Łukasz Szewczyk03.08.2019 (11:28)

Ruszają w Polskę, by dzielić się wiedzą o LGBT+

Rusza Letnia Akademia Równości. Pięcioro aktywistów wyruszy w tygodniową podróż po Polsce, aby dzielić się wiedzą o problemach i postulatach społeczności LGBT+. Ich celem jest dotarcie do miast, w których nie odbywają się marsze równości. Akcja jest wynikiem współpracy poznańskiego stowarzyszenia Grupa Stonewall oraz marki Sprite.
Ekipa Letniej Akademii Równości / Fot. Grupa Stonewall
Ekipa Letniej Akademii Równości / Fot. Grupa Stonewall
W ciągu siedmiu dni organizatorzy planują odwiedzić Ostrów Wielkopolski, Świdnicę, Sandomierz, Białą Podlaską, Mrągowo, Grudziądz i Kołobrzeg. Jak zapowiadają, ich głównym celem jest rozmowa z mieszkańcami i obalenie szkodliwych mitów na temat osób LGBT+.
- Skala pomówień i dezinformacji na temat społeczności LGBT+ jest ogromna. Chcemy z tym walczyć w sposób, który uważamy za najbardziej efektywny - poprzez bezpośredni kontakt z osobami, które na co dzień nie mają okazji porozmawiać z wyoutowanym gejem czy lesbijką. Badania potwierdzają, że im więcej znamy osób LGBT+, tym nasz poziom akceptacji wobec nich wzrasta - mówi Mateusz Sulwiński z Grupy Stonewall.

Aktywiści spędzą w każdym z miast kilka godzin, w czasie których zamierzają rozmawiać z napotkanymi osobami oraz rozdawać im informacyjne ulotki i tęczowe gadżety. Dobór miast znajdujących się na trasie Letniej Akademii Równości nie jest przypadkowy.

- Z każdym rokiem w Polsce przybywa miast, w których odbywają się marsze równości. Wciąż jednak jest wiele miejsc, w których społeczność LGBT+ jest niewidoczna. Mamy nadzieję, że nasza obecność będzie wsparciem również dla miejscowych osób nieheteronormatywnych - mówi Sue Bartel z Grupy Stonewall.

Letnia Akademia Równości - trasa
Letnia Akademia Równości - trasa
Letnia Akademia Równości to kolejny element globalnej kampanii "Niech gadają. Żyj rześko", dotykającej problemu dyskryminacji oraz przejawów hejtu wobec różnych grup i osób. Jej istotą jest wspieranie autentyczności, prawa do bycia sobą i wyrażania tego a hasło kampanii #ILoveYouHater pokazuje, że najlepszą odpowiedzią na hejt może być miłość.