Łukasz Szewczyk20.02.2019 (17:21)brak komentarzy

"Mistrzowie Kina Mastercard" na wielkim ekranie z Torbicką i Walkiewiczem

Ambitne, festiwalowe kino, ważne i nagradzane filmy, które skłaniają do dyskusji - w Multikinie wystartował premierowy cykl "Mistrzowie Kina Mastercard", skierowany do koneserów kina. Do udziału w projekcie zaproszono Grażynę Torbicką i Michała Walkiewicza. Sponsorem głównym został Mastercard.
"Mistrzowie Kina Mastercard" na wielkim ekranie z Torbicką i Walkiewiczem
W każdy poniedziałek o godz. 19:30 na ekranach kin sieci Multikino prezentowane są filmy specjalnie wyselekcjonowane przez najbardziej renomowaną popularyzatorkę dobrego kina w Polsce - Grażynę Torbicką i redaktora naczelnego portalu Filmweb.pl - Michała Walkiewicza. W 16 wybranych kinach sieci Multikino zobaczyć można produkcje, które zyskały uznanie krytyków i podbiły serca publiczności na europejskich i światowych festiwalach filmowych. W ramach cyklu projekcję każdego tytułu poprzedza premierowy odcinek programu "Mistrzowie Kina Mastercard", prowadzony przez dwójkę krytyków. Po projekcjach na dużym ekranie odcinki programu dostępne są także na portalu Filmweb.pl, który - jako partner projektu - uruchomił w serwisie specjalną podstronę dedykowaną właśnie "Mistrzom Kina Mastercard". Grażyna Torbicka i Michał Walkiewicz na dwa głosy wprowadzają widzów w tematykę filmu, akcentując najbardziej interesujące aspekty i lokując film w szerszym kontekście.

- Przy planowaniu cyklu istotna była dla nas jego szeroka dostępność. Stało się to możliwie m. in. dzięki zastosowaniu formuły wideo i nagrywaniu programu, który będzie można obejrzeć przed seansami w kilkunastu kinach w Polsce. Wprowadzając takie rozwiązanie dajemy szerokiemu gronu widzów możliwość obejrzenia ważnych filmów i wysłuchania głosów wybitnych krytyków dzięki nowatorskiemu kinowo-internetowemu formatowi - wyjaśnia Mariusz Spisz, Commercial Director Multikina. - Ogromnie nas cieszy, że dzięki wsparciu Mastercard możemy realizować taki projekt. To niewątpliwie dodatkowa wartość dla widzów. Cieszymy się tym bardziej, że do udziału w przedsięwzięciu udało się nam namówić najbardziej opiniotwórczych krytyków filmowych w Polsce. Trudno wyobrazić sobie lepszy duet - dodaje.

Projekt "Mistrzowie Kina Mastercard" realizowany jest w 16 kinach sieci Multikino: w Warszawie (w kinach na Targówku i Ursynowie), Poznaniu (w Multikinie Malta), Gdańsku, Sopocie, Szczecinie, Wrocławiu, Rzeszowie, Olsztynie, Pruszkowie, Łodzi, Lublinie, Krakowie, Katowicach, Bydgoszczy i Kielcach.

Pierwszym filmem prezentowanym w ramach projektu jest "Zimna Wojna" zdobywcy Oscara Pawła Pawlikowskiego, który również w tym roku znalazł się w gronie reżyserów nominowanych do Nagrody Akademii Filmowej (najbliższy pokaz "Zimnej Wojny" w ramach Cyklu już 25 lutego). 4 i 11 marca widzowie będą mogli zobaczyć "Faworytę" Jorgosa Lantimosa - produkcja zyskała aż 10 nominacji do tegorocznych Oscarów. W kolejnych tygodniach (18 i 25 marca) zaprezentowany zostanie amerykańsko-libański dramat "Kafarnaum" Nadine Labaki. Na początku kwietnia (1 i 8 kwietnia) w ramach cyklu wyświetlony zostanie japoński dramat "Złodziejaszki" Hirokazu Koreedy.

Cykl "Mistrzowie Kina Mastercard" został wsparty kampanią on i off screen w kinach sieci Multikino, w serwisie Filmweb.pl, a także w social mediach. Za kreację odpowiadają agencje: Ferment Kolektiv, Isobar Polska i McCann Worldgroup. Realizacją kampanii zajmują się działy: marketingu polskiego oddziału Mastercard Europe i, Multikino SA oraz Multikino Media Sp. z o. o. Producentem wykonawczym cyklu jest Ferment Kolektiv.