Łukasz Szewczyk25.06.2019 (11:51)brak komentarzy

Dzięki sponsorom i telewizji Ekstraklasa zwiększyła środki dla klubów

Ekstraklasa wysłała do klubów kolejne 5 mln zł za sezon 2018/19 dzięki dodatkowym wpływom uzyskanym przez ligową spółkę z umów sponsorskich i wygenerowanym oszczędnościom. Zostaną one podzielone według obowiązującego dotychczas algorytmu. W sumie Ekstraklasa przekazała klubom za miniony sezon 164,3 mln zł: 160 mln zł w gotówce oraz 4,3 mln zł w barterze.
Ekstraklasa
- Jeszcze przed startem nowego sezonu mamy dobrą wiadomość dla klubów. Oprócz zabudżetowanych na początku sezonu i wypłaconych w maju 155 mln zł, wygospodarowaliśmy jeszcze 5 mln zł, które właśnie przekazaliśmy klubom. To efekt dodatkowych projektów sponsorskich z LOTTO i PKO BP, w ramach których marki te były promowane w naszej oficjalnej aplikacji mobilnej. Przychody te pochodzą także ze współpracy nawiązanej z KFC i Media Expert w zakresie rozgrywek e-sportowych Ekstraklasa Games. Na tę sumę złożyły się też oszczędności w kosztach operacyjnych i ogólnego zarządu oraz środki uwolnione dzięki skutecznemu i korzystnemu rozwiązaniu umowy z MP & Silva - komentuje Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasy S.A.
W minionym sezonie Ekstraklasa zrealizowała także na rzecz klubów świadczenia barterowe o wartości 4,2 mln zł. Przekazane zostały m.in. maty ochronne na boiska, oficjalne piłki dostarczane przez partnera ligi - markę adidas, dane TRACAB i InStat.

Ekstraklasa zwiekszyla środki dla klubów do ponad 164 mln zl
Ekstraklasa zwiekszyla środki dla klubów do ponad 164 mln zl
Największy wpływ na wartość środków przekazywanych przez Ekstraklasę swoim akcjonariuszom mają wpływy osiągane z tytułu praw mediowych. W kolejnych dwóch sezonach mają one wzrosnąć o 60% w stosunku do średniej rocznej wartości obowiązującego dotychczas kontraktu. W rezultacie, do klubów ma trafić co najmniej 225 mln zł w każdym sezonie.

- Rosnące przychody ligi i klubów z tytułu scentralizowanych praw ligowych, mediowych i marketingowych, potwierdzają, że realizowane przez nas nowatorskie projekty nie tylko przyczyniają się do budowania pozytywnego wizerunku naszej ligi w Europie jako innowacyjnej, ale mają też realny wpływ na środki wypracowywane dla klubów. Bez transmisji 4K, aplikacji mobilnej czy rozgrywek e-sportowych nie bylibyśmy w stanie uzyskać tak wysokich wpływów - zaznacza Marcin Animucki.