Łukasz Szewczyk12.06.2019 (12:22)brak komentarzy

Robert Lewandowski ma największą wartość, a Małgorzata Rdest najwyższy potencjał sponsorski

Robert Lewandowski jest najbardziej rozpoznawanym sportowcem oraz posiada największą wartość sponsorską, Małgorzata Rdest i Ewa Swoboda mają najwyższy potencjał sponsorski, wyścigi Formuły 1 ogląda 27 proc. dorosłych, polskich internautów - to wnioski z badania, jakie opublikowało Biuro Reklamy TVP podczas konferencji "TVP Sport ON!".
Robert Lewandowski ma największą wartość, a Małgorzata Rdest najwyższy potencjał sponsorski
Biuro Reklamy TVP w trakcie konferencji "TVP Sport ON!" opublikowało wyniki badania popularności sportowców. Badanie zostało przeprowadzone przez instytut badawczy IQS na reprezentatywnej próbie 914 dorosłych Polaków, korzystających z internetu w kwietniu i maju 2019 roku.
Robert Lewandowski, Kamil Stoch, Piotr Żyła, Jakub Błaszczykowski i Wojciech Szczęsny są najbardziej rozpoznawalnymi, polskimi, aktywnymi sportowcami. Znajomość ich deklaruje od 86 do 91 procent dorosłych internautów. Jednocześnie pięciu najbardziej rozpoznawalnych sportowców reprezentuje dwie najchętniej oglądane dyscypliny sportowe. Do oglądania meczów piłkarskich w telewizji przyznaje się 78 procent, a do oglądania skoków 74 procent badanych.

Znajomość sportowców - raport "TVP Sport ON!"
Robert Lewandowski, również otwiera ranking sportowców o największej wartości sponsorskiej. Według sumarycznego wskaźnika Sportsman Power kapitan polskiej reprezentacji piłki nożnej nieznacznie wyprzedza Kamila Stocha, Roberta Kubicę, Jakuba Błaszczykowskiego oraz piątego w rankingu Piotra Żyłę. Wskaźnik Sportsman Power sumuje wyniki rozpoznawalności ze zbiorem trzydziestu wskaźników opisujących danego sportowca.

Badanie wskazuje również sportowców o największym potencjale sponsorskim. Wśród sportowców, którzy mają wciąż relatywnie niską rozpoznawalność, ale wysokie oceny wskaźników wizerunkowych jest Małgorzata Rdest oraz Ewa Swoboda.

Ranking wartości marketingowej - raport "TVP Sport ON!"
Najchętniej oglądanymi dyscyplinami niezmiennie pozostają piłka nożna i skoki narciarskie. Kolejne w rankingu popularności są siatkówka (52 procent), Igrzyska Olimpijskie (49 proc.) i piłka ręczna (40 proc.). Wyścigi Formuły 1 śledzi 27 procent badanych osób.

Rankgin dyscyplin sportowych - raport "TVP Sport ON!"
Rynek sponsoringu sportowego mimo dużej wartości ciągle rośnie. Według analizy firmy Sponsoring Insight marki na sponsorowanie wydarzeń sportowych, rozgrywek, klubów oraz sportowców przeznaczyły w 2018 roku 916 mln zł. Oznacza to 5 procent wzrostu względem roku poprzedniego. Jednocześnie, mimo dużej liczby aktywnych firm sponsorskich ponad 40 procent wszystkich wydatków na sponsoring sportowy wydawane jest przez dwudziestu największych graczy. Wśród nich dominują firmy energetyczne i paliwowe.

Wartość rynku sponsroingu sportowego - raport "TVP Sport ON!"
- Obserwujemy nieustającą profesjonalizację sponsoringu sportowego w Polsce. Chcąc wspomóc zarówno naszych klientów, jak i zdobyć szerszą wiedzę wraz z instytutem badawczym IQS sprawdziliśmy, którzy sportowcy i które dyscypliny mają największą wartość dla sponsorów. O ile niekwestionowana pozycja Roberta Lewandowskiego, Kamila Stocha, czy Roberta Kubicy nie dziwi, to udało nam się wychwycić kilku sportowców o potencjale, który może szybko wzrosnąć. Zarówno Małgorzata Rdest jak i Ewa Swoboda mają bardzo silny, pozytywny wizerunek, któremu do marketingowego sukcesu brakuje wyższej rozpoznawalności - mówi Wojciech Kowalczyk, z-ca dyrektora ds. komunikacji i rozwoju produktu Biura Reklamy TVP.