Łukasz Szewczyk15.07.2019 (12:21)1 komentarz

Historia Opactwa Grimbergen i legenda Feniksa w spocie piwa (wideo)

Mityczny Feniks to symbol wiecznie odradzającego się życia. Powstający z popiołów ptak stał się także symbolem opactwa w Grimbergen w Belgii, w którym 900 lat temu powstało piwo Grimbergen. Legenda Feniksa i historia opactwa przeplatają się w najnowszym spocie marki
Historia opactwa Grimbergen i legenda Feniksa
Spot prezentuje historię opactwa, które mimo wyzwań i przeciwności losu przetrwało do dziś. Ojcowie Norbertanie z Grimbergen od 900 lat strzegą receptury, dzięki której powstaje wyjątkowe, aromatyczne piwo doceniane przez koneserów na całym świecie.
Opactwo Grimbergen powstało w 1128 r. Już po 14 latach spłonęło niemal doszczętnie w ogromnym pożarze. Ogień strawił je jeszcze dwukrotnie - w roku 1566, gdy w Belgii trwały wojny religijne oraz w czasach rewolucji francuskiej, gdy w 1798 r. wojska Napoleona zrabowały i spaliły opactwo. Jednak za każdym razem było odbudowywane i powstawało jak legendarny Feniks z popiołów. Nic więc dziwnego, że mnisi przyjęli Feniksa jako swój symbol, a w herb wpisali maksymę "Ardet nec consumitur", czyli "Spalone, ale nie zniszczone".

Bracia Norbertanie zaczęli warzyć piwo jako poczęstunek dla pielgrzymów oraz dla własnych potrzeb, gdyż w tamtych czasach było ono zdrowsze niż woda. Od średniowiecza strzegą i doskonalą recepturę swojego wyjątkowego trunku.

Piwa z Opactwa Grimbergen zaspokoją podniebienia konsumentów o różnych gustach. Grimbergen Blonde to piwo o barwie złota oraz delikatnym smaku i aromacie dojrzałych owoców, goździków, lukrecji, miodu i skórki pomarańczy. Grimbergen Double-Ambreé charakteryzuje się delikatną słodyczą i niską goryczką. Ma ciemno-bursztynową barwę, korzenno-karmelowy aromat z nutą suszonej śliwki. Natomiast Grimbergen Blanche to jasne piwo pszeniczne o słomkowo-złotej barwie i aromacie cytrusów, goździków i kolendry. Walory piw Grimbergen zostały docenione m.in. nagrodą World Beer Award w 2018 r. - Grimbergen Blond zdobyło zloty medal, zaś Grimbergen Blanche i Double-Ambreé otrzymały srebro. Srebrny medal przyznano również Grimbergen Blanche w konkursie Brussels Beer Challenge w2018 r.


Spot idealnie oddaje klimat średniowiecza i Opactwa Grimbergen. Stworzyła go agencja Uncle Grey, reżyserem jest Rune Milton z Thirsty Films. Za przygotowanie kampanii na rynku polskim odpowiadają agencje: Work and Fun oraz Spacecamp, z kolei planowanie i zakup kampanii powierzono domowi mediowemu Initiative Media. Od 15 lipca spot można obejrzeć w serwisach VOD oraz na kanale YouTube marki Grimbergen.

Komentarze (1 - 1 z 1)

Super piwko. Jedne z najlepszych jakie piłem. Jeszcze w Polsce mało kto kuma ten browar ale jest wybitny. Nie mylić tego z jakimiś tyskimi, żubrami czy lechami bo to nie ta liga.
 0