Łukasz Szewczyk09.11.2016 (14:31)3 komentarze

Elfy wybierają smak Pepsi. Rusza zimowa edycja Wyzwania Smaku (wideo)

Rusza pierwsza zimowa edycja Wyzwania Smaku Pepsi - kultowej kampanii, w której konsumenci odkrywają, który napój typu cola bardziej im smakuje. Dotychczas akcje pod banderą legendarnego Wyzwania Smaku zawsze odbywały się w miesiącach letnich. W tym roku Pepsi postanowiło po raz pierwszy sprawdzić, jaki smak uczestnicy badania wybiorą zimą.
Mechanizm badania preferencji smakowych podczas Wyzwania Smaku Pepsi pozostaje niezmienny od samego początku trwania akcji. Podczas Wyzwania uczestnik dostaje do spróbowania Pepsi oraz drugi napój typu cola w nieoznaczonych przezroczystych kubkach. Po wskazaniu bardziej odpowiadającego mu smaku, dowiaduje się, którą markę wybrał. Napoje w czasie testów każdorazowo podawane są w tej samej temperaturze, w takich samych kubeczkach i ze świeżo otwartych puszek.
Zimowa edycja Wyzwania Smaku Pepsi
W zimowym Wyzwaniu Smaku Pepsi biorą udział intrygujące świąteczne grupy! Swój smak wybierają między innymi wieszający lampki choinkowe czy świąteczni kierowcy... W Wyzwaniu Smaku Pepsi pojawiły się także elfy. W przeciągu najbliższych miesięcy kolejne grupy odkryją, który napój bardziej im smakuje. W zimowej edycji Wyzwania Smaku Pepsi sprawdzi, jaki smak wybieramy, kiedy temperatura za oknem spada.

Akcja zostanie wsparta przez znanych youtuberów. Przez najbliższe miesiące influencerzy przybliżą nam zimowe Wyzwanie Smaku Pepsi poprzez publikowanie wyników grup za pośrednictwem mediów społecznościowych (Facebook, YT, Snapchat).

Pepsi tym samym nawiązuje do letniej edycji akcji, gdzie wśród badanych segmentów znalazły się grupy charakterystyczne dla okresu wakacyjnego. W poprzedniej edycji Wyzwania podczas ślepego testu smaku, smak Pepsi najczęściej wybierali uczestniczący w badaniu Plażowicze, Rowerzyści i Klubowicze (69%). Zaraz za nimi uplasowali się wspólnie Festiwalowicze (63%), Hipsterzy (61%), Plecakowicze (61%) i Motocykliści (61%). Pepsi sprawdziła, który z dwóch napojów typu cola wybrali m.in. sprzedawcy pamiątek (61%) czy kampingowcy (68%).

Ogólnopolska kampania ruszyła wraz z początkiem listopada i potrwa do końca roku. Działania marketingowe, skorelowane z akcją, będą realizowane pod znanym konsumentom hasłem "Wybór jest chwilą. Zasmakuj go.", wykorzystywanym przy poprzednich akcjach marki.

Reklama jest emitowana w telewizji od wtorku - 8 listopada 2016, poza tym zaplanowano działania w internecie oraz na outdoorze. W spocie promującym zimową edycję Wyzwania Smaku Pepsi pokazano w dowcipny sposób grupy, które deklarują wybór smaku Pepsi. Kampania obejmuje emisję spotów reklamowych w TV, mediach społecznościowych oraz na portalu YouTube.


Za przygotowanie i realizację kampanii odpowiadają firmy BBDO Warszawa (kreacja i adaptacja reklam), Deloitte Digital (aktywności w internecie), OMD (zakup

Komentarze (1 - 3 z 3)

Naciągana kampania.
 4  
Elfy piły Pepsi dlatego nie wyrosły.
 1  
Mi pepsi szkodzi.
 1