Łukasz Szewczyk03.08.2019 (11:26)brak komentarzy

Sprite w kolejnej odsłonie kampanii "Niech gadają. Żyj rześko" na Pol'and'Rock Festival. "Olej hejt"

Marka Sprite po raz kolejny przypomina, aby hejt zwalczać miłością - tym razem podczas tegorocznego festiwalu Pol'and'Rock. 8-metrowy napis "I Love You Hater" stanął w pobliżu dużej sceny. Marka zadba również o armatki wodne, które w gorący weekend przyniosą orzeźwienie pod hasłem "Olej hejt".
I Hater
O tym, jak pokonać nienawiść, Sprite przypomni kolejny raz podczas tegorocznego festiwalu Pol'and'Rock w Kostrzynie nad Odrą. Wspierając tegoroczną akcję Jurka Owsiaka "Hejt mi nie gra", marka postawi w pobliżu sceny ogromny napis "I Love You Hater". Litery składające się na główny przekaz bieżącej kampanii Sprite będą miały aż 8 metrów długości i 4,5 metra wysokości. Wszystko po to, aby w świat poszedł prosty przekaz: na nienawiść warto odpowiadać tylko miłością. Marka zadba również o armatki wodne, które w weekend, pod hasłem "Olej hejt", orzeźwią festiwalowiczów bawiących się przy dużej scenie.
Aby przekonać się, z czym mierzą się młodzi Polacy, Sprite zlecił także diagnozę obejmującą postawy, emocje i reakcje w odpowiedzi na hejt oraz osobiste doświadczenia z nim związane. Badanie zostało przeprowadzone przez Kantar TNS na reprezentatywnej, ogólnopolskiej próbie 1000 osób w wieku od 16 do 29 lat. Efektem badania jest raport "Postawy wobec hejtu", którego wyniki są alarmujące.

Według danych raportu 60% respondentów uważa, że natężenie hejtu wzrosło w ciągu ostatnich 12 miesięcy, zaś ponad połowa najmłodszych (16-19 lat) z badanej grupy (53%) doświadczyła go personalnie. Jeszcze więcej osób (65%) przyznaje, że osobiście używało stwierdzeń noszących znamiona hejtu. Przedmiotem nienawistnych komentarzy są najczęściej wygląd, styl ubierania się, narodowość, seksualność, poglądy polityczne oraz wyznanie. Ofiarą hejtu może być każdy bez względu na płeć czy miejsce zamieszkania.

Co ważne, wszechobecna nienawiść wpływa na nasze emocje, poczucie własnej wartości, a nawet naszą autentyczność. Prawie połowa badanych (49%) przyznała, że zdarzało jej się powstrzymywać przed wyrażeniem własnej opinii bądź poglądu z obawy przed hejtem. Właśnie dlatego Sprite jako globalna silna marka, wspierająca autentyczność i różnorodność, zabiera głos w sprawie. Chce pokazać, że można i warto żyć w zgodzie ze sobą. Bo bycie sobą jest konkretnie orzeźwiające.