Łukasz Szewczyk25.11.2010 (19:31)brak komentarzy

Złote Spinacze 2010 rozdane

15 statutek, kilka niespodzianek i łzy radości były udziałem ponad 200 gości uroczystej gali rozdania Złotych Spinaczy - prestiżowych nagród branży PR w Polsce. W tym roku o zwycięstwo rywalizowały 104 zgłoszenia.
Lauratów Złotych Spinaczy poznaliśmy w czasie gali będącej ukoronowaniem PR FORUM 2010 w hotelu InterContinental w Warszawie. Projekty były oceniane przez 44 członków jury, w skład którego weszli przedstawiciele branży PR i komunikacji marketingowej, mediów oraz wielu innych instytucji i organizacji.
Po 2 statuetki zdobyły agencje Euro RSCG, Headlines Porter Novelli i Grayling Polska, która wspólnie z LG Polska została dwukrotnie wyróżniona Złotym Spinaczem za projekt OnLife. Headlines Porter Novelli wyróżniono za event społeczny “Biegnę dla Kacpra”. Euro RSCG otrzymało statuetki za kampanię Rak`n`Roll. Wygraj życie oraz projekt komunikacji wewnętrznej „Kto ukradł nasze logo” – Euro RSCG Sensors. Również 2 statuetki otrzymała inicjatywa “Gdziekolwiek będziesz, zagłosuj” Koalicji Masz głos masz wybór, w której skład weszły: Centrum Edukacji Obywatelskiej, Fundacja im. Stefana Batorego, Fundacja FOR, Fundacja Projekt: Polska, Polska Fundacja im. Roberta Schumana, Instytut Spraw Publicznych, Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej, Izba Wydawców Prasy, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan, Stowarzyszenie Gazet Lokalnych, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji, Stowarzyszenie Szkoła Liderów, Forum Europejskie przy Centrum Europejskim UW, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Forum Polonia, Związek Firm Public Relations, Interactive Advertising Bureau Polska (IAB), agencja PZL.

- Kreatywne, a przede wszystkim skuteczne, tak bym określił najlepsze projekty tegorocznej edycji Złotych Spinaczy. Z roku na rok widzimy, że poziom konkursu podnosi się, a projekty, które wyróżniamy, co roku otrzymują również nagrody w międzynarodowych konkursach. Cieszy nas także coraz większa liczba zgłoszeń, nie tylko z agencji PR, ale również z firm i instytucji pozarządowych – powiedział Paweł Trochimiuk, Prezes Zarządu Związku Firm Public Relations, organizatora konkursu.

Laureaci:
PR korporacyjny
- Platforma Blogowa Grupy TP – Telekomunikacja Polska

PR produktu
- OnLife – LG Electronics Polska, Grayling Polska

Kampania edukacyjna
- Rak`n`Roll. Wygraj życie – Euro RSCG Sensors

Komunikacja antykryzysowa i/lub komunikacja kryzysowa
- Hoop Colędowanie – Ciszewski Public Relations na rzecz marki Hoop Cola

Public Affairs & Lobbying
- Konsultacje społeczne przebudowy centrum Katowic – Imago Public Relations

Kampania społeczna
- Gdziekolwiek będziesz, zagłosuj - Koalicja Masz głos masz wybór, w której skład weszły: Centrum Edukacji Obywatelskiej, Fundacja im. Stefana Batorego, Fundacja FOR, Fundacja Projekt: Polska, Polska Fundacja im. Roberta Schumana, Instytut Spraw Publicznych, Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej, Izba Wydawców Prasy, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan, Stowarzyszenie Gazet Lokalnych, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji, Stowarzyszenie Szkoła Liderów, Forum Europejskie przy Centrum Europejskim UW, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Forum Polonia, Związek Firm Public Relations, Interactive Advertising Bureau Polska (IAB), agencja PZL

Komunikacja wewnętrzna
- „Kto ukradł nasze logo” – Euro RSCG Sensors

Event komercyjny
- „Orange Kino Letnie Sopot – Zakopane 2010” – PTK Centertel

Event społeczny
- Event Społeczny „Biegnę dla Kacpra” – Headlines Porter Novelli


Launch nowego produktu, usługi lub firmy
- Żądamy Portu dla Łodzi – kampania promująca otwarcie centrum handlowego Port Łódź realizowane dla Inter IKEA Centre Group Polska – Telma Group Communications, Endorfina events

CSR
- Milka. Razem dla Tatr – Kraft Foods Polska

PR miejsca, miasta lub regionu
- Sieradz Open Hair Festival 2010 – Go Culture, Komunikacja dla kultury, Urząd Miasta Sieradz

Kreatywność
- OnLife – LG Electronics, Grayling Polska

Efektywność
- Gdziekolwiek będziesz, zagłosuj - Koalicja Masz głos masz wybór, w której skład weszły: Centrum Edukacji Obywatelskiej, Fundacja im. Stefana Batorego, Fundacja FOR, Fundacja Projekt: Polska, Polska Fundacja im. Roberta Schumana, Instytut Spraw Publicznych, Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej, Izba Wydawców Prasy, Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych Lewiatan, Stowarzyszenie Gazet Lokalnych, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji, Stowarzyszenie Szkoła Liderów, Forum Europejskie przy Centrum Europejskim UW, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Forum Polonia, Związek Firm Public Relations, Interactive Advertising Bureau Polska (IAB), agencja PZL

PR on-line
- Event społeczny “Biegnę dla Kacpra” – Headlines Porter Novelli
Związek Firm Public Relations