Łukasz Szewczyk05.03.2009 (11:35)3 komentarze

Środowisko PR potępia fałszowanie opinii w sieci

Zarządy Związku Firm Public Relations oraz Polskiego Stowarzyszenia Public Relations wydały oświadczenie, w którym odnoszą się do niektórych nieetycznych działań polegających na fałszowaniu wypowiedzi na forach internetowych.
PSPR
Ostatnio w mediach pojawia się wiele informacji nagłaśniających zjawisko fałszywych opinii w Internecie na temat różnych produktów, które mają zachęcić klienta do kupna. Firmy zatrudniają osoby, których zadaniem jest zachwalanie produktu na forach internetowych - za jeden wpis można zarobić kilka groszy.
Zarządy Związku Firm Public Relations oraz Polskiego Stowarzyszenia Public Relations w oświadczeniu odniosły się do tego typu zjawiska za naganne. "Public relations polega na budowaniu dialogu organizacji z otoczeniem w oparciu o prawdę. Działania wykorzystujące kłamstwa lub oszustwa nie są działaniami PR, nigdy nimi nie były i powinny być przez wszystkich traktowane jako naganne. Podmioty, które oferują takie działania, fałszując tym samym rzeczywistość są nieetyczne, działają na własną niekorzyść, niszcząc wiarygodność swoją oraz reprezentowanych przez siebie klientów" - czytamy w oświadczeniu.
PSPR

Komentarze (1 - 3 z 3)

A i tak zrobią swoje...
 0  
Darowali by sobie ten list, przecież od dawien dawna kto bardziej zainteresowany to o tym wiedział, fałszowanie opinii to ich chleb powszedni jedna z ważniejszych pozycji w planie a teraz udają że mięsa nigdy nie jedli. No cóż jak to bywa z listami Pr-owców są przeważnie pr-em nie mającym nic wspólnego z prawdą i z zasady zaprzeczają faktom
 0  
PR-owiec = zawodowy kłamca. Nigdy nie chciałbym pracować w tym zawodzie. To jakie bzdury potrafią nieraz wygadywać rzecznicy prasowi itp. przechodzi często ludzkie pojęcie.
Treść edytowana 1 raz (ostatnio 5 marca 2009 o 13:09:19 przez nPiotr).
 0