Agata Kucharczyk20.05.2009 (12:51)brak komentarzy

Rysunkowa reklama

Andrzej Mleczko czy też Marek Raczkowski od lat słyną z opisywania rzeczywistości przy pomocy rysunków. Ich charakterystyczną kreskę postanowili wykorzystać marketerzy planujący kampanie reklamowe.
Royal Unibrew Polska producent regionalnej marki piwa Strzelec rozpoczął współpracę z Andrzejem Mleczko. Rysownik na potrzeby kampanii przygotował humorystyczne obrazki pod hasłem "Strzelec na smocze pragnienie". Reklamy z wizerunkiem smoka wawelskiego pojawiły się w Krakowie i okolicach na billboardach, siatkach wielkoformatowych oraz uchwytach w autobusach i tramwajach. Działania potrwają do końca września. Wcześniej Mleczko miał okazję współpracować z producentem Finlandii oraz czekolady Alpen Gold.
Również w maju br. rozpoczęła się kampania Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wykorzystująca talent Marka Raczkowskiego. Celem kampanii jest nakłonienie uczestników karteli do współpracy z Urzędem w zamian za uniknięcie bądź obniżenie nałożonej na nich kary finansowej. Na podstawie rysunków zrealizowano spot reklamowy, który w zabawny sposób komentuje sytuację w tygodnikach "Polityka" i "Przekrój". Jego emisja rozpoczęła się 11 maja i potrwa około dwóch tygodni. Raczkowski wcześniej tworzył m.in.: dla Coca Coli, ING Banku Śląskiego.
Brief