Łukasz Szewczyk19.12.2018 (18:22)1 komentarz

W Interii reklamy dostosują się pogody

InteriaAir i InteriaMeteo to nowe rozwiązania targetowania reklam odsłonowych, które sprawiają, że kreacje display w portalu Interia.pl reagują na warunki otoczenia użytkownika. Nowe funkcjonalności korzystają z danych serwisu pogodowego Pogoda.interia.pl.
W Interii reklamy dostosują się pogody
W Interia.pl wdrożono właśnie pierwszy w kraju automatyczny system responsywności reklam względem lokalnych warunków otoczenia użytkownika. Nowe funkcjonalności umożliwiają reklamodawcom zróżnicowanie i wzmocnienie przekazu z uwzględnieniem nowych w reklamie online czynników takich jak temperatura powietrza, opady i zachmurzenie (InteriaMeteo) oraz występowanie smogu (InteriaAir).
- Pogoda, a ostatnio coraz częściej także stan jakości powietrza, wpływają na nasze wybory o tym, dokąd pójdziemy lub czy w ogóle wyjdziemy z domu, co zjemy i wypijemy, co kupimy, ale przede wszystkim wpływają na nasze samopoczucie - mówi Michał Rosiak, Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Komunikacji Reklamowej w Interia.pl. - Badania wskazują, że zmiana temperatury o kilkanaście stopni Celsjusza realnie wpływa na zmiany wzorców zakupowych, więcej światła słonecznego zwiększa naszą skłonność do wydawania pieniędzy, a brzydka pogoda sprawia, że chętniej sięgamy po kupony i bony zniżkowe na zakupy w Internecie - dodaje.

Nowe funkcjonalności reklam odsłonowych pozwalają modelować przekaz względem warunków lokalnych. Zaprojektowano je w taki sposób, by dać markom szansę być jeszcze bliżej swoich klientów i bezpośrednio odwoływać się do otaczającej ich rzeczywistości. Nowy system, dostępny w ofercie reklamowej Interii, analizuje warunki pogodowe w danym miejscu i dopasowuje do nich najlepszą kreację, wyświetlając ją każdemu użytkownikowi z osobna.

- Wyobraźmy sobie, że prognozy pogody w Warszawie dziś wieczorem będzie lało. To świetny kontekst reklamowy dla firm dostarczających jedzenie na zamówienie oraz np. telewizji czy serwisów streamingowych. Wystarczy tylko targetować swoją ofertę do mieszkańców miast, którzy w czasie złej pogody chętniej zostają w domu, oglądają seriale i zamawiają pizzę. Jednocześnie, w ramach tej samej kampanii możemy wyświetlać kreacje, dopasowane przekazem do pogody w słonecznym Sopocie - mówi.

Komentarze (1 - 1 z 1)

Fajnie! AdBlock będzie miał co robić bo już się nudził, a naiwni reklamodawcy dalej będą ufali kolorowym słupkom i torcikom.
 1