Łukasz Szewczyk19.12.2018 (18:49)4 komentarze

Znany YouTuber w nowej roli dla marki Coca-Cola. Rozgrzewa serca "Jak Mikołaj" (wideo)

Nową, świąteczna produkcja Martina Stankiewicza, jednego z popularniejszych twórców rozrywkowych na polskim YouTube, to nie tylko przykład w pełni profesjonalnego branded contentu. Film zrealizowany we współpracy z marką Coca-Cola, która już po raz czwarty zaufała twórcy przy świątecznym projekcie, to także zapowiedź zmian na polskim YouTube.
Znany YouTuber w nowej roli dla marki Coca-Cola. Rozgrzewa serca "Jak Mikołaj" (wideo)
Pomysł na produkcję pojawił się w październiku, a pierwsze kroki w jej realizacji autorzy stawiali w studio nagraniowym, gdzie powstała świąteczna piosenka. Za wokal odpowiadał Szymon Żurawski - wokalista, twórca i lider młodego zespołu szymonmówi. Zespół Szymona wraz z Martinem Stankiewiczem napisał tekst i stworzył aranżację muzyczną. Efekty tej współpracy Stankiewicz przeniósł na ekran - stworzył scenariusz do filmu, wyreżyserował go, a także odegrał główną rolę w teledysku, będącym częścią świątecznej kampanii marki Coca-Cola. "Jak Mikołaj" to jedna z bardziej profesjonalnych produkcji na polskim YouTube. Skala projektu była wyzwaniem dla twórcy i równocześnie spełnieniem jego marzenia, o przeniesieniu internetowego wideo w nowy wymiar.
- Moje świąteczne projekty są podsumowaniem całego, rocznego dorobku. Parafrazując - jaki film świąteczny, taki cały rok. Tegoroczna kampania Coca-Cola zachęca do dzielenia się dobrem i poświęcenia swojej uwagi drugiej osobie. Uznałem to za fantastyczny punkt wyjścia do mikołajowej, nieco abstrakcyjnej historii. Chciałem też, żeby ta piosenka była hołdem i nawiązaniem do wszystkich świątecznych zagranicznych hitów z lat 80. i wczesnych 90. Szczególną inspiracją był dla mnie utwór "Blobby", który w '93 szturmem podbił wszystkie rankingi, będąc równocześnie określany najgorszą piosenką świata. Czy można wyobrazić sobie bardziej przewrotną inspirację? Ale na poważnie: chciałem ten projekt zrealizować
w pełni profesjonalnie, nie idąc na kompromisy. Do współpracy zaprosiłem więc Warsaw Production, ludzi, z którymi miałem przyjemność pracować przy okazji tworzenia "Czarnego Lusterka". Wiedziałem jednak, że cały czas chcę zachować trzon swej youtube'owej ekipy. Połączenie naszej pasji i zaangażowania z profesjonalizmem i doświadczeniem ekipy, którą zebrała Zosia Jezierska, sprawiło, że ten projekt nie mógł się nie udać. Coca-Cola od początku wspierała moje działania. Zaraziłem ich swoją energią i wiarą w to, że wspólne dzieło będzie przełomowe i stanie się głosem młodego pokolenia
- komentuje Martin Stankiewicz.

Projekt współtworzyli m.in.: Szymon Żurawski (wokal, tekst, aranżacja), Piotr Kołodyński (mix i master), Zosia Jezierska (kierownik produkcji), Robert Gajzler (zdjęcia), Zuzanna Mańkiewicz (kostiumy), Aleksandra Maliszewska (charakteryzacja), Aleksandra Mucha (scenografia), Paweł "Blitz" Rosłon (oświetlenie), Marcin "Randall" Nowakowski (kierownik planu, fx supervisor), Sławomir Nadolski (II reżyser), Miłosz Domoń (kwestie techniczne i montaż offline) i Tomasz Wilczyński (dokument o procesie powstawania projektu, który pojawi się na kanale twórcy tydzień później).

Film "Jak Mikołaj" został zrealizowany na zlecenie klienta - marki Coca-Cola, która
w zakresie współpracy z influencerami obsługiwana jest przez agencję mediową MediaCom.

W tym roku Coca-Cola jest partnerem Szlachetnej Paczki. Decyzją Martina, cały dochód z AdSense, jaki w grudniu wygeneruje świąteczny teledysk, zostanie przekazany na rzecz podopiecznych projektu.


Komentarze (1 - 4 z 4)

Uwielbiam filmiki Martina za najsubtelniejszy product placement na YT...
no może z wyjątkiem IKEA (taki wyjątek od reguły) ;)
oraz za poczucie humoru
Pan Pawełek (pepe1974) 19.12.2018 (22:00:02)
 6  
Dobrze widzę? W reklamie występuje butelka szklana o pojemności 0,33 ml. Przecież takie butelki CocaColi tylko w muzeum można znaleźć. Wszędzie tylko szkodliwy i śmierdzący ropą naftową plastik, albo walące rozpuszczalnikiem puszki!
 10  
PAVV - Butelka szklana z napojem Coca-Cola o pojemności 0,33l jest już dostępna tego roku w sklepach.
 3  
Gdzie? Ostatnio taką butelkę widziałem z 15 lat temu
 3