co w mojej ocenie jest najważniejsze, to badania profilaktyczne. Dlatego jako stowarzyszenie podjęliśmy współpracę z Affidea przy projekcie "Życiowy przepis", bo jest to w naszej ocenie niezwykle ciekawa akcja, w której podkreśla się rolę profilaktyki raka piersi i podejmuje działania edukacyjne skierowane nie tylko do kobiet, ale także ich partnerów - dodaje Elżbieta Kozik.

Na potrzebę samobadania oraz regularnych badań profilaktycznych wskazują też lekarze.

- Samobadanie może być pierwszym krokiem do wykrycia raka, jednak równie ważna jest dalsza diagnostyka, np. badanie rezonansem magnetycznym piersi, które obecnie jest najdokładniejszą metodą diagnostyczną w wykrywaniu raka ¬- mówi dr n. med. Andrzej Radkowski, kierownik medyczny Affidea. - Dzięki temu bezbolesnemu badaniu można w szybki, bezpieczny i nieinwazyjny sposób zdiagnozować guzki niewidoczne w żadnym innym badaniu obrazowy..

Akcja została zainaugurowana 4 lutego podczas obchodów Światowego Dnia Walki z Rakiem w Centrum Handlowym Złote Tarasy w Warszawie i prowadzona jest w Internecie, a także w kanałach własnych Affidea (Facebook, YouTube). Wspierają ją działania z zakresu public relations.


Za realizację kampanii odpowiada Grey Group Poland.

Akcja ta jest kolejnym przedsięwzięciem społecznym przeprowadzanym przez Affidea. W październiku ubiegłego roku odbyła się nietypowa akcja społeczna - eksperyment kinowy - "Nie zauważasz nas", w której udział wzięli autentyczni pacjenci Międzynarodowego Centrum Onkologii Affidea w Wałbrzychu. Dzięki profesjonalnej pomocy ośrodka nie musieli szukać pomocy z daleka od domu i mogli leczyć się blisko swoich najbliższych.