Redakcja Media2.pl06.09.2019 (11:20)

Zawody na czasie. Marketer czy infobroker?

Wiele młodych osób poszukuje swojego miejsca na rynku pracy zastanawiając się, który zawód nie tylko ma przyszłość, ale także zapewnia wyzwania i daje satysfakcję.
UMCS
Marketing internetowy to popularna dziedzina, która tak szybko się rozwija, że wciąż jest zapotrzebowanie na nowych specjalistów znających trendy i potrafiących odnaleźć się w nowych technologiach. Miejsc pracy dla marketerów - specjalistów od komunikacji w internecie i w mediach społecznościowych nie brakuje, choć wymaga się zazwyczaj specjalizacji w określonym segmencie (np. SEO, SEM, content marketing, , influencer marketing, reklama internetowa, programmatic buying i in.).
Natomiast infobroker to zawód jeszcze słabo znany, choć zapotrzebowanie na specjalistów zajmujących się opracowywaniem odpowiednio sprofilowanych zestawów informacji (np. na temat danego rynku czy segmentu konsumentów) stale rośnie, choć pracodawcy często określają nazwę stanowiska w inny sposób (np. researcher). Internet zapewnia co prawda nieograniczony dostęp do informacji, ale ich nadmiar sprawia, że często potrzebny jest specjalista, który potrafi zgromadzić i wyselekcjonować odpowiedni zestaw danych, a także przeanalizować i wyciągnąć wnioski, a następnie podpowiedzieć zleceniodawcy jaką decyzję powinien podjąć (np. czy warto rozpoczynać działalność gospodarczą na danym rynku).

Zdobycie nowego zawodu, często wiąże się z koniecznością długiego studiowania lub przyuczania w firmie. Dobrym wyjściem jest połączenie przygotowania w obydwu rodzajach zawodów - marketera i infobrokera - oraz zdobycie kwalifikacji w ciągu jednego roku. Taką możliwość dają między innymi studia podyplomowe prowadzone na UMCS w Lublinie: Marketing internetowy i brokering informacji.

W roku akademickim 2019/2020 rozpocznie się już szósta edycja tych studiów. Dlaczego warto rozważyć taką ofertę studiów? - Najlepsze efekty zawsze daje połączenie solidnej dawki wiedzy odpowiednio wspartej praktyką. Wiedza na poziomie akademickim powinna być poparta możliwością obserwacji nowych rozwiązań stosowanych przez profesjonalistów - podkreśla Dr hab. Ewa Nowak-Teter - Kierownik Studiów Podyplomowych Marketing internetowy i brokering informacji na UMCS w Lublinie.

Od kilku lat w tym zakresie UMCS współpracuje z podmiotami zajmującymi się na co dzień digital marketingiem. Profesjonaliści - praktycy prowadzą ćwiczenia i warsztaty dla studentów (m. in. z Pozycjonowania stron www), a najlepszym absolwentom uczelnia planuje zaoferowanie odbycia stażu w firmach partnerskich.