Łukasz Szewczyk03.12.2018 (12:18)1 komentarz

Jednoźródłowa analiza: digital, TV i radio. Gemius oferuje pomiar kampanii nowym narzędziem

Jaki zasięg kampania na Facebooku czy YouTubie dobudowała do komunikacji w telewizji? To jedno z wielu pytań, na które odpowiada gemiusPostBuy - nowe narzędzie wprowadzone na rynek przez firmę Gemius, które umożliwia jednoźródłowy pomiar kampanii reklamowych prowadzonych równocześnie w mediach tradycyjnych i online.
Gemius
Nowe narzędzie gemiusPostBuy powstało w oparciu o nowatorską metodologię badania single source. To autorskie rozwiązanie firmy Gemius polega na pomiarze współoglądalności reklam i konsumpcji różnych mediów w oparciu o jednoźródłowy panel. Dzięki gemiusPostBuy użytkownicy będą mogli sprawdzić wspólny zasięg dla swoich kampanii reklamowych emitowanych w telewizji, radiu i internecie, zarówno na komputerach osobistych i laptopach, jak i na urządzeniach mobilnych, na powierzchni lokalnych wydawców i globalnych platformach. Wyniki pomiaru prezentowane są w nowej, atrakcyjnej wersji graficznej, dostępnej w interfejsie gemiusDirectEffect.
- Gemius, jako firma tworząca narzędzia wykorzystywane na co dzień przez marketerów, nieustanie wsłuchuje się w ich potrzeby. Komunikat ze strony branży jest jasny: "Czekamy z niecierpliwością na badanie jednoźródłowe". Już teraz oferujemy gotowy produkt. Jednoźródłowy panel Gemius przekroczył w listopadzie 1000 panelistów i wciąż rośnie, a pomiarem objętych jest już 36 kanałów telewizyjnych. Dla pierwszych klientów narzędzie gemiusPostBuy możemy uruchomić nawet dla tegorocznych kampanii świątecznych - mówi Piotr Ejdys, prezes firmy Gemius.

- Potencjał dobudowania zasięgu przez wideo online jest bardzo duży, nie wspominając już o całym digitalu. Do średniej wielkości kampanii telewizyjnej, wideo online mogłoby dodać nawet 15 punktów procentowych zasięgu w populacji dorosłych internautów. Tymczasem w praktyce często duplikacje są istotne: wiele wysokobudżetowych kampanii dodaje poniżej 2 punktów procentowych, a najlepszym udaje się dobudować kilka punktów procentowych. Do tej pory rynek nie korzystał z danych single source i nie było szansy na lepszą optymalizację. Tymczasem wykorzystanie danych jednoźródłowych istotnie przekłada się na zwrot z inwestycji- dodaje Marta Sułkiewicz, CSO w Gemius.

Dane prezentowane w gemiusPostBuy odpowiadają na aktualne i istotne pytania stawiane przez marketerów. Nowe narzędzie firmy Gemius pozwala na unikalną na skalę europejską cross-mediową analizę post-buy własnych kampanii. W gemiusPostBuy zobaczymy, ile unikalnego zasięgu w kampanii prowadzonej w digitalu i telewizji dobudowali użytkownicy za pomocą aplikacji mobilnej Facebooka, YouTube'a czy playerów VOD. Ponadto, reklamodawcy mogą sprawdzić, jak budował się wspólny zasięg ich kampanii dzień po dniu dla danego typu mediów, grupy medialnej, kanału, strony czy kreacji reklamowej. Dowiedzą się również, jak wyglądała dzienna częstotliwość kontaktu konsumentów z ich reklamą w poszczególnych kanałach komunikacji.

gpostbuy - wykres 1
gpostbuy - wykres 1
gpostbuy - wykres 2
gpostbuy - wykres 2
gemiusPostBuy to nie tylko narzędzie przeznaczone do analizy cross-media, ale także do samego digitalu. Pokazuje ono realny zasięg kampanii online i umożliwia pełną analizę post-buy, uwzględniającą demografię konsumentów. Dzięki zastosowaniu metodologii spójnej z badaniem gemiusAudience, użytkownicy mogą planować i analizować swoje kampanie w oparciu o te same dane demograficzne, na dowolnym urządzeniu i w dowolnie wybranym przedziale czasowym. Dzięki wykorzystaniu danych z panelu badawczego, pomiar obejmuje także kampanie realizowane w ekosystemach Facebooka i YouTube'a.

gpostbuy - wykres 3
gpostbuy - wykres 3
gpostbuy - wykres 4
gpostbuy - wykres 4

Komentarze (1 - 1 z 1)

Jak Gesslerova traci włosy w potrawach to odechciewa się na to patrzeć
 0