Beata Ratuszniak14.12.2009 (17:50)151 komentarzy

Kampania Hoop Coli zakazana [wideo]

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zakazała emisji świątecznego spotu marki Hoop Cola, powołując się na poszanowanie przekonań religijnych odbiorców.
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizja stwierdziła, że spot Hoop Coli, zatytułowany "Hoop Colę daj, Colę daj" za bardzo nawiązuje - zarówno słowami jak i melodią - do utworu "Hej kolęda". Zdaniem KRRiT może to obrażać uczucia religijne Polaków, a także mieć negatywny wpływ na kształtowanie się tradycji i kultury.
Rada powołuje się na art. 18 ust. 2 z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji (Dz. U. z 2004 r., nr 253, poz. 2531 z późniejszymi zmianami), która mówi, że "audycje powinny szanować przekonania religijne odbiorców, a przede wszystkim chrześcijański system wartości".


Hoop Cola nie zgadza się z tą decyzją. Na swojej stronie internetowej nawołują internautów do wyrażania opinii na temat spotów, czy faktycznie obraża uczucia, czy też nie.

- Oryginalny spot można obejrzeć na stronie www.hoopcola.pl, gdzie również prosimy Polaków o wyrażenie swoich opinii o zakazie świątecznej emisji. Pytaliśmy wiele osób o odbiór reklamy Hoop Colę dawanie i jeszcze nie spotkaliśmy ani jednej, która poparłaby nadgorliwą decyzję Rady – mówi Marek Kmiecik, Dyrektor Marketingu Hoop Polska.

Komentarze (1 - 10 z 151)

hahaha przecież w tych reklamach nic takiego nie ma... nawet mi się podobała. Tą Krajową Radę Radiofonii i Telewizji pojebało już totalnie, żal mi niektórych polaków
 0  
reklama swietna a tu taki numer dali :D
 0  
Pierwsze jak zobaczyłem, tą reklamę, zastanawiałem się ,kiedy ją zakażą. Nie jestem katolikiem, ale gdybym był, to bardziej by mnie raziło przekręcanie słów kolędy w tak komercyjny sposób niż piękny nagi anioł broniący praw zwierząt.
 0  
#Ori przesadzasz...
 0  
Mi też się podoba, a jestem wierzący. Jak ktoś naprawdę robi sobie jaja z kościoła to jest cisza, a tu fajnie pomyślana reklama to nie dopuścili. Rozwiązać tą radę razem z tvp i tyle.
 0  
Widzę, że ten PRLowski spadkobierca Urzędu Cenzury wciąż się ma dobrze...
 0  
tą reklamę widziałęm w ten weekend w pracy i bardzo mi przypadła do gustu. Tyle, że mi osobiście bardziej kojarzyła się z reklamą Coca-coli i jak już myślałem ze CC oskarży Hoop o plagiat. Chodzi mi o dźwięk tych dzwonów i widok na bąbelki. Jednak uważam, że reklama nie ma jakiegoś większego wpływu na odczucia naszego "katolickiego" społeczeństwa, które to jest zawistne, nie uprzejme i plecami obojętne na ludzką krzywdę... do tego nie pomocne. Także czy taki obraz Polaków czasem nie kłóci się z obrazem Katolika. Jednak, jak chodzi o krzyki i opluwanie innych to "katolik" polski jest pierwszy (np., jak wyżej wspomniana sytuacja)
 0  
Powinni jeszcze zakazać wycia gwiazd DDTVN.
 0  
nie tak dawno pisałem tu o normalności w polsce a tu widze coraz bardziej się od niej oddalamy... No i co w tym złego. Wreszcie jakaś przyjazna reklama wśrod tych "koszmarków"... mam nadzieję że to co cię wokół niej dzieje tylko zwróci na nią uwagę i Krajowa Rada narobi w ten sposób sama do swojego gniazdka... Ktoś kiedyś dobrze powiedział ze to pokolenie musi wymrzeć!
 0  
Coś czuję że zapłacili komuś z KRRiT za to żeby wywołać społeczne oburzenie tą decyzją i solidaryzowanie się z marką tego napoju. Jest wiele innych gorszych reklam, a nie wierzę że przez przypadek ktoś akurat tu coś znalazł.
 0